De Range Rover loopt al beter, heb al een flink stuk gereden, maar toch klopt er iets niet
als ik gas geef hoor ik soms knallen. Dus alles nagekeken en toen kwamen we tot de ontdekking dat er een explosie plaatsvond onder de gasschuif van een van de carburateurs. Wat kan hier de oorzaak van zijn? De vlamdempers zien er niet slecht uit, maar de slangen zitten allemaal erg losjes.
vlammen in carburateur
Re: vlammen in carburateur
Dit noemen ze Back Fire, komt vaker bij LPG voor en kan zelfs je luchtfilters doen smelten......
Dit is vaak de oorzak van een niet goed af gestelde ontsteking of een te arm mengsel. Omdat ik met deze motor niet teveel ervaring heb is er misschien iemand anders die je beter kan helpen.
Groet, Hendrik.
Dit is vaak de oorzak van een niet goed af gestelde ontsteking of een te arm mengsel. Omdat ik met deze motor niet teveel ervaring heb is er misschien iemand anders die je beter kan helpen.
Groet, Hendrik.
Ontsteking NIET afstellen op de door de Haynes aangegeven tijd, probeer het maar eens wat later (graad of 3 a 4 later)
Heb ik daar niet zo'n speciale lamp voor nodig?
Het kan idd goed mogelijk zijn dat de ontsteking verkeerd staat, want de vorige eiganaar zei dat hij daar aan gedraaid had, maar de motor liep er niet beter door.
Zitten bij jullie die slangen ook zo los op de vlamdempers en de carburateurs, of moet ik er slangklemmen om doen?
Het kan idd goed mogelijk zijn dat de ontsteking verkeerd staat, want de vorige eiganaar zei dat hij daar aan gedraaid had, maar de motor liep er niet beter door.
Zitten bij jullie die slangen ook zo los op de vlamdempers en de carburateurs, of moet ik er slangklemmen om doen?