tandjes poetsen
tandjes poetsen
Hoi allemaal,
Sinds een aantal dagen ben ik voortdurend de tandjes aan het poetsen bij het terug schakelen naar de tweede versnelling. De bak geeft verder geen problemen. Heeft iemand een suggestie over de oorzaak?
Alvast bedankt
ayo,
Rob
Sinds een aantal dagen ben ik voortdurend de tandjes aan het poetsen bij het terug schakelen naar de tweede versnelling. De bak geeft verder geen problemen. Heeft iemand een suggestie over de oorzaak?
Alvast bedankt
ayo,
Rob
Re: tandjes poetsen
synchro ring kaduk
probeer maar eens te dubbel clutchen wedden dat dat helpt.
gr gekke menno en Bloody mary
probeer maar eens te dubbel clutchen wedden dat dat helpt.
gr gekke menno en Bloody mary
Bij terugschakelen naar z'n twee:
1 gas los
2 koppeling in
3 Versnellingspook in z'n vrij
4 Koppeling los
5 even gas geven
6 koppeling in
7 Versnellingspook in z'n twee
8 koppeling los
9 gasgeven
Bonus: En vergeet tussendoor niet te remmen als dat nodig is!
Ik geloof dat ik het nu goed beschrijf. Ik moet zeggen dat ik er al aardig aan gewend ben en dat ik het al doe zonder veel na te denken. Voor het nemen van bochten en drukke rotonde's moet je wel stresbestendig zijn. Het kost namelijk wel even wat tijd..............
Jeroen 109 SIIA (die er toch wel graag een volledig gesynchroniseerde bak in heeft. Dus wie er een heeft liggen in de buurt van Eindhoven voor een mooie prijs mag me mailen)
1 gas los
2 koppeling in
3 Versnellingspook in z'n vrij
4 Koppeling los
5 even gas geven
6 koppeling in
7 Versnellingspook in z'n twee
8 koppeling los
9 gasgeven
Bonus: En vergeet tussendoor niet te remmen als dat nodig is!
Ik geloof dat ik het nu goed beschrijf. Ik moet zeggen dat ik er al aardig aan gewend ben en dat ik het al doe zonder veel na te denken. Voor het nemen van bochten en drukke rotonde's moet je wel stresbestendig zijn. Het kost namelijk wel even wat tijd..............
Jeroen 109 SIIA (die er toch wel graag een volledig gesynchroniseerde bak in heeft. Dus wie er een heeft liggen in de buurt van Eindhoven voor een mooie prijs mag me mailen)
Andere methode:
Koppelen, 3e versnelling eruit , dot gas, versnelling in 2 drukken, koppeling los.
Met enige oefening zonder gekraak.
bowy die het wel leuk vindt zo'n ongesynchroniseerde bak die gelukkig sterker is dan de gesynchroniseerde
Cheers Bowy
Koppelen, 3e versnelling eruit , dot gas, versnelling in 2 drukken, koppeling los.
Met enige oefening zonder gekraak.
bowy die het wel leuk vindt zo'n ongesynchroniseerde bak die gelukkig sterker is dan de gesynchroniseerde
Cheers Bowy
Koppeling stellen
Rob,
Stel eerst je koppeling eens bij voordat je aan dure bak wissels gaat denken.
99% kans dat het probleem dan opgelost is en vergeet geen tussengas te geven bij het terug schakelen.
Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up nog zonder naam
Stel eerst je koppeling eens bij voordat je aan dure bak wissels gaat denken.
99% kans dat het probleem dan opgelost is en vergeet geen tussengas te geven bij het terug schakelen.
Aad Koene,
Re: Koppeling stellen
Beste aad
kan je mij vertellen hoe je de koppeling bij of afsteld .ik heb eeb 2,5 diesel 5bak uit 1986.
groeten dimitry
kan je mij vertellen hoe je de koppeling bij of afsteld .ik heb eeb 2,5 diesel 5bak uit 1986.
groeten dimitry
Rob, Dimitri,
Op het koppelingspedaalblok zit aan de motorzijde een stelschroef met borgmoer.
Borgmoer losdraaien, bout uitdraaien, borgmoer vast draaien.
Nu heeft de pedaal de maximale slag in het blok.
De tweede stap is het zwarte plaatje losdraaien, hieronder zie je de stift van de koppelingscilinder zitten met aan elke kant van de pedaalkop een moer.
Draai de moer aan het uiteinde van het draadeind zo ver mogelijk naar het eind toe en sluit vervolgens de andere moer weer aan.
Goed vastdraaien.
Nu heeft de pedaal de maximale ruimte voor ontkoppeling.
Mocht je nu te veel ontkoppeling hebben moet je de laatste twee moeren weer iets terug stellen.
Succes,
Aad Koene,
Op het koppelingspedaalblok zit aan de motorzijde een stelschroef met borgmoer.
Borgmoer losdraaien, bout uitdraaien, borgmoer vast draaien.
Nu heeft de pedaal de maximale slag in het blok.
De tweede stap is het zwarte plaatje losdraaien, hieronder zie je de stift van de koppelingscilinder zitten met aan elke kant van de pedaalkop een moer.
Draai de moer aan het uiteinde van het draadeind zo ver mogelijk naar het eind toe en sluit vervolgens de andere moer weer aan.
Goed vastdraaien.
Nu heeft de pedaal de maximale ruimte voor ontkoppeling.
Mocht je nu te veel ontkoppeling hebben moet je de laatste twee moeren weer iets terug stellen.
Succes,
Aad Koene,
Mannen,
Vanuit het tropische Bonaire wil ik jullie bedanken voor de reacties. Ga gelijk aan de slag.
Pasa bon tardi
Rob
Vanuit het tropische Bonaire wil ik jullie bedanken voor de reacties. Ga gelijk aan de slag.
Pasa bon tardi
Rob
Rob,
stuur maar een beetje tropische warmte op voor ons, hier begint het langszaam aan kouder te worden.
Aad Koene,
stuur maar een beetje tropische warmte op voor ons, hier begint het langszaam aan kouder te worden.
Aad Koene,