Kinderzitje in Defender 110

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Bart Wermuth

Kinderzitje in Defender 110

Bericht door Bart Wermuth »

Zijn er prikkers die een kinderzitje in een defender 110 met grijs kenteken hebben geplaatst ??

een collega van mij zag afgelopen maandag bij de LRCH clubavond een defender met grijs kenteken waar i.p.v. de cubbybox een kinderzitje was geplaatst..
wil ook over naar een defender, maar moet wel een kinderzitje erin kunnen plaatsen..

Dus mocht iemand hier iets over weten, dan hoor ik dat graag,

Groeten, Bart
Disco 300 TDI
Tinus

Re: Kinderzitje in Defender 110

Bericht door Tinus »

Nee zelf niet maar op de middenstoel zit wel een heupgordel (bij een "90&quot dus ik neem aan dat het past.

Suc6 Tinus "90" 2.5D
Aad Koene

Bericht door Aad Koene »

En een paar postings terug wordt door Willem Lentink een middenstoel aangeboden.

Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up nog zonder naam
Tinus

Bericht door Tinus »

Ik heb er ook nog een en gebruik em toch niet, zwart sky...!!!

Tinus "90" 2.5D
Peter Stroomberg

Bericht door Peter Stroomberg »

In een eerder posting ook aangegeven dat dit kan en hoe.
Worden ze groter.. zo ook de problemen. Voor het vastzetten van een kinderzitje voor 15+ Kg is het de bedoeling dat je een drie punts gordel gebruikt.

In een van de eerder posting heeft een prikker laten weten dat hij de heupgordel had vervangen voor een driepunts. (zou ook nog kunnen met een vierpunts, maar waar maak je die aan vast?!)

Peter
Icelandrover

Bericht door Icelandrover »

Hoi Bart,
Toen wij de Grijze nog in Nederland op grijs kenteken hadden (die flauwekul kennen ze hier niet) had ik achter de middenconsole voor het schot een constructie gemaakt waar een Maxi Cosi Priori perfect op vastgezet kon worden. Bij mijn weten mag je namelijk voor het schot gewoon personen vervoeren. Buiten het feit dat je lekker met je ellebogen op de middenconsole kon blijven leunen is het ook nog eens een hele veilige plek midden in de auto. Ik ben begonnen met een balkenconstructie vast te zetten op het binnenplaatwerk en die ben ik gaan omtimmeren met een box waar de kinderstoel perfect op paste. Met een drietal spanbanden muurvast gezet en Gísli had ook nog eens perfect uitzicht vanuit zijn koninklijke zetel. Ik heb hier de hele zooi eruit gesloopt en weer een achterbank geplaatst. Gewoon eens proberen, succes!!

Groeten van de IJslandrover.
Bart Wermuth

Bericht door Bart Wermuth »

heb de eerdere postings gevonden, bedankt,

groeten, Bart
jeroenm

Bericht door jeroenm »

Ha Bart,

Ik heb een kinderzitje die ook geschikt is voor alleen een heupgordel.
Deze past precies op de middenzitting en zit muurvast.
Ik heb een zitje van Romer King en m'n dochter is er content mee )
Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het wel.

jeroen.
Jan Wiekeraadt

Bericht door Jan Wiekeraadt »

Bart,

Onze Thomas zit al 2 jaar in zijn romer stoel, eerst geplaatst op de middenzitting met heupgordel maar onze ervaring is dat je dan zelf wat krap komt te zitten.
Nu de romer stoel zonder middenzitting vast gezet met de standaard heupgordel,werk bij ons zeer goed en Thomas wil alleen nog maar met de groene landrover van papa mee.

Groetjes
Jan en Thomas Wiekeraadt
Hans de Ruiter

Bericht door Hans de Ruiter »

Middenstoel verwijderen en een kinderzitje met een spanband vastzetten, werkt prima! Op de middenstoel kan ook maar dan komt het zitje ver naar voren en kan de kleine met de voetjes bij de versnellingspook. Niet echt handig.

Met groet, Hans
Plaats reactie