eisen RDW
Re: eisen RDW
De auto is en blijft grijskenteken en de achterbanken mogen er zeker niet in!
Dit kan je bij een controle een naheffing kosten en je verzekeringsmaatschappij accepteert dit ook niet. Ombouwen en herkeuren bij de RDW is een mogelijkheid.
Wel mogen er weer ramen in.
Groet, Hendrik.
Dit kan je bij een controle een naheffing kosten en je verzekeringsmaatschappij accepteert dit ook niet. Ombouwen en herkeuren bij de RDW is een mogelijkheid.
Wel mogen er weer ramen in.
Groet, Hendrik.
Mag best, als je dan even langsgaat bij de RDW en hem weer omlaat keuren naar geel. Voor wegenbelasting maakt het toch niet uit, want die betaal je toch niet meer
Als je je auto op grijs kenteken laat staan, is het vragen om problemen bij APK of controlles.
Martin Merts
LR S2a 88" 1965 'Pumba'
Als je je auto op grijs kenteken laat staan, is het vragen om problemen bij APK of controlles.
Martin Merts
LR S2a 88" 1965 'Pumba'
IK mijn 88 lightweight om laten keuren naar geel, was doods benouwd vo rmoeilijke technische gegevens en zo, had eenmooi echetrbankje in de rijrichting eringebouwd, de keurmeester in Arnhem keek naar binnen en zei leuk bankje,, en ging vervolgens alle papieren invullen en klaar was ik,(-:
(oja en 150 euro aan papierwek nieuwe platen en zo armer)
mvg johan en Timber
(oja en 150 euro aan papierwek nieuwe platen en zo armer)
mvg johan en Timber
Dus als ik binnenkort een hardtop met ramen heb is dat geen probleem met mijn pickup kenteken?
Cheers BOwy
Cheers BOwy
hoi,
naar mijn weten mogen er gewoon 2 achter bankjes in zitten, toen mijn 109 ex leger op kentekent werd gezet zij niemand er wat van, wel moest ik met soft-top verhogen ( ongeveer 5 cm).
volgens mij kan bijna niemand je hier een helder antwoord op geven bel maar is met de belasting dienst, rdw, en nog wat van zulke instaties ze zullen elkaar allemaal tegen spreken.
ik heb het zo erug mee gemaakt dat waneer ik 2 keer naar de zelfe instantie bel met elke keer iemand anders aan de telefoon dat ik 2 keer een ander verhaal kreeg
groetjes maarten
bankjes mogen er wel in (is dan lading...) maar mogen dan niet gebruikt worden !!
Cheers Bowy
Cheers Bowy
Wij moesten onze andere auto,Suzuki Vitara ,(sorry) laten herkeuren voor een geel
kenteken.Ook al betaalden we met grijs kenteken "gele" belasting,(de auto voldeed niet aan de "grijs kenteken eisen".Toch mocht er zo geen achterbank ingezet worden.
Het lijkt mij het beste om de auto gewoon te laten herkeuren want meestal zijn de sancties voor dit soort "zware" vergrijpen niet gering in dit land.
kenteken.Ook al betaalden we met grijs kenteken "gele" belasting,(de auto voldeed niet aan de "grijs kenteken eisen".Toch mocht er zo geen achterbank ingezet worden.
Het lijkt mij het beste om de auto gewoon te laten herkeuren want meestal zijn de sancties voor dit soort "zware" vergrijpen niet gering in dit land.
Rob, kijk hier meer even naar de exacte eisen voor bedrijfswagens. De teksten over BPM zijn in dit geval even niet relevant.
[home.planet.nl]
Groet,
Marco
LR 88 SIII 4x2 2¼B Pick Up '71
[home.planet.nl]
Groet,
Marco
LR 88 SIII 4x2 2¼B Pick Up '71
Het is heel simpel.
Als je van grijs naar geel kenteken wil moet je BPM betalen, echter na 25 jaar heb je hiervan vrijstelling en mag je zonder belasing te betalen omkeuren. Dit is een Belasting regeling.
Bij de RDW bepalen ze de inrichting van de auto en hoe hij op het kenteken komt de staan, daar zal ze de belastingwet een zorg zijn.
De wegenbelasting is weer een verhaal apart maar daar heb je na 25 jaar ook geen last meer van.
Sommige modernere grijskenteken auto’s kunnen niet omgekeerd worden naar geelkenteken omdat in de loop van de jaren verschillende eisen zijn gesteld aan een geel en grijskenteken wagen. Bijvoorbeeld zijn er in de loop van de jaren verschillende eisen gesteld voor het remsysteem en de uitstoot emissie eisen. Is je auto dan gebouwd volgens de grijskenteken eisen en een bepaalt typegoedkeuringsnummmer kan deze niet omgezet worden naar geelkenteken.
In principe kan je een Series landrover overzetten naar geelkenteken indien er een “deugdelijke†inrichting voor is.
Groet, Hendrik.
Bij de RDW bepalen ze de inrichting van de auto en hoe hij op het kenteken komt de staan, daar zal ze de belastingwet een zorg zijn.
De wegenbelasting is weer een verhaal apart maar daar heb je na 25 jaar ook geen last meer van.
Sommige modernere grijskenteken auto’s kunnen niet omgekeerd worden naar geelkenteken omdat in de loop van de jaren verschillende eisen zijn gesteld aan een geel en grijskenteken wagen. Bijvoorbeeld zijn er in de loop van de jaren verschillende eisen gesteld voor het remsysteem en de uitstoot emissie eisen. Is je auto dan gebouwd volgens de grijskenteken eisen en een bepaalt typegoedkeuringsnummmer kan deze niet omgezet worden naar geelkenteken.
In principe kan je een Series landrover overzetten naar geelkenteken indien er een “deugdelijke†inrichting voor is.
Groet, Hendrik.
Vraag het de belastingdienst
Hallo Rob,
Eigenlijk is dit een item voor de belastingdienst. Zij heffen de bpm en wegenbelasting. Op de website van de belastingdienst is hierover ook wel info te vinden. Ik zou de belastingdienst eens gaan bellen. Zij kunnen jou ook folders met info opsturen.
Zelf denk ik dat je bij de RDW een herkeuring moet aanvragen. Je krijt dan warschijnlijk een nieuw kenteken maar de auto is hierna nog steeds belastingvrij en staat dan op geel kenteken.
Graag zou ik horen hoe het gegaan is. Mijn pa heeft nog een lightweight op grijs kenteken en deze is ook bijna 25 jaar oud.
Succes,
Marchel
blauwe landrover lightweight.
Eigenlijk is dit een item voor de belastingdienst. Zij heffen de bpm en wegenbelasting. Op de website van de belastingdienst is hierover ook wel info te vinden. Ik zou de belastingdienst eens gaan bellen. Zij kunnen jou ook folders met info opsturen.
Zelf denk ik dat je bij de RDW een herkeuring moet aanvragen. Je krijt dan warschijnlijk een nieuw kenteken maar de auto is hierna nog steeds belastingvrij en staat dan op geel kenteken.
Graag zou ik horen hoe het gegaan is. Mijn pa heeft nog een lightweight op grijs kenteken en deze is ook bijna 25 jaar oud.
Succes,
Marchel
blauwe landrover lightweight.