Update Prikker Bestel Service

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Hendrik Blue-Box SIII+RR

Update Prikker Bestel Service

Bericht door Hendrik Blue-Box SIII+RR »

Beste medeprikkers,

Een aantal van onze Nederlandse onderdelenleveranciers zijn wakker geworden en zien een gedeelte van hun mogelijke omzet wegglijden naar Engeland. Meerdere leveranciers hebben me benaderd dat ze graag willen leveren voor verbeterde condities maar alle stellen ze de eis dat de bestelling gebundeld wordt en dus als één gezien wordt.

Het bundelen van de bestellingen wordt een probleem en is moeilijk om te zetten naar een permanent werkend systeem. Tot nu toe heb ik iedere keer aangegeven dat ik er een bestelling uit ging doen en vele hebben met mij mee besteld, echter regelmaat zat hier niet in.

Op het moment dat je dit om wil zetten naar een doorlopende bestelservice zal iemand zich aan moeten melden om dit te regelen, bij te houden en het economisch risico te dragen. Uit ervaring kan ik zeggen dat dit een beste klus is en dat als je pech hebt je met gekke onderdelen kan blijven zitten die niet afgehaald en/of betaald worden. Ik voel hiertoe niet de behoefte, maar wie weet iemand anders wel???

Ik ben van plan om mijn huidige bestel activiteiten door te zetten waarbij ik op het prikbord een week van te voren meld dat ik ga bestellen. Wie dan mee wil doen is van harte welkom.

Op dat moment bestaat de mogelijkheid de Nederlandse leveranciers een opgave te laten doen zonder verdere verplichtingen.

Op dit moment hebben een aantal mensen interesse getoond om gezamenlijk Steeringguards in te kopen en ik vermoed dat ik met ca. 4 weken weer ?normale? delen ga doen. Ook zoek ik nog medestanders voor veren en schokbrekers.

Ik hoop jullie hiermee zo goed mogelijk geïnformeerd te hebben en gezien de hoeveelheid reacties op de vorige postings leeft het onderwerp wel.

Groet, Hendrik.
Blue-Box.
La Gomera

prijzenoorlog?

Bericht door La Gomera »

Ola Hendrik en anderen!

Wat er gaande is te wijten aan het succes van het prikbord. Immers de handelaar gaat op zoek naar klanten i.p.v. andersom. Kortom er valt wat voor ze te halen hier op het prikbord en daar kunnen wij voordeel van hebben en zal dit bij andere handelaren zeker niet onopgemerkt blijven en ook hun steenje bijdragen aan "de prijzenoorlog"! Het is aan ons om te kijken hoe dit vorm te geven ,dit alles natuurlijk in samenspraak met Berry, en ons voordeel erbij te hebben. Want hoe je het ook went of keert we betalen gewoon te veel voor onze spulletjes en als op deze wijze de handelaren willen voorkomen dat we massaal zelf via het prikbord onze import gaan regelen vind ik dat ok. Ik denk dat jij daar een prima rol in zou kunnen vervullen Hendrik als b.v. het kontakt met de diverse handelaren in eerste instantie via jou zou kunnen verlopen om vervolgens aanbiedingen en bestellingen op het prikbord kenbaar te maken of zo. Dan heb je ook niet het geadverteer wat in strijd zou zijn met de prikbord regels etc. Wat vinden we hier van als "ballonnetje"?

Adios Henk

p.s. wat voor steeringguards ga je bestellen?
Aad Koene

Re: prijzenoorlog?

Bericht door Aad Koene »

Hendrik en Henk,

Schot in de Roos, pluim.

Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up nog zonder naam
Hendrik Blue-Box SIII+RR

Re: prijzenoorlog?

Bericht door Hendrik Blue-Box SIII+RR »

Bedenk dat we nu voor onze deeltjes de gewone gangbare prijzen betalen die in Engeland normaal zijn plus de transportkosten, dus eigenlijk niets bijzonders. We knijpen niemand uit en we lopen niet te bedelen. Het woordje "oorlog" geeft een beetje het idee dat we mensen onder druk zouden zetten zoals de melkboeren, maar daar is geen sprake van. In Engeland krijgen we niet eens korting omdat ze gewoon weten dat hier in Nederland alles veel duurder verkocht wordt.

Ik ben blij met de complimenten, en ik blijf druk met sleutelen en het verbruiken en bestellen van onderdelen, maar ik ben niet van plan een handeltje te beginnen. Hoe meer mensen met mij mee bestellen, hoe goedkoper mijn aandeel in transport wordt, en dat is mijn voordeel. Daar doe ik het voor. En ik kom natuurlijk iedere keer leuke mensen tegen.

Wat de Steeringguards betreft heeft Jorit me gewezen op de site van Rebel, en daar staan wel mooie en betaalbare spulletjes bij. Ook hebben de aluminium Guards het voordeel dat ze niet gelast zijn, komen als een bouwpakketje van drie delen, en daardoor goed te verzenden zijn.

[www.rebel4x4.co.uk]

Er is nog niets definitief, er hebben mensen interesse getoond maar omdat er nog geen duidelijkheid is geweest waar we ze gaan kopen moeten deze mensen maar even bij Rebel kijken en me laten weten welke ze willen hebben zodat ik een prijsopgave kan doen.

Nogmaals ik ga geen Prikker Service opstarten.
Mijn activiteiten zijn/worden niet gekoppeld aan het prikbord.
Maar Prikkers zijn van harte welkom om met me mee te bestellen.
En we zullen wel zien of de delen dan uit Nederland of Engeland komen……………….

Groet, Hendrik.
Blue-Box
Guido

voordeel

Bericht door Guido »

Hoi Hendrik,

Graag zou ik ook wel wat willen bestellen bij rebel, maar ik vraag me af of ik nog steeds voordeel heb al ik vervolgens vanuit zuid-limburg naar Utrecht moet komen rijden om het pakje op te halen...?
Zou zelf bestellen vanuit engeland voor mij dan toch niet voordeliger zijn?

Groet,

Guido
Ad Rietman Enschede

Re: Update Prikker Bestel Service

Bericht door Ad Rietman Enschede »

We willen graag allemaal de laagste prijs betalen en het loont zich vaak om her en der te shoppen c.q. rond te bellen. Als de prijs in Engeland (voor hetzelfde product), vermeerderd met transportkosten lager is dan in Nederland, ga je daar kopen, of rechtstreeks of via de mogelijkheid die Hendrik biedt. Indien de prijzen bij de Nederlandse leveranciers concurrerend worden, ga je daar naar toe, toch? Het gedoe met bestellingen opsparen trekt mij persoonlijk niet zo. Het vergt toch een bepaalde logistieke structuur en inzet van een 'vrijwilliger' die dan ook nog eens, zoals Hendrik terecht opmerkt, een 'bedrijfsrisico' loopt. Verlaging van de Nederlandse prijzen moet toch ook kunnen zonder zo'n 'spaarsysteem', waarbij de prijzen, gelet op de transportkosten die je bij bestellingen in het buitenland kwijt bent, best een tikkeltje hoger mogen zijn.
V.w.b. gezamelijke inkoop van veren en schokbrekers: ik wil t.z.t. graag parabooltjes met bijbehorende schokbrekers aanschaffen en vraag een ieder die hier een antwoord op kan geven te melden wie die sets levert en tegen welke prijs. Ik heb begrepen dat er voor en tegenstanders van een bepaald merk zijn (TIC, Brittish springs). Misschien dat Hendrik i.v.m. gezamelijke inkoop hierop al een antwoord kan geven.
Jan.T

Bericht door Jan.T »

Hendrik,
vooral doorgaan waar je mee bezig bent,ik heb nog maar 1 x bij je besteld(2 x is onderweg volgens mij ).
en dat is mij zeer goed bevallen.
Ook ik moet er een stukje voor rijden (Friesland) maar het is de moeite meer dan waard.

groet Jan.T (serie III 88" diesel '78)
ps. rij je nog steeds met m'n oude blokje rond??
Gerbrand Hos

Bericht door Gerbrand Hos »

Ben het hier helemaal mee eens.
Zelf ben ik ook aan het rondkijken voor een paar parabolen voor onder een 109 station 6-cyl.

groeten Gerbrand Hos
Edgar

Bericht door Edgar »

Ik heb nu diverse onderdelen voor mijn 109 V8 vanuit Engeland besteld via e-mail, dit gaat flitsend, de spullen worden netjes thuis bezorgt en zijn inclusief transport voor de helft van de prijs die je in Nederland betaald. Daarnaast zijn het originele onderdelen. Voor mij de perfecte oplossing. Diverse bestel adressen haal je eenvoudig uit het maandblad Landrover Owner.

Edgar 109 V8
Plaats reactie