Oliebadfilter

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
henk kruims

Oliebadfilter

Bericht door henk kruims »

Allereerst Prikkervrienden een heel goed en gezond 2004 gewenst
Nu mijn vraag:

Kan het bovenste filter ook uit het oliebadhuis van de Serie 3 verwijderd worden ?
Zo ja hoe ???
k"heb het moertje en daarna ook het deksel eraf gehaald, maar nu ??

De reden dat is dat ik na een straalbeurt van het huis, er zeker van wil zijn dat alles straalgruis verwijderd wordt.
groet
henk kruims
hvvelden

Re: Oliebadfilter

Bericht door hvvelden »

Er zitten 3 klemmetjes aan de buitenkant. Als je die losmaakt kan je zo het filter er uit trekken. Als je de binnenkant van het bad schoon wilt maken, pas dan wel goed op voor de opstaande rand binnenin het bad. Die is scherp

Succes,

Hanno
Aad G

Bericht door Aad G »

[www.mafra-landrovers.com]

Hier vindt je de echelons van het leger.
In het tweede echelon pag 20 staat het filter.

Makkelijk te downloaden en in het Neerlansky
henk kruims

Bericht door henk kruims »

Misschien heb ik mijn vraag niet goed geformuleerd, maar het gaat om het filter in het bovenste deel van het huis.
Dus het gedeelte waar de luchtslang binnekomt.
In dit bovenste deel zit dus ook een filter, en mijn vraag is kan dit filter ook verwijderd worden. Dit staat niet in de handboeken dat het kan.
k'ben benieuwd
groet
henk kr
Yuri

Bericht door Yuri »

Hoi Henk,

ik had je gister ook al bijna deze eenvoudige oplossing geantwoord maar toen bedacht ik me dat je waarschijnlijk ook als zover was en dus het bovenste filter bedoelde. ik heb daar geen goed antwoord op. ik heb het filter ook wel eens helemaal uit elkaar geprobeerd te halen en strande toen ook bij dit "vaste" filter.
volgens mij is dit gewoon deel van het huis.
het enige wat ik kon bedenken is met een HD-reiniger ff de boel flink doorblazen en dan ff goed laten drogen en weer ff in de olie zetten.

succes,

Yuri
SIII 109D
Aad Koene

Spoelen

Bericht door Aad Koene »

Spoelen met benzine is de beste oplossing om dit schoon te krijgen.

Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up nog zonder naam
Plaats reactie