Hoi,
Eindelijk heb ik een versnellingsbak compleet met hulpbak in me bezit gekregen om helemaal uit mekaar te slopen en weer in mekaar te zetten. De reden is o.a. omdat ik hier meer van te weten wil komen. Altijd nuttig als je weer eens op reis gaat.
Maar nu mijn vragen; Ik ben benieuwd uit welk jaar die versnellingsbak stamt. Nu staan er overal nummers (allemaal verschillend) op en ingeslagen wat de herkenning mogelijk moet maken. Weet iemand een site ofzo waar ik dat kan checken?
Zo te zien is het een Series III bak, hebben die in de loop van de jaren nog verschillende typen gehad? Ik weet dat er een verschil is met een V8 en een 4 cylinder.....Dit is in ieder geval een 4 cylinderbak.
Ik heb zelf een ex-militaire LaRo. Op wat verschillen na aan de buitenkant (zoals de ekstra klepvulopening boven op en de ontluchtingsnippel bovenop) ziet ie er het zelfde uit. Zit er echter verschil in de NEDERLANDSE ex-militairen versnellingsbakken en de civielen. Heb ooit wel eens gehoord van andere tandwielen (schuine i.p.v. rechte) en een andere overbrenging. Wie weet meer?
groeten,
Peter
Series III 109 "Jeltsin" 1981
versnellingsbak type
Re: versnellingsbak type
Tijdje terug is er gesproken over een suffix type voor versnellingsbakken.... in dat bericht staat ook veel over de verschillen..
CHeers Bowy
CHeers Bowy
Re: versnellingsbak type
Ja de clifton LR indentivicatie (de eerste op de startpagina bij homepages) is een site waar hje de nummers kan invoeren en dan geeft deze alles weer wat je wil weten
Succes Jorrit, LR 110" 200tdi Hardtop RHD "Annabel"
[members.home.nl]
Succes Jorrit, LR 110" 200tdi Hardtop RHD "Annabel"
[members.home.nl]