branstofmeter defect ?

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
jean

branstofmeter defect ?

Bericht door jean »


wie weet hoe ik kan controleren of mijn brandstofmeter nog werkt.aan de
achterzijde is er een dubbele draad [voeding] en 3 kabeltjes voor de massa.
dan is er nog 1 dun kabeltje.Is het zo dat deze enkele draad moet zorgen dat
de meter iets aangeeft omdat hij verbonden is met een vlotter/weerstand in de
tank.en moet er bij een volle tank dus ook een bepaald voltage vrijkomen.
kun je dmv rechtstreeks stroom op de aansluitingen van de meter te zetten ook
de meter laten uitslaan.Een andere 2e hands meter doet het ook niet.voor dat
ik de bedrading ga door meten moet ik wel een beetje doorhebben hoe het
werkingspricipe is en op welke draden wel/geen spanning hoort te staan.


jean
1987 2.5 na
Aad Koene

Re: branstofmeter defect ?

Bericht door Aad Koene »

Jean,

de volgorde van aansluiten is:

accu--> spanningsregelaar--> indicator--> sensor--> massa

Controleer vooral alle massa aansluitingen op goede werking, dit is een eerste vereistte voor een goede werking.
Controleer verder op draadbreuken en gecorrodeerde stekkertjes.

Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up nog zonder naam
Willy

Re: branstofmeter defect ?

Bericht door Willy »

De zwarte draad is massa.
De groene is de +.
De groen/zwarte gaat naar de zender/vlotter.
De wit/groene is het waarschuwingslampje.
Test de meter door het contact aan te zetten of deze aan te sluiten op de massa en de +, dan de groen/zwarte draad verbinden met de massa. De meter moet helemaal naar "vol" gaan.

Groeten,
Willy
Plaats reactie