ratelend geluid

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
misha90

ratelend geluid

Bericht door misha90 »

Ff een vraagje,

ik heb de laatste tijd een aantal keer een ratelend geluid uit mijn versnellingsbak horen komen terwijl ik stationair sta draaien. Druk ik de koppeling in dan is het weg.. Het is niet altijd het geval, maar het komt wel eens voor.
Heeft dit te maken met mijn koppelingsplaten? ennuhh is het erg?
(het zal wel weer een voor de hand liggende vraag zijn, maar ik moet nog veel leren of landrovers... van hout en spijkers weet ik wel veel!)

grz misha90
Aad Koene

Re: ratelend geluid

Bericht door Aad Koene »

Misha,

vermoedelijk is dat je druklager.
Niets aan doen hij gaat vanzelf een keer kapot.
Om hem te vervangen moet de bak er tussenuit en dat doe je niet voor je lol.

Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up nog zonder naam
Danny van Leeuwen

Bericht door Danny van Leeuwen »

Hé, Aad, was je weer eerder ?? Leuk hoor
Danny van Leeuwen

Dat is je druklager wat rammelt. Als je koppeling verder niet versleten is kan je daar gewoon mee doorrijden tot ook de koppelingsplaat aan vervanging toe is, het kan geen kwaad en vervangen is een rotklus, terwijl als je je koppelingsplaat toch aan het vervangen bent de hele boel al los is.

Groeten,
Danny :Z
Aad Koene

Bericht door Aad Koene »

Sorry Danny,

kan hier vandaan helaas niet zien of iemand anders ook een keienbord onder zijn vingers heeft.

*D

Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up nog zonder naam
Danny van Leeuwen

Gôh ??
Ron

Bericht door Ron »

stelletje ameteurs !! als je het pendaal indrukt en het geluid verdwijnt wil zeggen dat het iets in de bak is.als het je lager ontlast maakt hij juist geen geluid .als hij rammeld als je het pendaal niet aanraakt dan is het meestal de priesas/lager die rammeld .het druklager kan alleen geluid maken als hij meedraait (dus ingetrapt).

dus dit gaat iets meer kosten ! controleer eerst het olie pijl even .
misha90

Bericht door misha90 »

Bedankt voor het advies Ron,

Ik ga ff naar het bedrijf bellen die er de bak (2maanden geleden) onder gehangen hebben!

gr Misha
peter

Bericht door peter »

welk bedrijf en wat is het verhaal? altijd geintreseert in bedrijven en wat voor kwaliteid ze leveren
110

Bericht door 110 »

Wat een onzin !

Je druklager kan zeker wel rammelen als het pedaal NIET ingetrapt is !
Vaak maakt het lager dan geen rammelend geluid meer als je het pedaal intrapt (je zet dan zoveel kracht op het lager dat alle speling "eruit gedrukt wordt", en het dus niet rammelt).

Ook is het bij een versleten en rammelend druklager vaak zo dat een paar keer achter elkaar intrappen van de koppeling het gerammel ophoudt (het is maar net hoe het lager tegen de hefboom ligt).

Velen van ons hier zijn trouwens amateurs, zij zijn bezig met Land Rovers uit liefhebberij.
En dat is niet van alle "professionals" te zeggen.

Groet
Ron

Bericht door Ron »

in dat geval komt je koppeling niet goed terug .het druklager kan hooguit een beetje janken .als hij rateld valt hij er al uit .
110

Bericht door 110 »

De koppeling kan dan nog prima "terug komen".
En een druklager kan zeker een rammelend geluidmaken, zonder "eruit te vallen" (waaruit ?) en nog functioneren.

Natuurlijk is het een teken dat het lager kapot is en vervangen moet worden.
Maar je kan er duizenden kilometers mee door rijden zonder noemenswaardigere problemen dan af en toe wat gerammel.

Groet
misha90

Bericht door misha90 »

Beste allemaal,

Wat het nu precies is weet ik nog steeds niet, maar ik ben in ieder geval een stuk wijzer geworden. Het geluid is er overigens op dit moment niet, het lijkt maar af en toe te ratelen...
Daarbij heb ik gebeld naar het bewuste bedrijf die mij keurig geholpen hebben en die ook toegezegd hebben er voor te zorgen dat het verholpen zal worden.

Iedereen vriendelijk bedankt voor de reacties en de moeite!

groet Misha90 (die nu ff niet rateld)
Plaats reactie