hai allemaal
vandaag de olie uit versnellingsbak laten lopen maar de kleur was wel erg vreemd.
het was net verdund koperslip iemand enig idee.
is het iets speciaals of moet ik vast gaan sparen.
vast bedankt en een ieder de beste wensen voor het nieuwe jaar.
mario 88lwd
versnellingsbakolie
Re: versnellingsbakolie
volgens mij zit er geen koper in je bak, wel messing. daar is nl je 3-4 synchromess van gemaakt.
als'ie verder nog zonder problemen schakelt zou ik er niet al te veel aan doen tenzij je enrom om werk verlegen zit.
wel zou ik de bak ff uitspoelen met diesel zodat al dat gruis eruit is.
succes,
Yuri
SIII 109D
als'ie verder nog zonder problemen schakelt zou ik er niet al te veel aan doen tenzij je enrom om werk verlegen zit.
wel zou ik de bak ff uitspoelen met diesel zodat al dat gruis eruit is.
succes,
Yuri
SIII 109D
hallo yuri
hij schakelt prima alleen bij het terug schakelen naar 3 merk je dat af en toe bij het weer gas geven de pook een stukje naar voor schiet dat is alles.
groet mario 88lwd
hij schakelt prima alleen bij het terug schakelen naar 3 merk je dat af en toe bij het weer gas geven de pook een stukje naar voor schiet dat is alles.
groet mario 88lwd
ja, dan zou het toch je synchromess kunnen zijn.
zelf heb ik nog geen ervaring met het reviseren van een versnellingsbak.
misschien zijn er anderen die je advies kunnen geven.
succes,
Yuri
SIII 109D
zelf heb ik nog geen ervaring met het reviseren van een versnellingsbak.
misschien zijn er anderen die je advies kunnen geven.
succes,
Yuri
SIII 109D
het was ook niet echt slijpsel maar net of er goudverf in zat inplaats van olie en onder in de dop zit een kuiltje en daar zat geen drap in heb bak nog gespoeld maar geen troep hoor.
groeten mario
groeten mario
Hallo Mario,
Ik heb dit ook al eens gezien toen ik een vriend hielp met het verversen van de olie van een ex-leger auto. Sommige van deze 90W olie is ook iets goud kleurig waardoor het misschien later ook iets gaat verkleuren als er metaal deeltjes in zitten. Kortom ik heb er nooit echt aanleiding toe gezien dat er echt iets fout was.
Yuri merkte op om de bak uit te spoelen met diesel. Persoonlijk ben ik hier geen voorstander van omdat misschien het een en ander aan rotzooi gaat oplossen en hierdoor juist problemen ontstaan. (Of je moet alles al heel grondig uitelkaar halen)
Groeten,
Marchel
Ik heb dit ook al eens gezien toen ik een vriend hielp met het verversen van de olie van een ex-leger auto. Sommige van deze 90W olie is ook iets goud kleurig waardoor het misschien later ook iets gaat verkleuren als er metaal deeltjes in zitten. Kortom ik heb er nooit echt aanleiding toe gezien dat er echt iets fout was.
Yuri merkte op om de bak uit te spoelen met diesel. Persoonlijk ben ik hier geen voorstander van omdat misschien het een en ander aan rotzooi gaat oplossen en hierdoor juist problemen ontstaan. (Of je moet alles al heel grondig uitelkaar halen)
Groeten,
Marchel