toerental

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
hans lassooy

toerental

Bericht door hans lassooy »

Kan iemand mij helpen met het volgende probleem ik ben in het bezit van LR 300tdi met automatische bak .
Als ik bij ongeveer 2000 toeren het gas los laat wil de motor afslaan en gaat het lampje, service engine ,knipperen ,als ik gas geef schokt hij en gaat hij weer in toeren omhoog.
Het brandstof filter is vervangen en de waterafscheider is schoongemaakt

Groet

Hans Lassooy
Jan Schober

Re: toerental

Bericht door Jan Schober »

Nu heb ik geen verstand van deze motoren, maar het klinkt als een probleem in de automatischebrandstof inspuiting (als ie dat heeft tenminste) deze vangt het lage toerental te laat op zodat ie bijna (of helemaal) afslaat, en dat lampje zal wel gaan branden omdat de dinamo te weinig toeren maakt om voldoende spanning te leveren.
oplossing: even aan de latop hangen bij een specialist om de boel te laten tunen. heb op dit prikbord vernomen dat sommigen er met een fantastische ervaring vandaan komen. omdat de boel ineens veel beter draait.

Groeten Jan Schober
Landrover 127 "Futo Dut Wau"
Jorrit

Re: toerental

Bericht door Jorrit »

Welk type auto is het want een lampje voor de service komt mij niet bekent voor, Het klopt wat Jan zegt dat als de motor te weinig toeren draaid het lampje van de dynamo gaat branden (dit is een rood lampje met daarop een accuutje getekent) Het afslaan klinkt als een probleem met de brandstof inspuiting, dit is bij de 300 tdi niet electronisch geregeld dus volgens mij niet via da laptop afleesbaar, je moet er zien achter te komen of de brandstofpomp nog voldoende druk levert en of de verstuivers nog goed zijn. Het makkelijkste is om met de verstuivers te beginnen daar deze het makkelijkst te demonteren zijn. Jemoet de verstuivers er uit schroeven en met deze naar een revisiebedrijf gaan, zij kunnen kijken of deze op de juiste manier vernevelen en bij de juiste druk (dit willen de meeste revisiebedrijven wel even gratis voor je doen) , mochten deze niet meer goed zijn kun je ze laten reviceren of vervangen (moet je even uitzoeken wat het voordeligst is (bij een 2,5 n/a is vervangen het voordeligst)). Is dit niet het geval dan zal het waarschijnlijk aan je pomp liggen.

Ps heb je het luchtfilter en de brandslof opvoerpomp gecontroleerd?

Groetjes Jorrit, LR 110" 200tdi Hardtop RHD "Annabel"
[members.home.nl]
Plaats reactie