bekleding tips

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
menno SIII 88-109 SIIA 88

bekleding tips

Bericht door menno SIII 88-109 SIIA 88 »

goeiendag ook

nu ik mijn Bloodymary technische helemaal heb opgeknapt wil ik haar nu gaan bekleden aan de binnenkant vooral tegen het geluid.
wat zijn de gebruikelijke plaatsen om dat tedoen?
ik dacht zelf aan
onderkant tunnel
schutbord DAt stukje rondom het handgas
deurpanelen
hardtop?
maar waarmee kan ik dit het beste doen?
heeft iemand een paar bruikbare tips?
alvast bedankt
gr gekke menno en Bloodymary
Bob Nonnekens

Re: bekleding tips

Bericht door Bob Nonnekens »

Als je zelf gaat bekleden met materiaal dat je zelf op de 'markt' gaat zoeken zou ik op zoek gaan voor gesloten celschuim (zoals die dunne oprolbare kampeermatrasjes) voor die delen die niet heet worden. Voordeel is dat ze afwasbaar zijn en geen water opnemen. Gaat dus niet schimmelen. Neem nooit vloerbedekking of stofferingsvilt dat ze in luxe auto's gebruiken, tenzij je een stinkende auto wilt en ieder jaar weer opniewu wilt stofferen.

Er zijn leveranciers die speciaal voor LR op maat gesneden bekledingsmaterialen hebben (ook hittebestendig). Dit is o.a. bij Auto ReGa te koop maar dit spul heeft natuurlijk zijn prijs. Ik hoor er wel erg enthousiaste verhalen over.

Succes,

Bob Nonnekens

('t Werkezeltje, SIII 88" Stawag)
La Gomera

Bericht door La Gomera »

Ola Menno!

Neem een gezellig kleurtje latex!

Adios Henk.
p.s. je lampen zijn verkocht!
Aad Koene

Bericht door Aad Koene »

Menno,

Isoleren, met name geluids-isolatie, kun je het beste doen met het zwarte eierdoppenschuim dat de Praxis/Gamma ed. verkopen.
Aanbrengen onder de motorkap, bulkhead, binnenkant deuren, dak en zijpanelen.
Verlijmen met Bisontix (is vorstbestendig).
Aan de motorzijde kun je gebruik maken van de matjes die onderin de ondelenkistjes van het leger zitten, deze zijn hitte bestendig.
Verder kun je aan de binnenzijde van de spatborden antidreunplaten aanbrengen, dit om transport van trillingen tegen te gaan.

Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up nog zonder naam
Roald

Bericht door Roald »

Ik heb de hardtop van mijn Lightweight bekleed met een stuk tapijt van redelijke kwaliteit. Gewoon hardtop eraf, op z´n kop leggen, tapijt ruw op maat snijden, inlijmen en goed aandrukken en daarna de overtollige randjes wegsnijden. Scheelde behoorlijk in lawaai en hielp me bovendien van de condensdruppels af.

groet, Roald

´76 RRClassic
janzzen

Bericht door janzzen »

bel maar ff of kom maar langs, kun je zelf kijken

janzzen
menno SIII 88-109 SIIA 88

Bericht door menno SIII 88-109 SIIA 88 »

is goed jan ik moet toch nog een keer mijn lampen ophalen bij henk
Plaats reactie