kloenk in stuur

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
RoLandRover

kloenk in stuur

Bericht door RoLandRover »

Wie oh wie, weet wat er mis is met m'n disco'tje,

bij het sturen van links naar rechts (hoe anders?) hoor ik soms voor het einde van de stuurslag een 'kloenk' voor in de auto, als of er ergens speling in zit.
wat kan dit zijn.

en heeft iemand toevallig voor mij de gegevens voor een vergelijk van de prestaties van mijn auto 200 TDI betreft top snelheid kruissnelheid verbruik,en meetgegevens betreft optrekken tot 100 of zo.ik vind 'em zelf wat traag maar dat kan aan mij liggen.

Oh en Aad, de Cd's zijn er, bedankt!

Groeten,

RoLandrover
Bob Nonnekens

Re: kloenk in stuur

Bericht door Bob Nonnekens »

Sinds mijn stuurkolomprobleempjes zou ik gewoon van boven naar benden de zaak controleren.
(zie ook [www.prikpagina.nl] )
Is het lager bovenin nog OK, zit de kolom nog goed vast gemonteerd aan je schutbord, zitten alle verbindingen van de stuurstangen en bekrachtiging nog vast, Komen de stuurstangen bij maximale uitslag en tegelijkertijd inveren van de auto ergens tegenaan (diff, carter, o.i.d.)?
Zijn de wiellagers nog goed (kan me voorstellen dat bij maximale stuuruitslag de lagers veel zijdelingse krachten te verwerken krijgen).
Zijn de motorbloksteunen nog OK?

Wie heeft nog andere suggesties?

Succes!

Bob Nonnekens

('t Werkezeltje, SIII 88" Stawag)
RoLandRover

Bericht door RoLandRover »

Er is niet iets wat ergens tegenaankomt, ik hoor het ook bij het laatste stukje afremmen soms. zou idd eens een lager kunnen zijn. of zijn er mensen met andere ideeen?

zeg heeft iemand toevallig ook de achteras kogel in gebruik met smeernippel?
hoe bevalt deze tov een gewone?
Sue

Bericht door Sue »

Heb je het bijvoorbeeld ook in de file als je zachtjes op trekt en weer afremt? En zowel bij bochten naar links als naar rechts?

Sue en Leopold
Plaats reactie