astappen van Range en Disco hetzelfde of verschillend??

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Jan-Cor

astappen van Range en Disco hetzelfde of verschillend??

Bericht door Jan-Cor »

Na veel olielekkage door een kapotte keerring aan mijn R-achterwiel, nwe kerringen gekocht. Nu de boel uit elkaar gehaald en het is eigenlijk ook geen wonder: het wiellager is naar zijn grootje en niet zo'n klein beetje ook. Lager is vast gaan zitten en door een mooi welding proces zich volledig vastgezet op de astap, welke nu doe ook naar zijn grootje is

Er zit enige spoed achter, ik moet morgen dus alle onderdelen hebben en nu wil ik graag weten welke astappen van welke auto hetzelfde zijn als van een Disco 300Tdi van 1995. Kan ik daar bijvoorbeeld Range voor gebruiken of wat anders/ Of moet ik toch echt de Disco tap hebben?

En zijn er mensen in provincie Groningen / Drenthe die iets dergelijks hebben liggen? (de astap dan)

Ik hoor graag van jullie, groetjes, JC
Henk

Re: astappen van Range en Disco hetzelfde of verschillend??

Bericht door Henk »

Er zijn nogal een aantal verschillende astappen. Er zijn ook RR en disco en Def die gelijk zijn. Maar er zijn ook een stuk of 4 verschillende uitvoeringen.

Neem die astap mee en ga eens kijken bij ET. Ik denk dat die wel zo'n astap op voorraad hebben.
foxhunters Anton

Re: astappen van Range en Disco hetzelfde of verschillend??

Bericht door foxhunters Anton »

Er zijn in princiepe twee astappen. De oudere 90/110 hebben de brede uitvoering, deze herken je door de sleuf in het schroefdraad voor de borgring.
De RR, Disco,s en Defenders hebben het smallere type met een plat vlak in het schroefdraadgedeelte.
De voor en achter astappen zijn verschillend en volgens mij uitwisselbaar, Al lijkt me een astap met bronse bus vrij duur voor achter.
de 110 heeft achter een zwaardere uitvoering.

Anton.

Disco voor astap heb ik nog liggen, maar ik weet niet of dat dus past.
Plaats reactie