Onverantwoorde bestuurders

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Mike

Onverantwoorde bestuurders

Bericht door Mike »

Ik moet dit even kwijt..

Ik stap vanochtend buiten en zie dat Bunny helemaal geglazuurd is. Ik pak de ruitontdooier en spuit de ramen schoon. Perfekt spul.. Beetje op de ramenzeempje binnen en daar is ook geen ijs meer. Even laten opwarmen en we gaan..

..Eenmaal in Haarlem in de buurt van het station komen we achter een Suzuki (wat overigens Baars (vis) in het Japans betekent) Swift te rijden. We gaan met niet meer als 15km/u over de weg omdat meneer een dikke pak ijs op zijn voorruit heeft laten liggen en hoopt dat het zo snel mogelijk ontdooit. Die eikel zit tegen de randen van verkeers eilanden te rijden, slingert alsof hij straalbezopen is en rijdt bijna tegen het verkeer in..

..Wat ik wil doen is inhalen, tot stilstand brengen en ruitontdooier over de ramen spuiten, maar helaas liet het verkeer (en mijn vriendin) het niet toe. Oh wat had ik graag meneer vriendelijk doch streng toegesproken over het feit dat wat hij aan het doen was een aantal levens in gevaar bracht. God zij dank dat we geen fietsers waren tegengekomen. Helaas had ik zijn kenteken niet genoteerd..

AARGH! EIKELS!!!!

Zo.. Moest ik even kwijt..

Mike & Bunny
Peter (c)

Re: Onverantwoorde bestuurders

Bericht door Peter (c) »

Goedemorgen Mike,

Ik begrijp je helemaal !! Tja, niet iedereen gaat goed voorbereid de weg op en vergeet wat dat voor de overige weggebruikers betekend. En als ze nou zelf nog eens een greppel in rijden ...........
Gelukkig heg je met een Laro een beter overzicht op het verkeer.

Sterkte,
Peter (c)
Maarten van Lenthe

Bericht door Maarten van Lenthe »

Goedemorgen,

Hoe is het mogelijk hè, dat mensen zichzelf en anderen zo in gevaar willen brengen. Dit is overigens niet het enige voorbeeld dat het verantwoordelijkheidsgevoel van de Nederlandse weggebruiker te wensen over laat.

Is het niet verbazingwekkend dat bijna iedere auto standaard met achterruitverwarming geleverd wordt terwijl je veel meer hebt aan voorruitverwarming en dat is maar op weinig auto's leverbaar.

Belachelijk dat het niet tot de standaard uitrusting moet behoren van een auto, maar ja de wetgever houdt zich nu eenmaal liever bezig met het verkrachten van verkeersregels en verkeerssituaties in dorpskernen e.d. door daarvoor flinke subsidies voor berschikbaar te stellen aan gemeenten en provincie in plaats van zich echt bezich te houden met verkeersveiligheid!

Een weggebruiker die van de ene in de andere verbazing valt!

Maarten
Disco

Bericht door Disco »

wisten jullie trouwens dat er op iedere(Freelander weet ik niet)Landrover voorruit verwarming past!
Vaak kan je als je een ruit moet vervangen kan je vragen of ze er gelijk deze ruiten inzetten;je hoeft dan vaak alleen het verschil bij te betalen

groeten Theo kaufmann/Disco & RR6X4Carmichael
Edward Donkers

Bericht door Edward Donkers »

He jongens, de laatste tijd niet:
* te hard gereden?
* zebrapad niet stapvoets benaderd?
* zebrapad niet stapvoets benaderd om 3 uur in de nacht?
* voetgangers voorrang verleend?
* door oranje licht (voor sommigen geel) gereden?
* door rood licht gereden?
* door rood licht gereden om 3 uur in de nacht?
* goed kijken bij het rechts af slaan?
* over de schouder kijken bij inhalen?
* bij de weg oversteken, eerst links, dan rechts en dan weer links gekeken?
* mobiel gebeld met het mobieltje in de handen?
* doorgetrokken streep overreden?
* knipperlicht gebruikt bij wisselen van rijstrook?
* mistlampen aan, terwijl er goed zicht was?
* bumperkleven?
* scheren achter het stuur?
* rijbewijs vergeten?
* verzekeringspapieren vergeten?
* autopapieren vergeten?
* apk verlopen?
* bullbar eraf gehaald?
* wegafgesneden?
* riem om?
Aad Koene

Bericht door Aad Koene »

* te hard gereden? Kan niet in een Land Rover
* zebrapad niet stapvoets benaderd? Daar hebben we toch een terreinversnelling voor
* zebrapad niet stapvoets benaderd om 3 uur in de nacht? Nee, in 4x4 hoog want er stak een fietser over
* voetgangers voorrang verleend? Zijn die er om 3 uur `snachts?
* door oranje licht (voor sommigen geel) gereden? Met de remmen van een Laro is oranje toch hetzelfde als donkergroen
* door rood licht gereden? Als oranje lang genoeg duurt kun je gewoon op tijd stoppen voor rood
* door rood licht gereden om 3 uur in de nacht? Niet gezien, wel oranje knipperen
* goed kijken bij het rechts af slaan? Ja en ook naar boven door de Alpinelights
* over de schouder kijken bij inhalen? `k heb twee buitenspiegels
* bij de weg oversteken, eerst links, dan rechts en dan weer links gekeken? Dat doen de ruitenwissers voor me
* mobiel gebeld met het mobieltje in de handen? Cultuurshock, heb een carkit!!
* doorgetrokken streep overreden? Moeilijk hoor, door een getrokken streep overreden worden
* knipperlicht gebruikt bij wisselen van rijstrook? De Prince of darkness zorgt dat alles altijd knippert
* mistlampen aan, terwijl er goed zicht was? Die knipperen toch ook
* bumperkleven? Welke bumper??
* scheren achter het stuur? In een LR tocht het zo hard dat scheren niet mee nodig is, blijft vanzelf kort
* rijbewijs vergeten? Niet bij me, kun je hem ook niet vergeten
* verzekeringspapieren vergeten? Waarvoor, de deuk bij de tegenpartij is toch altijd groter
* autopapieren vergeten? Wij hebben toch geen auto maar een terreinvoertuig
* apk verlopen? APpelKoek? wij hadden toch de gevulde koeken
* bullbar eraf gehaald? Nee, juist erop gezet
* wegafgesneden? wij rijden toch alleen maar daar waar geen wegen zijn
* riem om? Ja, anders zakt mijn broek af
Plaats reactie