Oh ja, nog 1 vraagje van een groentje op LaRo gebied. Die wade-plug, of prut-plug, hoe zit het daar eigenlijk mee ? Zit dat ding, of die dingen, standaard gemonteerd, of kun je ze ergens aanschaffen ? Ik heb er nog nooit advertenties van gezien. Eerlijk gezegd zou ik ook niet weten waar ik het onder m`n wagen zou moeten zoeken (90 Td5), ik heb `m net een paar dagen. Iemand enig idee ?
ik heb het ook vandaag geleerd, tijdens keuring, het gaatje waar de plug in kan zit zeg maar als je onder de wagen kijkt waar de koppelingsplaten in zitten onderaan aan de voorkant, de plug zit boven het gaatje vastgedraaid in een "bewaar"houdertje!!!
Beetje rare uitleg maar ik hoop dat je er iets mee kan.
Hoi
In het vliegwielhuis zit een "waad" (van doorwaden) -plug en in het distributieriemhuis zit er een (dat is die waat martijn het over had) bij de mijne een "90" van 1985 zijn het ook nog twee verschillende, ik heb ze allebeide bij de laro-dealer gehaald, ik weet de nummers niet meer, maar dat weten ze daar vast wel. Ze kosten ongeveer 4 euries per stuk (inc BTW).
Mocht het niet lukken wil ik de nrs wel even opvragen.
Ik heb ook een Td5 en volgens mij hebben deze motoren geen pluggen meer. Bij het instructieboekje van een (nieuwe) Defender kunnen nog wel 2 pluggen zitten maar die zijn bedoeld voor de 300TDi motor die in hetzelfde boekje behandeld wordt.
Mvrgr, Hugo
Aad,
De tweede wade-plug zit in de kap waaronder de distributie riem zit, dat is aan de andere zijde van de moter als de koppeling, de voorzijde.
Ik wilde een plaatje inplakken, maar dat lukt niet, maar de plug zit midden onder in deze kap, of beter "zit daar niet, maar kan daar worden ingezet".
Groetjes,
Henk