Ik kan een hele mooie 3,9 Vogue kopen uit '93. Probleem echter is dat er een tik(je) in de motor zit. de tik zit in het voorste gedeelte van het blok, achter de radiator-kant dus. In mijn ogen is het een uitgelopen voorste krukas-lager, volgens de verkoper is het de katalisator (!!!!!). Van sommige mensen hoor ik dat deze blokken ALTIJD een tik hebben (buiten de Tik van het dorstig zijn dan)
Graag jullie mening voordat ik tot koop over ga.
Alvast bedankt.
Rinus
R.R 3,9 Vogue probleem
Re: R.R 3,9 Vogue probleem
Rinus,
Door de V8 benzinemotoren op gas te laten lopen krijg je een schraal mengsel. De benzine heeft opzich diverse additieve in het mengsel zitten dat voor smering zorgt van de diverse delen. Door het gebruik van benzine zal de olie verontreinigt worden door roet en kooldeeltjes. Dit komt bij een gasmotor niet voor dus men rijdt over het algemeen langer door met een steeds schraler wordende olie.
Tevens een probleem voor deze motoren is de weinge toeren die het blok draait, waardoor een minder goede warmte verdeling en ook een smering plaatsvinden.
Door deze oorzaken is de nokkenas snel de duppe van het te kort aan smering en goede warmte afdracht.In de meeste gevallen zal dus ook de nokkenas de boosdoender zijn van de veroorzaakte tik.
Het is mogelijk om een V8 RR motor goed op gas te laten rijden. Tijdig olie verversen en regelmatig benzine te verbruiken. De motor af en toe goed in de toeren te laten komen.
De meeste ervaring heb ik van mijn buurman die jaren lang eigenaar is geweest van een gasinbouwstation, en door eigen ervaring met een V8 RR die stil was en goed liep, maar 1 op 4 was meer regelmaat dan uitzondering.
Groeten Ruud v S defender90
Door de V8 benzinemotoren op gas te laten lopen krijg je een schraal mengsel. De benzine heeft opzich diverse additieve in het mengsel zitten dat voor smering zorgt van de diverse delen. Door het gebruik van benzine zal de olie verontreinigt worden door roet en kooldeeltjes. Dit komt bij een gasmotor niet voor dus men rijdt over het algemeen langer door met een steeds schraler wordende olie.
Tevens een probleem voor deze motoren is de weinge toeren die het blok draait, waardoor een minder goede warmte verdeling en ook een smering plaatsvinden.
Door deze oorzaken is de nokkenas snel de duppe van het te kort aan smering en goede warmte afdracht.In de meeste gevallen zal dus ook de nokkenas de boosdoender zijn van de veroorzaakte tik.
Het is mogelijk om een V8 RR motor goed op gas te laten rijden. Tijdig olie verversen en regelmatig benzine te verbruiken. De motor af en toe goed in de toeren te laten komen.
De meeste ervaring heb ik van mijn buurman die jaren lang eigenaar is geweest van een gasinbouwstation, en door eigen ervaring met een V8 RR die stil was en goed liep, maar 1 op 4 was meer regelmaat dan uitzondering.
Groeten Ruud v S defender90