Problemen V8

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Noël

Problemen V8

Bericht door Noël »

Hallo,

Ik heb een probleem met mijn V8, deze heeft lang stilgestaan (aantal jaren). Ik heb alle bougies en de bougiekables vernieuwd, maar de motor loopt nog niet goed, hij start perfect en met choke loopt hij redelijk, maar als ik de choke uitzet, loopt hij even goed en dan stotteren. Als ik hem dan uitzet is de uitlaat vochtig achter en als ik hem daarna weer start hoor je een of meerdere knallen in de uitlaat.
Ik heb vandaag de olie in de caburateurs bijgevuld, maar dit hielp niet veel.
Het verbruik ligt volgens mij ook erg hoog, maar de auto is geschorst dus kan ik alleen in de wei rijden. Zonder luchtfilters loopt hij wel beter, maar knalt nog steeds in de uitlaat.
Iemand suggesties om dit probleem te verhelpen? (Ik wil een revisie nog even uitstellen)
Jan W

Re: Problemen V8

Bericht door Jan W »

Dat vocht in de uitlaat lijkt mij gewoon condens.
Verder denk ik meteen aan de brandstoffilters

Zit ik goed??????

JW
jo.

Bericht door jo. »

knallen in de uitlaat is ontsteking niet goed ook verbruik is daar een oorzaak van alleen van een V8 heb ik geen verstand.
Noël

Bericht door Noël »

Ik ga het branstofilter binnenkort ook vervangen, maar hij krijgt benzine genoeg.
Hij rookt ook flink, maar na ''de knal'' niets meer.
jo.

Bericht door jo. »

Het gaat niet om genoeg benzine maar soms teveel en dan is het plof een knal, maar eerst alle filters vervangen.

jo fo
Eric Brinkman

Bericht door Eric Brinkman »

Vlotternaald die niet goed afsluit, diverse afdichtingen of pakkingen in de carburateur.
Johan van Leeuwen

Bericht door Johan van Leeuwen »

Controleer je hydraulische klepstoters maar eens.
Johan
Michiel

Bericht door Michiel »

Motoren die (te) lang hebben stilgestaan:

Inwendige vervuiling in de carburateurs. De lichte componenten verdampen als eerste, de zwaardere blijven als een coating achter en kunnen verstoppingen veroorzaken. Vlotterkamer leegmaken, daarna vullen met Forté o.i.d. en enkele dagen laten inweken. Weer leegmaken en vullen met benzine. Als dit niet helpt demonteren, schoonmaken, pakkingen vervangen.

Controleren of het vervroegermechanisme nog goed werkt van de ontsteking, tevens de vacuumslang van het vervroegermembraan controleren op haarscheurtjes door uitdroging.

Brandstoffilter, luchtfilter en luchtfilterhuis controleren, voor hetzelfde geld zit er een nestje van één of ander knaagdier in het luchtfilterhuis.

Zitten de bougiekabels goed gemonteerd? Bij een V8 is het niet moeilijk een paar kabels te verwisselen.

Bij storingen altijd eerst kijken of alles in goede conditie/afstelling verkeert, anders blijf je zoeken.

Michiel
Noël

Bericht door Noël »

Ik heb vandaag eens de dekslels van de carburateurs afgeschroefd en er bleek in een membraam een flinke scheur te zitten. Kan dit de oorzaak zijn van mijn probleem? Ik ga het in ieder geval zo snel mogelijk vervangen.
Michiel

Bericht door Michiel »

Dat kan heel goed. In dat geval kan de vacuumschuif niet omhoog, dus geen goed mengsel, dus slecht lopen.

Op mijn carburateurs zitten geen membranen maar strak passende cylinders, dus dat is wat slijtvaster. Maakt niet uit, op benzine loopt hij momenteel ook als een dood vogeltje. Tijd dat alles er af gaat en wordt nagelopen (ook ivm gasinbouw).

Michiel
Plaats reactie