gps kaarten

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
schoentje

gps kaarten

Bericht door schoentje »

Hallo ik ben op zoek naar kaarten
van Garmin etrex series, Wie heeft deze en hoe makkelijk zijn deze te kopieren?

Groeten
SirMartin

Re: gps kaarten

Bericht door SirMartin »

Welke landen? Mapsource Metroguide of Roads en Recreation?

Groet,
Martin
schoentje

Bericht door schoentje »

Als eerste graag nederland en of benelux
Maar alle ander roadmaps zijn welkom
Ik weet nog niet welke ik allemaal, wil en kan gaan gebruiken!!
SirMartin

Bericht door SirMartin »

Nederland alleen is er niet... wel benelux.
Ik heb ze een keer voor een zacht prijsje van iemand overgenomen.
Orginele cd's zijn schreeuwend duur. Aan data stelt het niet zo veel voor.
Ze zijn wel wat jaren oud ondertussen dus er kan wel eens een weg niet opstaan maar ze hebben me goed geholpen op mijn trip door europa van de zomer. Zeker de grote steden zitten er op straatnivo in.
Ikzelf heb benelux, frankrijk,spanje, duitsland en denemarken/zweden.
Je kan genoeg kaart delen in een etrex laden maar er zijn natuurlijk grenzen aan. Ik laad de kaartdelen die ik nodig als ik ergens naartoe ga van de pc naar de etrex.
Ik email later anders nog wel, zit nu op mijn werk.

Groet,
Martin
Hylke

Bericht door Hylke »

ik heb op dit moment op 1 cd de volgede landen:

Austria RR
Benelux RR
france RR
Germany RR
italy RR
Canada
Spain RR
Sweden Denmark RR
Swizerland RR
UK RR
worldmap
SirMartin

Bericht door SirMartin »

Kijk dat is al weer meer dan ik.... :-)

Martin
Erwin ter Riet

Bericht door Erwin ter Riet »

Martin,

Ik heb wel interesse in een 'backup' van frankrijk, zweden/denemarken...

Erwin
lr 110
Jan Kok

Bericht door Jan Kok »

Is dit dan te kopieëren en daarna te gebruiken in mijn Etrex (gele)?

Jan Kok, Schiedam
Hylke

Bericht door Hylke »

tuurlijk is dit te kopieëren. zit ook het progammatje bij die je nodig hebt om op je etrex te zetten (zelf heb ik de etrex legend).
Steven

Bericht door Steven »

wat zijn eigenlijk jullie ervaringen

ikzelf zat te denken aan de etrex summit is dit wat?
Hylke

Bericht door Hylke »

is wel een mooi apparaatje, maar je kunt er geen kaarten inladen. als dit geen probleem is, dan is het volgens mij voldoende. zelf heb ik er geen ervaring mee, wel met de etrex euro en legend.
het is wel mogelijk om trips op te nemen en deze te bekijken in een programma als mapsource.
Jurjen

Bericht door Jurjen »

Ik heb wel een aantal cd's waarop alle stafkaarten van Nederland en OZI- explorer en Garmin, kaarten een aantal jaren (8-10??) oud
Jurjen
Sirmartin

Bericht door Sirmartin »

Welke gele heb je? ik gok op de Etrex (basismodel) .. dit is de eerste in de serie en heeft geen mapping mogenlijkheden. De andere is de Geko 101 deze is vrij nieuw en is ook een leuke goedkope GPS maar heeft ook geen mapping mogenlijkheden.
Alleen de Vista, Legend en Venture van de Etrex serie hebben mapping mogenlijkheden.

Zie:
[www.garmin.com]
[www.garmin.com]

Ik heb de Vista gekozen omdat deze een beter scherm heeft dan de simpelere versies... achteraf gezien is die mapping toch ook wel reuze handig.

Groet,
Martin
Sirmartin

Bericht door Sirmartin »

Als je iets meer geld neerlegt heb je en mapping en een betere schermresolutie

zie:
outdoorPIC.jpg --> mod_embed_images_loadimage('6863f0bc542490768805f4dbb6083c9c', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.garmin.com%2Fproducts%2Fcomparison.jsp%3Fproducts%3D010-00190-00%26amp%3Bproducts%3D010-00212-00%26amp%3Bproducts%3D010-00256-00%26amp%3Bproducts%3D010-00225-00%26amp%3Bproducts%3D010-00243-00%26amp%3Bproducts%3D010-00190-40%26amp%3Bbanner%3D%2Fgraphics%2FoutdoorPIC.jpg', 'http://www.garmin.com/products/comparison.jsp?products=010-00190-00&products=010-00212-00&products=010-00256-00&products=010-00225-00&products=010-00243-00&products=010-00190-40&banner=/graphics/outdoorPIC.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.garmin.com%2Fproducts%2Fcomparison.jsp%3Fproducts%3D010-00190-00%26amp%3Bproducts%3D010-00212-00%26amp%3Bproducts%3D010-00256-00%26amp%3Bproducts%3D010-00225-00%26amp%3Bproducts%3D010-00243-00%26amp%3Bproducts%3D010-00190-40%26amp%3Bbanner%3D%2Fgraphics%2FoutdoorPIC.jpg', '', 6078249, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Martin
Aad Koene

Re: gps programma

Bericht door Aad Koene »

Op de Prikkers CD1 staat een programmaatje om GS routes te maken voor diverse GPS`en.
Het heet SetUpEasyGPS en staat in de map 1 Landrover Algemeen.

Succes,

Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up nog zonder naam
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

Dennis RNLMC bood ze aan, zie:
[www.prikpagina.nl]

Ik heb ze er ook vandaan, werkt uitstekend voor weinig.
Ik gebruik zelf een Garmin Etrex Legend.

Dennis B.
Sirmartin

Re: gps programma

Bericht door Sirmartin »

Er zijn zat universele programma's te vinden online.... de Garmin is ook te koppelen aan bijvoorbeeld mappiont van microsoft. werkt leuk op een laptop. Ik denk dat andere merken gps-en ook te koppelen zijn.
Maar de mappiont kaarten zijn uitsluitend voor garmin gps en zijn schreeuwend duur helaas. Dat is ook het enige programma wat ik met mijn gps gebruik.

Groet,
Martin
Plaats reactie