Land Rover ontwerp
Land Rover ontwerp
hoi kan iemand mij helpen?? ik studeer aan de design academy en mij is gevraagd een attribuut te ontwerpen voor de land rover. Nu hoop ik dat ervaren LRrijders een tip voor me hebben, misschien is er iets wat jullie dwars zit aan de wagen. Ik weet dat veel mensen graag zelf aan hun rover klussen maar misschien is er iets wat standaard kan worden geintegreerd in de rover, bijvoorbeeld slaapplekken, tentmogelijkheden, er mag humor in zitten. Een beetje een vage omschrijving maar ik hoop dat iemand een idee voor me heeft.....
alvast bedankt, wilco
alvast bedankt, wilco
Re: Land Rover ontwerp
nee dat niet want dat zijn ze bijna(de oudere tenminste) allemaal ik bedoel een dak dat omhoog kan klappenzodat er stahoogte in de wagen ontstaat(ivm kamperen)
aart
aart
klitten band ipv bouten die krengen zitten iedere keer veel te vast.
groetjes arjan 1000 stukjes SIII 109
groetjes arjan 1000 stukjes SIII 109
Misschien leuk om de combinatie Land Rover/internet vorm te geven.
Steeds meer LR rijders en zeker de reizigers gaan er met de laptop op uit. Gekoppeld aan bijv. GPS, GSM en achteruitrijcamera wordt het zeer handige tool.
Met landkaarten, e-mail mogelijkheid en naslagwerk (Prikker CD-rom) is het natuurlijk mooi als de laptop op een mooie plek en bevestiging krijgt.
Er zijn waarschijnlijk al 'laptop tafeltjes' verkrijgbaar maar ik heb nog niet iets gezien specifiek voor Land Rover. Een multifunctioneel tafeltje met alle aansluitingen voor GPS, GSM, stroom, etc. zou zeer handig zijn.
Zaken die geïntregeerd kunnen worden zijn 12/220v omvormer, carkit/GSM houder, schrijfblok en natuurlijk een cupholder!
En mocht de uitdaging nog niet groot genoeg zijn kan je het 'tafeltjes' idee nog verder uitbouwen met een compleet geïntregeerd dakconsole waar ook ruimte is voor (licht)schakelaars, radio/cd, 27mc, etc.
Groeten,
Berry Weijers
beheerder Landrover.startpagina.nl
Steeds meer LR rijders en zeker de reizigers gaan er met de laptop op uit. Gekoppeld aan bijv. GPS, GSM en achteruitrijcamera wordt het zeer handige tool.
Met landkaarten, e-mail mogelijkheid en naslagwerk (Prikker CD-rom) is het natuurlijk mooi als de laptop op een mooie plek en bevestiging krijgt.
Er zijn waarschijnlijk al 'laptop tafeltjes' verkrijgbaar maar ik heb nog niet iets gezien specifiek voor Land Rover. Een multifunctioneel tafeltje met alle aansluitingen voor GPS, GSM, stroom, etc. zou zeer handig zijn.
Zaken die geïntregeerd kunnen worden zijn 12/220v omvormer, carkit/GSM houder, schrijfblok en natuurlijk een cupholder!
En mocht de uitdaging nog niet groot genoeg zijn kan je het 'tafeltjes' idee nog verder uitbouwen met een compleet geïntregeerd dakconsole waar ook ruimte is voor (licht)schakelaars, radio/cd, 27mc, etc.
Groeten,
Berry Weijers
beheerder Landrover.startpagina.nl
Standaard bredere wielkasten
Mooiere bumpers voor de series en de defenders
Mooie treeplanken aan zijkanten voor een series :+
Gestroomlijnde snorkels voor een series en defenders
Betere regengoten voor series en defenders
Grtz.,
Arie
SIII88Ducktarie
En suck6,
dan hebben wij er over 30 jaar ook nog plezier van
Mooiere bumpers voor de series en de defenders
Mooie treeplanken aan zijkanten voor een series :+
Gestroomlijnde snorkels voor een series en defenders
Betere regengoten voor series en defenders
Grtz.,
Arie
SIII88Ducktarie
En suck6,
dan hebben wij er over 30 jaar ook nog plezier van
zaag een gat en plaats er een 109 normaal dak op 2 scharniertjes, niet te klein!!!! 2 gasveren en wat tenddoek. er rijd er al zo een rond en het staat goed
tocht vrij. maar waarom dit allemaal?? zijn er geen echte landrover rijdres meer?? landrovers die aan alle luxe voldoen bestaan al men noemt ze toyota landcrxxxxxx ik kan het niet echt door mijn strot krijgen
Ik heb ooit eens een dak gezien waarvan je het openklap gedeelte over je neus wegklapte voor de stevigheid twee steunen naar de voorbumper het gedeelte boven de cabine en de neus kon als bed gebruikt worden.
Groeten Theo Kaufmann/Disco & RR6X4Carmichael
Groeten Theo Kaufmann/Disco & RR6X4Carmichael
Voor jou liever een spijkerstoeltje erbij dan, Peter?
Ik snap wel wat je bedoelt hoor, maar als je dan toch mag fantaseren over design en comfort....laten we het dan goed doen!
Een verwarming voor je series die je ruiten droog blaast en er ook nog een beetje uitziet? Stoelen met leuningen? Een muzieksysteem dat je kan horen en niet alleen maar hoeft te voelen? Geïntegreerde poken zodat je daadwerkelijk wat aan de derde zitplaats hebt? Treeplanken waar moeders zich ook veilig op voelen? Spoilers???
Wilco, ik wens je succes bij je ontwerp en wijsheid bij je keuze! Laat je het resultaat nog een keer zien?
Groetjes Sue en Leopold
Ik snap wel wat je bedoelt hoor, maar als je dan toch mag fantaseren over design en comfort....laten we het dan goed doen!
Een verwarming voor je series die je ruiten droog blaast en er ook nog een beetje uitziet? Stoelen met leuningen? Een muzieksysteem dat je kan horen en niet alleen maar hoeft te voelen? Geïntegreerde poken zodat je daadwerkelijk wat aan de derde zitplaats hebt? Treeplanken waar moeders zich ook veilig op voelen? Spoilers???
Wilco, ik wens je succes bij je ontwerp en wijsheid bij je keuze! Laat je het resultaat nog een keer zien?
Groetjes Sue en Leopold
Dag Wilco,
Moeilijke vraag, want volgens mij is alles al zo'n beetje door een handige klusser gedaan!! Ze zijn er ook al echt in alle soorten en maten. Maar waar moet jij iets voor ontwerpen? Voor de oude series Land-Rover? Voor de nieuwe Defender of misschien voor de nieuwe Discovery, Freelander of Range Rover?
Laat het ons weten en misschien kunnen we betere voorstellen doen. Overigens: Houd ons op de hoogte van je ontwerpen!!!
Jeroen 109 SIIA (Zo'n oude series Land-Rover)
Moeilijke vraag, want volgens mij is alles al zo'n beetje door een handige klusser gedaan!! Ze zijn er ook al echt in alle soorten en maten. Maar waar moet jij iets voor ontwerpen? Voor de oude series Land-Rover? Voor de nieuwe Defender of misschien voor de nieuwe Discovery, Freelander of Range Rover?
Laat het ons weten en misschien kunnen we betere voorstellen doen. Overigens: Houd ons op de hoogte van je ontwerpen!!!
Jeroen 109 SIIA (Zo'n oude series Land-Rover)
wat is nu het belangrijkste, je kiest een laro om de auto op zich, ''de meesten hier''
zijn de echte doe het zelf mannen en vrouwen die niet bang zijn van vieze handjes.
en is de defender te spartaans? dan maar een disco of Range! of vice versa,
er is al voor elk wat wils
is er al niet voor alles een dure oplossing te koop voor de Juppen, dan kunnen wij het zelf wel maken of netjes 2e hands kopen. Nu is allen de grootste groep afhankelijk van deze auto's die ooit nieuw aangeschaft zijn door de gefortuneerden. die allemaal maar een wens hebben,... leuk ermee spelen in het weekend en dan maar weer de schuur in totdat vrouw of dochter lief deze auto nodig heeft om de paarden weer eens te verslepen oid. MAAR!!! maken de meesten van deze mensen niet alleen de buitenkant schoon van de auto??? wanneer wij op zoek zijn naar een nieuwe trots op de oprit,en we denken er een gevonden te hebben,...dan is het toch echt zo dat we meteen met onze neus onder de auto door kruipen,...''zijn de balken nog OK?" Als we nu eens iets moois hadden, waarmee de eerste eigenaars van de auto's nu zelf eens gemakkelijk de hele onderkant konden schoonmaken???
is het dan niet zo dat de auto die wij dan weer kopen als ze 10 jaar oud zijn (of ouder) dat dan de kans dat ze goed zijn groter is????? I
Inversteren in de toekomst,
Ik heb zo wel m'n ideeen,.....
succes en groeten,
Rolandrover
zelf als ik een laro iergens zie staan kan ik het niet laten er even onder te neuzen en te voelen, je weet maar nooit wanneer'ie verkocht word!
en ik ben het er mee eens, WIJ MOETEN WETEN WAT ER VAN GEWORDEN IS!
zijn de echte doe het zelf mannen en vrouwen die niet bang zijn van vieze handjes.
en is de defender te spartaans? dan maar een disco of Range! of vice versa,
er is al voor elk wat wils
is er al niet voor alles een dure oplossing te koop voor de Juppen, dan kunnen wij het zelf wel maken of netjes 2e hands kopen. Nu is allen de grootste groep afhankelijk van deze auto's die ooit nieuw aangeschaft zijn door de gefortuneerden. die allemaal maar een wens hebben,... leuk ermee spelen in het weekend en dan maar weer de schuur in totdat vrouw of dochter lief deze auto nodig heeft om de paarden weer eens te verslepen oid. MAAR!!! maken de meesten van deze mensen niet alleen de buitenkant schoon van de auto??? wanneer wij op zoek zijn naar een nieuwe trots op de oprit,en we denken er een gevonden te hebben,...dan is het toch echt zo dat we meteen met onze neus onder de auto door kruipen,...''zijn de balken nog OK?" Als we nu eens iets moois hadden, waarmee de eerste eigenaars van de auto's nu zelf eens gemakkelijk de hele onderkant konden schoonmaken???
is het dan niet zo dat de auto die wij dan weer kopen als ze 10 jaar oud zijn (of ouder) dat dan de kans dat ze goed zijn groter is????? I
Inversteren in de toekomst,
Ik heb zo wel m'n ideeen,.....
succes en groeten,
Rolandrover
zelf als ik een laro iergens zie staan kan ik het niet laten er even onder te neuzen en te voelen, je weet maar nooit wanneer'ie verkocht word!
en ik ben het er mee eens, WIJ MOETEN WETEN WAT ER VAN GEWORDEN IS!
Een magneethouder voor op de achterdeur zodat de afvallende ondrdelen niet op straat blijven liggen en een grote aluminiumbak om alle verhalen in op te bergen.
Eric
Eric
En grote standaard geintegreerde PTO Nokken winch om Patrol's los te trekken, niet Erik
Cheers Bowy
Cheers Bowy
Berry,
In je geintregeerde tafeltje vergeet je de asbak, veel Land Rover rijders roken.
De volledige dakconsole staat al helemaal op papier (althans digitaal papier) en is binnenkort in het echt te bewonderen als onderdeel van Tinkerbell.
Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up nog zonder naam
In je geintregeerde tafeltje vergeet je de asbak, veel Land Rover rijders roken.
De volledige dakconsole staat al helemaal op papier (althans digitaal papier) en is binnenkort in het echt te bewonderen als onderdeel van Tinkerbell.
Aad Koene,
Hee Sue,
Er bestaan al electrisch verwarmde voorruitem hoor
Cheers Bowy
Er bestaan al electrisch verwarmde voorruitem hoor
Cheers Bowy
Een chassis/onderzijde zonder alle hoekjes en gaatjes waar alle prut blijft hangen (en geen dubbel-beplaatte constructies of holle delen). Scheelt weer een chassiswissel en je kunt de olie makkelijker wegvegen 
Bob Nonnekens
('t Werkezeltje, SIII 88" Stawag)

Bob Nonnekens
('t Werkezeltje, SIII 88" Stawag)
Holle delen maakt niet zo veel uit. Als de afwateringsgaten maar groot genoeg zijn. (allemaal U-profielen met de opening aan de onderkant)
Verder moet het natuurlijk geheel verzinkt met een gepoedercoate chassislak en eventueel een flexibele laag afgeleverd worden.
Groeten,
Dave Frencken
Verder moet het natuurlijk geheel verzinkt met een gepoedercoate chassislak en eventueel een flexibele laag afgeleverd worden.
Groeten,
Dave Frencken
Aad Koene schreef:
> De volledige dakconsole staat al helemaal op papier (althans
> digitaal papier) en is binnenkort in het echt te bewonderen
> als onderdeel van Tinkerbell.
Betekend dat het einde van de Prikslinger?
Groeten,
Berry Weijers
beheerder [Landrover.startpagina.nl]
> De volledige dakconsole staat al helemaal op papier (althans
> digitaal papier) en is binnenkort in het echt te bewonderen
> als onderdeel van Tinkerbell.
Betekend dat het einde van de Prikslinger?
Groeten,
Berry Weijers
beheerder [Landrover.startpagina.nl]
Volgens mij heeft een Landrover geen rokende bestuurder nodig, dat kan-ie zelf ook prima (het roken dan)
landrover met geintgreerde brug, handig met verwijderen vd aandrijfas of handig met kijken wat je nu eigelijk net verloren was op de snelweg, toe je iets hoorde rinkelen.
ze zijn toch anti-geluid aan het ontwikkelen, iets voor een series?
nood ombouwkit naar land cru!ser look
ze zijn toch anti-geluid aan het ontwikkelen, iets voor een series?
nood ombouwkit naar land cru!ser look
Ja dat klopt.
Aad Koene,
Aad Koene,
Jan,
zouden 4 hydrolische voeten niks zijn, ook makkelijk met banden verwissellen.
Of als je vast staat in de prut, pootje omhoog, opstoppen en weer verder rijden.
Aad Koene,
zouden 4 hydrolische voeten niks zijn, ook makkelijk met banden verwissellen.
Of als je vast staat in de prut, pootje omhoog, opstoppen en weer verder rijden.
Aad Koene,
Terreinrijden gaat toch juist om het vastzitten ?
Cheers Bowy
Cheers Bowy
Ik rook niet en de auto ook steeds minder. Zou dat erg zijn??
Evert Jan
Evert Jan
Bowy,
deels klopt dat ook.
Maar er is natuurlijk ook weer een moment dat je los wil.
Aad Koene,
deels klopt dat ook.
Maar er is natuurlijk ook weer een moment dat je los wil.
Aad Koene,
ja maar dat moet niet te makkelijk, zijn want dat is juist het moment om gezellig in teamvorm leuke dingen te doen en nieuwe mensen te ontmoeten
Cheers Bowy
Cheers Bowy
klopt, ik ben een LR-leek wat betreft oude series en modelnummers. Maar ik hou me nu bezig met de oudere Defender. Wat betreft het ontwerp, ik hoorde gister van mijn docent dat het ontwerp niet het belangrijkste is, het gaat nu meer om onderzoek naar wat een Land Rover is en wat LRmensen beweegt, uiteindelijk komen er wat schetsen van ideetjes in mijn analyse. Maar ik heb veel aan jullie reacties,bedankt.
Eigenlijk heb ik nog een vraagje, ik zou er veel aan hebben als ik iemand z'n Defender zou mogen fotograferen van binnen en buiten en ook in zijn/haar huis. Verhaaltjes over LRavonturen, fotoboeken, hobby's etc., soort reportage. Liefst (omgeving) den bosch, misschien dit weekend al??
Eigenlijk heb ik nog een vraagje, ik zou er veel aan hebben als ik iemand z'n Defender zou mogen fotograferen van binnen en buiten en ook in zijn/haar huis. Verhaaltjes over LRavonturen, fotoboeken, hobby's etc., soort reportage. Liefst (omgeving) den bosch, misschien dit weekend al??
Hee ik ben ook student en ik weet het toch ook
Cheers Bowy,
ps wilco je bent van harte welkom, wel in groningen......
Cheers Bowy,
ps wilco je bent van harte welkom, wel in groningen......
hee bedankt maar groningen ligt even niet binnen mijn mogelijkheden.
thanks anyway
thanks anyway
Pfoe, de sleep-Sue-er-uit-club groeit met het weekend Vind het altijd wel gezellig om gesleept te moeten worden, dus nee, doe maar geen stempelbrugpootapparaten....
Sue en Leopold
Sue en Leopold
Drijfvermogen
Onderzee-Rover
Vanbinnenuitverstelbarevrijloopnaven
Tzijn maar wat ideeen
Onderzee-Rover
Vanbinnenuitverstelbarevrijloopnaven
Tzijn maar wat ideeen
Een plaats om alle lampen die ik heb mooi, netjes en gestroomlijnd te plaatsen op de auto. Want ik wel veel licht maar geen hoger brandstof gebruik. Moeten wel hééééél veel licht geven 150watt en zo. Verder zoek een een ontwerp voor een slaapplaats in een korte laro (88).
jo fo "laro"
jo fo "laro"
Jo, wellicht heeft Hans Kazan of Hans Klok nog zo'n zaag-act-kist over.
Kan je lekker naast jezelf liggen. Dit moet achterin passen. Of gewoon een hangmatje
Met die lichten bedoel je zeker hetzelfde als de masten bij voetbalclub "rode ster maastricht" (mvv)
Greetz
JW
Kan je lekker naast jezelf liggen. Dit moet achterin passen. Of gewoon een hangmatje
Met die lichten bedoel je zeker hetzelfde als de masten bij voetbalclub "rode ster maastricht" (mvv)
Greetz
JW
Van het stampen tegen de bal heb ik geen verstand maar het licht dat in de lichtstad te zien is of bij dat stinkende bedrijfje aan de A2 hoek A76 daar kunnen ze er ook wat van.
jo fo "laro"
jo fo "laro"
Waarom ontwerp je geen nieuwe Disco een fatsoenlijke/herkenbare een originele in plaat van het nieuwe(afschuwelijke )ontwerp
Groeten Theo kaufmann/Disco & RR6X4Carmichael
Groeten Theo kaufmann/Disco & RR6X4Carmichael
Is er niemand uit de buurt van den Bosch die ( als Wilco dat wil) hem aanstaande zondag mee kan nemen naar ( laat ik het voorzichtig zeggen) de verjaardag van Marco?
Vico ( 110 )
Vico ( 110 )
Vico,
mag je gewoon hardop zeggen, is niks mis mee.
Zie je zondag,
Aad Koene,
mag je gewoon hardop zeggen, is niks mis mee.
Zie je zondag,
Aad Koene,
Of een soort "Karin" op het dashboard die niet de route aangeeft, maar waar de problemen nu weer zitten.
Jan
Jan