Hoi Iemand enig idee wat een bekrachtigd stuurhuis van een 110 (2e hands) kost?
en past die van een RR of disco ook?
Cheers Bowy
Prijs bekrachtigd stuurhuis 110?
Re: Prijs bekrachtigd stuurhuis 110?
Yo Bowy !!
Inderdaad die van een RR of Disco past ook op een Defender, 2e hands zijn de prijsen nogal verschillend, varieerend van €150,= tot €500,= maar pas wel op !!! de meeste 2e handse zijn zo lek als een mandje en dan is ook vaak de bronzen bus al versleten.
Ik heb nog 1 gereviseerde liggen, maar deze heb ik al aan iemand anders beloofd.
Succes met de zoektocht.
Groeten Rangie/Mudfactor
Inderdaad die van een RR of Disco past ook op een Defender, 2e hands zijn de prijsen nogal verschillend, varieerend van €150,= tot €500,= maar pas wel op !!! de meeste 2e handse zijn zo lek als een mandje en dan is ook vaak de bronzen bus al versleten.
Ik heb nog 1 gereviseerde liggen, maar deze heb ik al aan iemand anders beloofd.
Succes met de zoektocht.
Groeten Rangie/Mudfactor
Als je nog iets tegen komt hoor ik het graag! Maar bedankt voor de info!
Cheers Bowy
Cheers Bowy
Ik heb een paar weken geleden op het forum van LRCH een thread geplaatst over het geluid dat mijn stuurbekrachtiging maakt, maar ik heb geen reactie gekregen.
Nu ik dit lees moet ik het hier nog maar eens proberen: de stuurbekrachtiging van mijn 76'er RR Classic maakt na een paar km rijden een zoemend geluid, vooral tijdens de stuurbewegingen. Hij werkt verder goed, lekt niet en het reservoir heeft voldoende vloeistof. Is dit normaal, of moet ik me er zorgen over maken?
Na 8 jaar rijden in een Lightweight is dit mijn tweede Land Rover en uberhaupt mijn eerste auto met stuurbekrachtiging, dus ik moet weer veel bijleren...
groet, Roald
Nu ik dit lees moet ik het hier nog maar eens proberen: de stuurbekrachtiging van mijn 76'er RR Classic maakt na een paar km rijden een zoemend geluid, vooral tijdens de stuurbewegingen. Hij werkt verder goed, lekt niet en het reservoir heeft voldoende vloeistof. Is dit normaal, of moet ik me er zorgen over maken?
Na 8 jaar rijden in een Lightweight is dit mijn tweede Land Rover en uberhaupt mijn eerste auto met stuurbekrachtiging, dus ik moet weer veel bijleren...
groet, Roald
Hoogst waarschijnlijk zit er lucht in het systeem, en is het dus een kwestie van ontluchten (met z'n 2en) als je pech hebt, is de pomp aan het stuklopen.
greetz Rangie/Mudfactor
greetz Rangie/Mudfactor
Re: ontluchten
Volgens de Haynes Manual valt er niets te ontluchten en al helemaal niet met z´n 2en... Alleen maar bij stationair toerental helemaal naar links en rechts sturen, reservoir checken en herhalen, tot er geen lucht meer in zit. Maar dat is dus een situatie die alleen na reparatie voorkomt. Ik hoop niet dat ik aan een nieuwe pomp moet...
groet, Roald
RRC´76
groet, Roald
RRC´76