wat een fijne garage
wat een fijne garage
?h Betreft Landrover Discovery TD5:
?h 4 december auto naar garage, tevoren gemeld dat auto ernstige koelvloeistof lekkage heeft. Om 8 uur ¡¦s ochtends is er nog niemand aanwezig, 2 klanten lopen om het gebouw en hebben het koud. Uiteindelijk komt er toch een personeelslid opdagen, het te voorschijn toveren van de huurauto heeft wat voeten in de aarde. Uiteindelijk kan ik rond half negen als eerste vertrekken en kom daardoor te laat op mijn werk. Voor klant 2 duurt het nog iets langer. De huurauto is niet veel soeps, de radio doet het b.v. niet.
?h Om 17.15 uur die dag ben ik weer paraat maar dan blijkt dat mijn auto nog helemaal niet klaar is. De receptionist heeft wat vage verhalen en draait er een beetje omheen. Jammer dat men mij niet even gebeld heeft, nu ben ik te vroeg van mijn werk gegaan en heb ik voor niks vele kilometers omgereden naar de garage.
?h Tegen het eind van de dag heeft men in de peiling gekregen dat de waterpomp kapot is en toen is men er ook pas achter gekomen dat men geen waterpomp in voorraad had, is het verhaal als ik flink doorvraag. Ik denk dat dit niet wijst op een goede organisatie van de werkplaats. Geen courante onderdelen op voorraad en niet vooruitdenken.
?h Receptionist praat vaag over misschien kijken of andere garage waterpomp heeft, etc. In ieder geval heeft men ook aan het eind van de dag ontdekt dat de dieselpomp lekt. Toen had men geen tijd meer om die te vervangen maar dat men zal zijn best doen om die de volgende dag te maken. De waterpomp zal niet lukken de volgende dag, daarvoor kan ik een afspraak maken voor over 2 weken.
?h Ik heb dus lang van te voren een afspraak gemaakt voor een grote beurt en een koelvloeistoflekkage. Door een slechte organisatie van de garage moet dat nu in drie keer en in drie dagen plaatsvinden. Men gaat op dag 2 eerst de auto helemaal opengooien en dan weer in elkaar sleutelen voor de dieselpomp en daarna doet men dezelfde truc na 2 weken weer opnieuw voor een waterpomp. Men zegt mij dat ik gewoon kan doorrijden, gewoon de temperatuur in de gaten houden. Flauwekul, de laatste keer ging er meer dan een liter koelvloeistof doorheen in een uur, daar kan ik niet mee doorrijden.
?h Ik bel op 5 december verschillende keren met personeel en de eigenaar, maar krijg geen begrip: dit is normaal, men doet zijn best, wat kan men meer doen, het was toch al te laat om te bestellen, en je kunt toch niet alle onderdelen op voorraad hebben ? De werkplaatschef houdt zich onbereikbaar, hij is steeds met een klant bezig.
?h Op 5 december ¡¦s middags wordt ik gebeld door de garage, dan is gebleken dat men ook de dieselpomp niet op voorraad heeft. Men gaat het karwei waarschijnlijk op maandag fiksen. Uiteraard doet men nog steeds zijn best ! Dat wordt dus nu een doorlooptijd van 4 dagen, wat mij op enorme kosten jaagt en wat mij veel kostbare tijd kost. Ik ga het hier niet over de ergernis hebben maar een nieuwe auto ga ik bij deze garage natuurlijk niet kopen, sterker nog, ik kom er nooit meer in de buurt. Ik begrijp de domheid niet om op deze manier klanten weg te jagen.
?h Nadat ik enigszins ben afgekoeld bel ik terug om te vragen of mijn auto weer in elkaar kan worden geschroefd, ik wil niets meer met deze garage te maken hebben. Alleen omdat ik het zelf expliciet vraag kom ik er achter dat de garage al om 4 uur dicht gaat. Men had mij anders gewoon weer eens voor de dichte deur laten komen. Ik kan onmogelijk voor 4 uur bij de garage zijn en spreek af om de auto de volgende dag om 9.00 uur (openingstijd op zaterdag) op te halen en de huurauto dan in te leveren.
?h Dezelfde middag bel ik ook even naar een andere garage. Deze heeft de waterpomp gewoon op voorraad (had mijn vorige garage dus ook kunnen doen, even een koeriertje, etc.). Als ik hem wil laten monteren moet ik de auto maar meteen brengen, natuurlijk is men vol gepland maar hiermee kunt u niet doorrijden meneer, we gaan kijken of het zo snel mogelijk er tussendoor kan. He, ik krijg begrip, men denkt met de klant mee, men is creatief. Bestaat dit ook ?
?h De volgende dag ben ik om 9.00 uur precies bij de ¡§ambtenarengarage¡¨. Het verkooppersoneel is op tijd om 9.05 uur kan ik mijn auto in ontvangst nemen. Ik krijg een rekening van 1002,97 euro voor de grote beurt. Hierop staat 3 dagen huurauto vermeld, dus omdat ik door de schuld van de garage pas de volgende dag kan inleveren berekent men mij een extra dag.
?h Voor een klant die 110.000 gulden besteed heeft aan een auto kan de behandeling misschien wel wat klantgerichter zijn. Mijn volgende auto is een Lexus, dan wordt je thuis opgehaald als je een onderhoudsbeurt hebt.
?h Ik trek van de rekening 1 dag huur van de vervangende auto af.
?h 4 december auto naar garage, tevoren gemeld dat auto ernstige koelvloeistof lekkage heeft. Om 8 uur ¡¦s ochtends is er nog niemand aanwezig, 2 klanten lopen om het gebouw en hebben het koud. Uiteindelijk komt er toch een personeelslid opdagen, het te voorschijn toveren van de huurauto heeft wat voeten in de aarde. Uiteindelijk kan ik rond half negen als eerste vertrekken en kom daardoor te laat op mijn werk. Voor klant 2 duurt het nog iets langer. De huurauto is niet veel soeps, de radio doet het b.v. niet.
?h Om 17.15 uur die dag ben ik weer paraat maar dan blijkt dat mijn auto nog helemaal niet klaar is. De receptionist heeft wat vage verhalen en draait er een beetje omheen. Jammer dat men mij niet even gebeld heeft, nu ben ik te vroeg van mijn werk gegaan en heb ik voor niks vele kilometers omgereden naar de garage.
?h Tegen het eind van de dag heeft men in de peiling gekregen dat de waterpomp kapot is en toen is men er ook pas achter gekomen dat men geen waterpomp in voorraad had, is het verhaal als ik flink doorvraag. Ik denk dat dit niet wijst op een goede organisatie van de werkplaats. Geen courante onderdelen op voorraad en niet vooruitdenken.
?h Receptionist praat vaag over misschien kijken of andere garage waterpomp heeft, etc. In ieder geval heeft men ook aan het eind van de dag ontdekt dat de dieselpomp lekt. Toen had men geen tijd meer om die te vervangen maar dat men zal zijn best doen om die de volgende dag te maken. De waterpomp zal niet lukken de volgende dag, daarvoor kan ik een afspraak maken voor over 2 weken.
?h Ik heb dus lang van te voren een afspraak gemaakt voor een grote beurt en een koelvloeistoflekkage. Door een slechte organisatie van de garage moet dat nu in drie keer en in drie dagen plaatsvinden. Men gaat op dag 2 eerst de auto helemaal opengooien en dan weer in elkaar sleutelen voor de dieselpomp en daarna doet men dezelfde truc na 2 weken weer opnieuw voor een waterpomp. Men zegt mij dat ik gewoon kan doorrijden, gewoon de temperatuur in de gaten houden. Flauwekul, de laatste keer ging er meer dan een liter koelvloeistof doorheen in een uur, daar kan ik niet mee doorrijden.
?h Ik bel op 5 december verschillende keren met personeel en de eigenaar, maar krijg geen begrip: dit is normaal, men doet zijn best, wat kan men meer doen, het was toch al te laat om te bestellen, en je kunt toch niet alle onderdelen op voorraad hebben ? De werkplaatschef houdt zich onbereikbaar, hij is steeds met een klant bezig.
?h Op 5 december ¡¦s middags wordt ik gebeld door de garage, dan is gebleken dat men ook de dieselpomp niet op voorraad heeft. Men gaat het karwei waarschijnlijk op maandag fiksen. Uiteraard doet men nog steeds zijn best ! Dat wordt dus nu een doorlooptijd van 4 dagen, wat mij op enorme kosten jaagt en wat mij veel kostbare tijd kost. Ik ga het hier niet over de ergernis hebben maar een nieuwe auto ga ik bij deze garage natuurlijk niet kopen, sterker nog, ik kom er nooit meer in de buurt. Ik begrijp de domheid niet om op deze manier klanten weg te jagen.
?h Nadat ik enigszins ben afgekoeld bel ik terug om te vragen of mijn auto weer in elkaar kan worden geschroefd, ik wil niets meer met deze garage te maken hebben. Alleen omdat ik het zelf expliciet vraag kom ik er achter dat de garage al om 4 uur dicht gaat. Men had mij anders gewoon weer eens voor de dichte deur laten komen. Ik kan onmogelijk voor 4 uur bij de garage zijn en spreek af om de auto de volgende dag om 9.00 uur (openingstijd op zaterdag) op te halen en de huurauto dan in te leveren.
?h Dezelfde middag bel ik ook even naar een andere garage. Deze heeft de waterpomp gewoon op voorraad (had mijn vorige garage dus ook kunnen doen, even een koeriertje, etc.). Als ik hem wil laten monteren moet ik de auto maar meteen brengen, natuurlijk is men vol gepland maar hiermee kunt u niet doorrijden meneer, we gaan kijken of het zo snel mogelijk er tussendoor kan. He, ik krijg begrip, men denkt met de klant mee, men is creatief. Bestaat dit ook ?
?h De volgende dag ben ik om 9.00 uur precies bij de ¡§ambtenarengarage¡¨. Het verkooppersoneel is op tijd om 9.05 uur kan ik mijn auto in ontvangst nemen. Ik krijg een rekening van 1002,97 euro voor de grote beurt. Hierop staat 3 dagen huurauto vermeld, dus omdat ik door de schuld van de garage pas de volgende dag kan inleveren berekent men mij een extra dag.
?h Voor een klant die 110.000 gulden besteed heeft aan een auto kan de behandeling misschien wel wat klantgerichter zijn. Mijn volgende auto is een Lexus, dan wordt je thuis opgehaald als je een onderhoudsbeurt hebt.
?h Ik trek van de rekening 1 dag huur van de vervangende auto af.
Re: wat een fijne garage
*zucht* weer een illusie rijker.. armer...
Vul je de site in van Jurjen?
Suc6 verder gewenst... Marco
Vul je de site in van Jurjen?
Suc6 verder gewenst... Marco
Re: wat een fijne garage
Ik kan me je ergernis voorstellen. Je zou verwachten dat je zeker omdat je gekozen hebt voor landrover je te maken hebt met enthousiaste proffesionele bedrijven.
Helaas niets is minder waar. Mijn ervaring is inmiddels ook dat het een grote klub van klungelaars is, op 'n uitzondering daar gelaten.
Ik heb bijv. bijna vijf weken moeten wachten op oplevering van mijn Nieuwe (tweedehands) defender omdat men opzoek was naar een kabeltje van de verwarming en een sierlijst van het dakraam. Die laatste heb ik nog steeds niet in mijn bezit. En maar wachten terwijl die auto er gewoon staat. Natuurlijk het ene @!#$ verhaal naar het andere. Je begrijpt het al: Eens maar nooit meer
Marcel G
Helaas niets is minder waar. Mijn ervaring is inmiddels ook dat het een grote klub van klungelaars is, op 'n uitzondering daar gelaten.
Ik heb bijv. bijna vijf weken moeten wachten op oplevering van mijn Nieuwe (tweedehands) defender omdat men opzoek was naar een kabeltje van de verwarming en een sierlijst van het dakraam. Die laatste heb ik nog steeds niet in mijn bezit. En maar wachten terwijl die auto er gewoon staat. Natuurlijk het ene @!#$ verhaal naar het andere. Je begrijpt het al: Eens maar nooit meer
Marcel G
Re: wat een fijne garage
Op de site van Jurjen staat een beoordeling van garages. Ingevuld door landrover-eigenaren.
Kijk maar eens op [home.tiscali.nl] bij 'autobedrijven' en 'onderzoek'
gr.
DennisM
Kijk maar eens op [home.tiscali.nl] bij 'autobedrijven' en 'onderzoek'
gr.
DennisM
Re: wat een fijne garage
Ola Mammeloe!
Laat me raden, zit je garage in Arnhem?
Adios Henk.
Laat me raden, zit je garage in Arnhem?
Adios Henk.
Re: wat een fijne garage
Landring in Amsterdam kan het niet meer zijn, deze bestaat niet meer.
Verhaal komt wel heel erg bekend voor!
Verhaal komt wel heel erg bekend voor!
Re: wat een fijne garage
Blij dat ik niet de enige ben die zo over de zgn Landroverspecialisten denkt.
Tot nu toe zijn mijn ervaringen ook niet echt positief te noemen.
Afspraken niet nakomen,voor jan met de korte achternaam 100 km naar Zeeland rijden om er dan achter te komen dat de telefonisch beloofde onderdelen helemaal niet aanwezig zijn...Bij een andere "specialist "onderdelen voor een 90 bestellen ..om vervolgens Defender onderdelen thuis te ontvangen.Na weer een lange rit om deze onderdelen om te ruilen nog een rekening ontvangen voor de verzendkosten van de Defender onderdelen.Na protest van mijn kant bleef de LR specialist volhouden dat ik hem verkeerd geinformeerd heb waardoor hij weer de verkeerde onderdelen opgestuurd had en het dus mijn schuld was.(Ik had doorgegeven dat ik een 90 uit '89!! heb).Ik heb,om verder gezeur te voorkomen,maar betaald en mij voorgenomen om deze specialist ook maar links te laten liggen.
Hoe dan ook,de Landrover is een speciale auto maar het blijft oppassen bij wie je je onderdelen haalt en/of de reparaties laat uitvoeren!
Tot nu toe zijn mijn ervaringen ook niet echt positief te noemen.
Afspraken niet nakomen,voor jan met de korte achternaam 100 km naar Zeeland rijden om er dan achter te komen dat de telefonisch beloofde onderdelen helemaal niet aanwezig zijn...Bij een andere "specialist "onderdelen voor een 90 bestellen ..om vervolgens Defender onderdelen thuis te ontvangen.Na weer een lange rit om deze onderdelen om te ruilen nog een rekening ontvangen voor de verzendkosten van de Defender onderdelen.Na protest van mijn kant bleef de LR specialist volhouden dat ik hem verkeerd geinformeerd heb waardoor hij weer de verkeerde onderdelen opgestuurd had en het dus mijn schuld was.(Ik had doorgegeven dat ik een 90 uit '89!! heb).Ik heb,om verder gezeur te voorkomen,maar betaald en mij voorgenomen om deze specialist ook maar links te laten liggen.
Hoe dan ook,de Landrover is een speciale auto maar het blijft oppassen bij wie je je onderdelen haalt en/of de reparaties laat uitvoeren!