Brandstofmeter
Brandstofmeter
Hallo Allemaal,
Vraagje hoe krijg ik mijn brandstogmeter goed om werkend, ik bedoel daarmee dat hij niet achterstevoren werkt. Empty is vol en Full is leeg. We zijn allebei electrotechneten maar dit kunnen we even niet snappen.
grt Frank
Daktari 109 Pick up 1979
Darwin LW99 1975
Vraagje hoe krijg ik mijn brandstogmeter goed om werkend, ik bedoel daarmee dat hij niet achterstevoren werkt. Empty is vol en Full is leeg. We zijn allebei electrotechneten maar dit kunnen we even niet snappen.
grt Frank
Daktari 109 Pick up 1979
Darwin LW99 1975
Re: Brandstofmeter
JA had je gedroomd, nee zover waren wij al maar ook dat hielp niets
Er zit maar een aansluiting op de vlotter, afgezien van de aansluiting voor het waarschuwingslampje, dus van omdraaien kan geen spraken zijn.
Ik heb het zelfde probleem opgelost door het stangetje van de vlotter te verbuigen zodat hij andersom werkt. Een elektrische oplossing heb ik nooit gevonden.
Er schijnen wel verschillende vlotters te zijn geweest.
Ik ben nieuwsgierig naar andere oplossingen.
Groet, Hendrik.
Ik heb het zelfde probleem opgelost door het stangetje van de vlotter te verbuigen zodat hij andersom werkt. Een elektrische oplossing heb ik nooit gevonden.
Er schijnen wel verschillende vlotters te zijn geweest.
Ik ben nieuwsgierig naar andere oplossingen.
Groet, Hendrik.
Op veel vlotters zitten twee aansluitingen (niveau en tank "leeg".
Als je de verkeerde aansluit krijg je ook een verkeerd resultaat.
Je kunt dat controleren door te kijken of er verschil in reactie is als je de vlotter in halfstand houdt.
Verder kunnen de vlotter en/of de spanningsregelaar in het dashbord defect zijn, een te hoge spanning geeft ook een verkeerd resultaat (de andere meters eageren dan ook niet goed).
Succes,
Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up nog zonder naam
Als je de verkeerde aansluit krijg je ook een verkeerd resultaat.
Je kunt dat controleren door te kijken of er verschil in reactie is als je de vlotter in halfstand houdt.
Verder kunnen de vlotter en/of de spanningsregelaar in het dashbord defect zijn, een te hoge spanning geeft ook een verkeerd resultaat (de andere meters eageren dan ook niet goed).
Succes,
Aad Koene,
zou natuurlijk kunnen, dat er weerstands verlagende en weerstands verhogende niveau meters zijn maar dat is snel te meten, en te controleren met een stroompje op de meter om te simuleren.
tank leeg signaal is als het goed is een aan/uit schakelaar toch?
P W allemaal
RoLandrover
tank leeg signaal is als het goed is een aan/uit schakelaar toch?
P W allemaal
RoLandrover
Tank "leeg" is inderdaad een aan/uit schakelaar.
Verder zijn er natuurlijk sensors voor 12 en 24 volt, uiteraard niet uitwisselbaar.
Aad Koene,
Verder zijn er natuurlijk sensors voor 12 en 24 volt, uiteraard niet uitwisselbaar.
Aad Koene,
Bij mijn S2a FFR zijn de tankvlotters hetzelfde als van een 12V versie, alleen de meter is anders.
Hoe het contactje in de dieselvlotters precies zit kan Yuri je vertellen, die heeft er al eens een uit elkaar gehad.
Dennis B.
Hoe het contactje in de dieselvlotters precies zit kan Yuri je vertellen, die heeft er al eens een uit elkaar gehad.
Dennis B.
Beste prikkers ik heb ook problemen met de brandstofmeter.
Ik heb een nieuwe tankvlotter gemonteerd, maar nog steeds geen indicatie hoeveel er nog in de tank zit. Blijft gewoon leegstaan. ( en ja ik heb de tank volgegooid en de sensor aangesloten) Wat zou het kunnen wezen en is er iemand die eens met mij zou willen uitzoeken wat er mis kanzijn??
Ik hoor graag van jullie
Groeten Maurice Le Cameleon
Ik heb een nieuwe tankvlotter gemonteerd, maar nog steeds geen indicatie hoeveel er nog in de tank zit. Blijft gewoon leegstaan. ( en ja ik heb de tank volgegooid en de sensor aangesloten) Wat zou het kunnen wezen en is er iemand die eens met mij zou willen uitzoeken wat er mis kanzijn??
Ik hoor graag van jullie
Groeten Maurice Le Cameleon
Volgens mij zijn de sensoren voor 12V en 24V idd het zelfde. dit geldt ook voor temp sensoren.
Dat er sensoren zij die "verkeerd om" werken zou best kunnen, ik heb ze zelf nog niet in m'n handen gehad maar die maffe Engelsen bedachten van alles.
Het "tank-bijna leeg" contact is idd gewoon een maak contact (aan/uit) naar massa.
Ook de weerstand waarde van de vlotter wordt tov massa gemeten. Zelf heb ik sensoren met twee en met drie aansluitlipjes gezien. Nr 3 was massa. dit is duidelijk te zien want die zit aan het dekseltje gepuntlast.
Klokken heb je wel in 12V en 24V uitvoering. De 12V bimetaal uitvoering heeft in ieder geval een 10V spanningsstabilisator nodig.
succes,
Yuri
SIII 109D
Dat er sensoren zij die "verkeerd om" werken zou best kunnen, ik heb ze zelf nog niet in m'n handen gehad maar die maffe Engelsen bedachten van alles.
Het "tank-bijna leeg" contact is idd gewoon een maak contact (aan/uit) naar massa.
Ook de weerstand waarde van de vlotter wordt tov massa gemeten. Zelf heb ik sensoren met twee en met drie aansluitlipjes gezien. Nr 3 was massa. dit is duidelijk te zien want die zit aan het dekseltje gepuntlast.
Klokken heb je wel in 12V en 24V uitvoering. De 12V bimetaal uitvoering heeft in ieder geval een 10V spanningsstabilisator nodig.
succes,
Yuri
SIII 109D