Hete remschijven..
Hete remschijven..
Misschien een stomme vraag, maar hoe heet worden de remschijven van mijn landrover 110 na een stadsritje van 15 km?
Heet genoeg om mijn handen te verbranden?
Of heb ik naast een verbrande duim ook een remprobleem?
Guido.
Heet genoeg om mijn handen te verbranden?
Of heb ik naast een verbrande duim ook een remprobleem?
Guido.
Re: Hete remschijven..
Tenzij je de stad als een rallyparcours gebruikt, lijkt het me niet nodig dat je je handen brandt aan de remmen. Volgens mij loopt er wat aan.
remklauwen vuil?
Michiel
remklauwen vuil?
Michiel
De remschuiven waren kokend heet. een beetje water erop begint zo te koken en sissen.
Dat het een en ander vuil is zal best kunnen.
Ik zal de blokken er eens uit halen en de boel goed schoonmaken. De blokken lopen iets aan tegen de schijven. Maar niet zoveel dat dit het wiel hinderd om rond te draaien.
Toch maar iets eerder naar huis vandaag, maandag moet ik zo'n 600 km rijden en ik wil dit dan opgelost hebben.
Groeten,
Guido
Dat het een en ander vuil is zal best kunnen.
Ik zal de blokken er eens uit halen en de boel goed schoonmaken. De blokken lopen iets aan tegen de schijven. Maar niet zoveel dat dit het wiel hinderd om rond te draaien.
Toch maar iets eerder naar huis vandaag, maandag moet ik zo'n 600 km rijden en ik wil dit dan opgelost hebben.
Groeten,
Guido
Het kan ook zijn dat de remcylinders blijven hangen dus die ook schoonmaken.
Testen doe je dat door een stuk dik en hard schuim of iets anders dat zo dik als de schijf is en dat op de plaats van de schijf te zetten en dan op de rempendaal voorzichtig in trappen.
Ik zelf ben begonnen met een houten steel van een hamer.
Maar nu dus een stuk schuim (komt ook terug en dat is gemakelijker)
En terug met een waterpomp tang wel voorzichtig.
Let liefst met ze twee als de cylinder niet gemakelijk op en neer gaat dan moet er een nieuwe in of goed schoongemaakt worden, maar dat is een lapmiddel.
jo fo "laro"
Testen doe je dat door een stuk dik en hard schuim of iets anders dat zo dik als de schijf is en dat op de plaats van de schijf te zetten en dan op de rempendaal voorzichtig in trappen.
Ik zelf ben begonnen met een houten steel van een hamer.
Maar nu dus een stuk schuim (komt ook terug en dat is gemakelijker)
En terug met een waterpomp tang wel voorzichtig.
Let liefst met ze twee als de cylinder niet gemakelijk op en neer gaat dan moet er een nieuwe in of goed schoongemaakt worden, maar dat is een lapmiddel.
jo fo "laro"
Zelfs na 1x remmen van bv 50 km/h naar 0 worden remschijven zo warm dat je je hand er niet meer op kan leggen (+50 grC dus). De remblokken horen licht te slepen, zolang de wielen verder vrij kunnen draaien is dit normaal, en het hoort bij het principe van schijfremmen. Bij trommelremmen horen de remschoenen niet te slepen, sterker nog dit is een afkeurpunt. Slepende trommelremmen kunnen door het zelfbekrachtigende effect blokkeren veroorzaken zonder dat het pedaal wordt ingetrapt.
Dennis B.
Dennis B.
Hallo,
Allemaal bedankt.
Zojuist de remklauwen eraf gehaald. en de cilinders nagekeken.
Ze zijn allemaal verroest (het buitenste stuk).
Met behulp van een fietspomp op het stukje remleiding de cilinders eruit geperst en de rubbers verwijderd. Deze onderdelen zagen er allemaal erg verweerd en versleten uit. De binnenkant van de remklauwen is wel nog gaaf. Morgen dus een setje rubbers en cilinders bestellen en dan kunnen we weer remmen. Meteen maar nieuwe remblokken erop, want deze zijn allemaal scheef afgeleten, doordat sommige cilinders niet meer werkten.
Ben benieuw hoe het remmen straks gaat.
Hopelijk voor het weekend alles weer in elkaar.
Morgen maar op de fiets naar het werk.
Groeten
Guido
Allemaal bedankt.
Zojuist de remklauwen eraf gehaald. en de cilinders nagekeken.
Ze zijn allemaal verroest (het buitenste stuk).
Met behulp van een fietspomp op het stukje remleiding de cilinders eruit geperst en de rubbers verwijderd. Deze onderdelen zagen er allemaal erg verweerd en versleten uit. De binnenkant van de remklauwen is wel nog gaaf. Morgen dus een setje rubbers en cilinders bestellen en dan kunnen we weer remmen. Meteen maar nieuwe remblokken erop, want deze zijn allemaal scheef afgeleten, doordat sommige cilinders niet meer werkten.
Ben benieuw hoe het remmen straks gaat.
Hopelijk voor het weekend alles weer in elkaar.
Morgen maar op de fiets naar het werk.
Groeten
Guido