versnelling

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
erwin def90

versnelling

Bericht door erwin def90 »

Ha lui,

Gister had ik problemen met schakelen en vandaag heb ik bij de vlugplug gekeken en inderdaad er zat te weinig olie in het reservoir.

Kan iemand mij vertellen welke olie ik daarvoor gebruiken moet en waar ik die kan halen. Het is reservoir zit aan de bestuurderszijde rechts achter vlak bij het schutbord.

Ik heb een laro defender 90 uit 1984.

Ik hoor het graag van jullie

Gr Erwin
SIII 88

Re: versnelling

Bericht door SIII 88 »

Het reservoir dat je omschrijft is het reservoir van de koppeling. Deze vul je tot aan de bovenkant van het 'nokje' in de vulpijp met remolie DOT-4, te verkrijgen bij iedere automaterialenzaak en zelfs bij een redelijk gesorteerd benzinestation.

Bowy heeft je gisteren echter geadviseerd naar het olieniveau van de versnellingsbak te kijken en daarvoor moet je echt onder de auto zijn. In de versnellingsbak zit een vuldop (halfduims vierkante inbus??). Deze vul je met de benodigde olie totdat deze er net wel/niet uitstroomt. De specifieke olie voor de versnellingsbak van een 90 ken ik niet, dus die moet iemand anders even antwoorden.

Misschien handig om de prikker cd-roms bij Aad K. te Z. te bestellen. Als je 'm zaterdag helpt met verhuizen kan je ze gelijk meenemen!

Groet,
Marco
LR 88 SIII 4x2 2¼B Pick Up '71
Jan Spies

Bericht door Jan Spies »

In een LT 77 versnellingsbak gaat ATF (Automatic Transmission Fluid)

Groeten, Jan
erwin def90

Bericht door erwin def90 »

Jongens, bedankt voor de info, morgen ga ik het regelen.

Gr Erwin
martin Spiering

Bericht door martin Spiering »

Niet Dot 3? Ik heb mij laten vertellen dat de toevoegingen in Dot 4 agressief zijn voor rubbers uit oudere systemen.
Aad G

Bericht door Aad G »

Je moet zoeken naar dot 3 maar 4 schijnt geen kwaad te kunnen.

Gooi er alleen nooit 5 in. Dan kan je gelijk rubbers gaan vervangen
Tinus

Bericht door Tinus »

Hoi Edwin ik heb een laro "90" uit 1985 en neem aan dat wij de zelfde versnellings en tussenbak hebben, ik heb net alle olien en vetten van de hele laro vervangen dus als je iets weten wil moet je het maar vragen.

Groetjes
Tinus "90" 2.5D
Good Diel

Bericht door Good Diel »

Tinus, zou je mij een lijstje met die olieen kunnen mailen, ik heb net een laro 90 uit 85 gekocht, en ik wil ook alles verversen. Alvast bedankt
Plaats reactie