goed en slecht nieuws !

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
peter 110

goed en slecht nieuws !

Bericht door peter 110 »

Tja het goede nieuws is dat ik d.m.v. ADSL eindelijk na een maand weer thuis internet en dus de landroverwereld kan volgen, het slechte nieuws is dat de 110 "soms" zwaar stuurt de laatste tijd. Na een kwartiuertje rijden is het net of het weer beter gaat maar in het begin is het net of er stroop aan de wielen zit en heel gek ook maar 1 (wisselend) kant op, gaat het weer een tijdje goed en dan ineens is het net of de stuurbekrachtiging er even geen zin in heeft ? wie komt dit bekend voor of heeft er een idee? Ga ik vanavond met ADSL is even lekker af zitten wachten en natuurlijk eindelijk de prikkers cd een uitgebreid raadplegen.

Peter
Stijn Schober

Re: goed en slecht nieuws !

Bericht door Stijn Schober »

is het niveau van het stuurbekrachtegingsvloeistofpotje (woordwaarde?) wel op pijl. als dit zo is wordt het sturen ook zwaar, de bekrachtigger werkt dan niet meer.

stijn
Eric

Bericht door Eric »

Stuurpomp is bezig stuk te gaan, loopt af en toe vast (v-snaar piept)
Kwestie van tijd en hij doet niks meer.

Je kan kijken bij een hydro-pompen revisie bedrijf of de pomp nog te reviseren is, maar vaak is dit niet het geval.
Ik heb zelf al eens onderzocht of er alternatieve zijn (pomp van een sloop auto of zo)
maar het snelst ben je klaar om gewoon een nieuwe te bestellen, je moet wel weer even flink "bloeden" voor je auto, maar als je weer eenmaal achter je stuur zit ben je dat zo weer vergeten.

gr Eric
Gert

Bericht door Gert »

Beste Peter,

Ik heb, mocht je zover zijn, hier in omgeving Hilversum nog een gebruikte stuurpomp liggen. Deze komt van een 200Tdi defender, en werkt goed.
Laat maar weten wat je ervoor over hebt.

Gr. Gert
Disco

Bericht door Disco »

Ontlucht eerst je stuurhuis eens er zit een ontluhtingsnippel boven op het stuurhuis

Groeten Theo Kaufmann/Disco & RR6X4 Carmichael
peter 110

Bericht door peter 110 »

Das mooi maar heb geen idee wat deze mogen kosten, ik hoor het wel ga ik wel eens even onder de kap op zoek waar de oude zit ! kom zelf uit zeewolde dus ben redelijk in de buurt.

Peter
peter 110

Bericht door peter 110 »

Ja dat is goed Theo, ga zo i zo even op zoek onder de motorkap naar een stuurbekrachtigingsvloeistofpotje en het ontluchtingsnippel lijkt me ook een leuke zoek opdracht, ben niet echt van de technische dienst en lijkt me dus wel eens leuk dat aan te pakken, wacht prijsopgave 2e hans pomp af,raadpleeg de boeken en cd's want vanmorgen was het weer stroop op het stuur.

Alvast bedankt voor alle tips en ik hou jullie op de hoogte !

Peter 110 V8 Zeewolde
Jorrit

Bericht door Jorrit »

En vergeet niet je stuurstang even los te schroeven van het stuur huis en op deze manier de kruiskoppelingetjes te controleren deze willen ook nog wel eens vast gaan zitten de goedkoopste reparatie (op olie bijvullen na dan) en bij mij deed dit wonderen. ze zijn niet te smeren dus als ze niet goed meer draaien moeten ze vervangen worden.

Succes Jorrit, LR 110" 200tdi Hardtop RHD "Annabel"
[members.home.nl]
Plaats reactie