het remmen gaat toch nog niet zo goed

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Martijn ten Broeke

het remmen gaat toch nog niet zo goed

Bericht door Martijn ten Broeke »

Goedeavond,

Na mijn enthousiasme van vorige week dat mijn larootje remde, ben ik er toch weer van terug gekomen. Vanavond heb ik mijn remblokken en trommels met remreiniger te hebben gereinigd en ook de remblokken GOED te hebben afgesteld blijkt hij toch nog niet zo goed te remmen(boehoe). Ik denk dat ik toch NOG een keer moet ontluchten(op de goede manier, net zo als de vorige keer). De wielen kan ik dmv de stelbouten van de remblokken helemaal klem zetten dus volgens mij zijn mijn trommels niet versleten.

Maandag morgen gaat Rudolf naar de keuring bij AutoRega dus dan moet het opgelost zijn!

Morgenavond nog maar een keer proberen te ontluchten.

Groeten Martijn ten Broeke
"Rudolf"109 D 1983
ps. ik moest dit ff kwijt, misschien dat iemand nog een klein tipje heeft??
Jurjen

Re: het remmen gaat toch nog niet zo goed

Bericht door Jurjen »

Werkt de rembekrachtiger wel? Heeft ie vacuum enzo?
Ben geen expert, maar als dat niet goed is, remt ie voor geen meter
Jurjen
Martijn ten Broeke

Bericht door Martijn ten Broeke »

Nou hij remt wel, ook bij de eerste keer in trappen, maar als ik 1 X pomp remt hij een stuk beter. Hoe kan ik het vacuum testen????

Groeten Martijn
"Rudolf" 109 SIII D 1983
janzzen

Bericht door janzzen »

hoi martijn.
een ding scheelt weer. als je de apk bij rene gans laat doen heb je in iedergeval een stel eerste klas monteurs om je heen staan, en ze zijn ook niet te beroerd daar om met raad en daad ff bij te staan.... ikzelf moet er een behoorlijk eindje voor tuffen ( zutphen) maar pieker er niet over om ergens anders te gaan lopen klooien.
keep up the good work

janzzen
Maarten B

Bericht door Maarten B »

Hoi Martijn,

Het vacuum kun je testen door eerst een paar keer het rempendaal in te trappen, zodat alle eventuele overgebleven vacuum verdwenen is en daarna met ingedrukt rempendaal de motor te starten.
Als het pendaal dan verder zakt is de vacuum in orde.
Succes

Greetz, Maarten
Plaats reactie