Apartheid

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Jan W

Apartheid

Bericht door Jan W »

Mede prikkers,

Sinds 2 september ben ik laroneut en bevindt me met regelmaat op de prikkerpagina.
Het ontroerd me met hoge mate hoe menselijk er wordt omgegaan met de mede prikkers. Of het nu gaat om geboorte, overlijden of persoonlijke troubles, de prikkers staan als één blok achter elkaar. Helemaal goud en de tijd zeer ver vooruit.
Zoiets gebeurd nog zelden in Nederland. Ik vindt dan ook dat we allemaal een lintje verdienen en in de koninklijke domeinen mogen blubberen (is het hoogst haalbare in NL)

Maar ik vindt niet dat er eenzijdig mag worden besloten iemand te boycotten. Het betreft hier een openbare plek waar meningen, ervaringen en gedachtegoed bij elkaar kunnen komen.
Het is geen besloten club, waar het voldoen van contributie recht geeft op bepaalde zaken.
Het kan en mag zo zijn dat deelnemers er verschillende meningen op na houden.
We worden mijn inziens ver in de jaartelling teruggeworpen als we ons moeten onderwerpen de mening van één persoon.

Ik begrijp natuurlijk best dat deze mogelijk wordt ingebouwd om mensen met heel andere gedachte te weren. Zodat deze niet tot overlast zijn van de eigenlijke doelgroep.
Het is, denk ik, niet bedoeld om een regelmatig bezoeker te weren die nu bij toeval een meningsverschil heeft met een mede prikker.

Ik wil hierbij een oproep doen aan de beheerder en de personen in kwestie.
Hef de blokkade op en vecht een verschil via eigen mailadressen uit.

We zijn hier toch bij elkaar met een achterliggende gedachte, ?de Landrover?.

Jan Willem de Winter
Reeg

Re: Apartheid

Bericht door Reeg »

Beste Prikkers,

Ik vind, en dit is volgens mij al eens eerder uitgesproken, dat deze smet nu eens van deze prikpagina moet verdwijnen. Graag duidelijkheid wat er nu allemaal aan de hand is, met meningen van ALLE betrokken partijen.
Laat het maar even spetteren, maar laat het dan ieder geval niet meer doorechoon op deze prikpagina. Graag duidelijkheid!

REEGards
Leo

Bericht door Leo »

Waar gaat dit over?
Stijn Schober

Bericht door Stijn Schober »

leo,
kijk hier maar, dan kun je lezen wat er aan de hand is
[www.prikpagina.nl]

stijn
90 '84
Marcel G

Bericht door Marcel G »

Jan Willem
Ik heb vaak te weinig tijd om te reageren, maar zoals jij het omschrijft, daar wil ik me graag bij aansluiten. Ik heb daar weinig anders aan toe te voegen dan dat: je slechts bezoekers kunt weigeren indien je gebruik maakt van een zgn loggin (gebruikersnaam en wachtwoord) voor de prikkers pagina. Bovendien vind ik het hypocriet om iemand te boycotten en vervolgens wel in naam van deze persoon een oproep te plaatsen. Waar zijn we dan in hemelsnaam mee bezig.

Groet,
Marcel Gertzen
Reeg

Bericht door Reeg »

En wederom blijft het verder erg stil.................
Jammer :-(

REEGards
Bob Nonnekens

Vriendelijk verzoek aan de beheerder

Bericht door Bob Nonnekens »

Beste Berry,

Als beheerder heb je de keuze gemaakt om een Prikker tijdelijk de mogelijkheid tot bijdragen aan dit prikbord te ontzeggen. Ik vermoed dat je herhaaldelijk geconstateerd hebt dat de huisregels van dit prikbord door betrokkene zijn overtreden. Gezien de vele reacties, het ongeloof en ook mijn eigen -subjectieve- waarnemingen kunnen velen de aanleiding tot dit besluit niet plaatsen (en jou hierin dus ook niet op voorhand steunen).

Omdat dit prikbord een plezierige (en in de boze digi-wereld een relatief veilige) plek moet zijn om Land Rover kennis en wetenswaardigheden uit te wisselen is het goed om genoemde huisregels te stellen en te bewaken. Jij hebt hiertoe de bevoegdheid en die trekken we niet in twijfel. Maar omdat we het kennelijke 'wangedrag' als Prikkers niet herkennen kunnen we ons eigen gedrag ook niet hieraan spiegelen en waar nodig corrigeren.
En daar hebben we jouw hulp nodig. Berry, wil je om alle onrust hierin de wereld uit te helpen s.v.p. duidelijk maken wat er fout ging, waar we in de toekomst beter op moeten letten en tot slot vertellen wanneer we Marco weer in ons midden mogen verwelkomen?

Ik spreek de hoop en verwachting uit dat we hierna weer kunnen overgaan tot de orde van het prikbord en dat we nog vele leuke, spannende, wetenswaardige, soms verdrietige maar menselijke informatie mogen uitwisselen.

Met vriendelijke groet,

Bob Nonnekens

('t Werkezeltje, SIII 88" Stawag)
jan van besouw

Re: Vriendelijk verzoek aan de beheerder

Bericht door jan van besouw »

Ik loop al een tijdje rond met het gevoel iets over het gebeuren te moeten zeggen. Bob, je hebt het wat mij betreft niet beter onder woorden kunnen brengen en ik sluit me helemaal bij je aan.

janzzen
Aad Koene

Verzoek

Bericht door Aad Koene »

Prikkers,

in dit bericht:

[beta.prikpagina.nl]

heeft Berry, naar aanleiding van eerdere voorvallen duidelijk gemaakt dat dit niet verder in de openbaarheid van het Prikbord behandeld wordt.

Wil je weten hoe, wat, wie en waarom stuur dan een e-mailtje naar landrover@pagina.nl en je krijgt rechtstreeks antwoord en blijft alles binnen de contekst.

Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up nog zonder naam
Bob Nonnekens

Re: Verzoek

Bericht door Bob Nonnekens »

Aad,

dank voor de link naar het priksel van Berry W.
Ik heb kennelijk niet de goede zoektermen gebruikt om deze thread boven tafel te krijgen. De uitspraken van Berry zijn duidelijk en al hoef ik het niet altijd met zijn keuzes eens te zijn, hij geeft duidelijk aan op welke wijze hij bereid is toelichting te geven. Daar moet, zal en wil ik genoegen mee nemen.

Ik hoop dat de medeprikkers die daadwerkelijk het verhaal van de kant van de beheerder willen horen, inderdaad hem op opgegeven adres een mailtje daartoe zullen sturen. Ikzelf ga dat niet doen, ik heb genoeg aan zijn toelichting en ga er vanuit dat Berry met de argumenten die hem op dat moment ter beschikking stonden getracht heeft een naar eer en geweten zo zuiver mogelijk besluit te nemen. Hem te vragen daar nu op terug te komen zou m.i. alleen maar meer onduidelijkheid en gevoel van willekeur veroorzaken.

Ik blijf alleen nieuwsgierig wanneer Marco weer deelnamerechten heeft. Voor het overige stop ik mijn deelname aan deze specifieke discussie.

Met vriendelijke groet,

Bob Nonnekens

('t Werkezeltje, SIII 88" Stawag)
Jan Willem de Winter

Is best duidelijk

Bericht door Jan Willem de Winter »

Met mijn posting wilde ik enerzijds duidelijkheid krijgen in wat niet en wat nog wel toelaatbaar is en hoe de verhoudingen liggen.
En anderzijds denk ik dat de straf zijn werking heeft gehad en langer boycotten dus geen zin meer heeft.

De posting zoals Aad die aanhaalde (welke ik eerlijk gezegd (toen) niet helemaal goed heb gelezen en heb geintrepeteerd) laat eigenlijk niets te wensen over.

Uiteraard zijn schoferingen hier niet gewenst. Een meningsverschil mag van mijn part hier juist wel worden uitgevochten (met respect en open vizier)
Want ik denk dat meerdere niet zo zwaar tillen aan de exclusiviteit van de "prikkersdag". Het verwoord toch de bijzonderheid van zo'n dag/bijeenkomst.

Ik hoop er tenslotte vele te mogen meemaken, of dit nu officiele, regionale of plaatselijke prikkerdagen zijn.

Ik hoop van ganser harte dat hiermee een standpunt wordt ingenomen door alle prikkers. en we weer snel met z'n alle.... kunnen genieten van onze passie

Proost het is 6-0 we gaan naar Portugal i.p.v. Prutigaal

Jan Willem de Winter
Gerard List

Re: Is best duidelijk

Bericht door Gerard List »

En uhh "ayatola prikerpagbeheerder" dat laten we maar zo?

Gerard
Disco

Dit is slecht voor de Prikpagina

Bericht door Disco »

Jongen/meiden dit ge OH is slecht voor de prikpagina
Dit conflikt speelt veel langer dan de meeste van ons weten.
Goed of fout wie weet het, ik niet.

Laten onze eens richten op het overlijden van onze medeprikker Louis Rosendahl een bloemstuk/rouwkrans is toch het minste wat we kunnen doen?

Ps. Berry geef aub Marco de kans te condoleren,Marco grijp je kans (dus geen politiek)

Moraal:laten we wel zijn dit forum houd ons van de straat het in iedere prikker z'n belang dat het hier geen "schelbord"wordt

Groeten Theo Kaufmann/Disco & RR6X4Carmichael
La Gomera

Re: Dit is slecht voor de Prikpagina

Bericht door La Gomera »

Ola Theo!

Fijn plan laten we daar maar ff mee bezig gaan. Heb jij een idee of voorstel hoe en wat rondom bloemen of krans van het prikbord?

Adios Henk.
jan van besouw

en als we nu eens gaan kijken naar een oplossing voor het konflikt, uiteraard , het is belangrijk om de dingen die om ons heen gebeuren niet uit het oog te verliezen en een krans oid vind ik zeker op zn plaats maar ik lees tussen de regels door dat de situatie rond marco veel mensen dwarszit. door over de hete brij heen te stappen( en ik zeg niet dat dat de bedoeling is hoor Theo) sleept zich het gedoe alleen maar langer voort en dat doet naar mijn idee af aan de goede sfeer die hier heerst. ik heb van bepaalde betrokkenen begrepen dat een open gesprek tot de mogelijkheden behoort en dat vind ik een heel goed teken. Groot zijn zit hem niet in het afhouden van een oplossing van een situatie. maar om de situatie aan te gaan en excuses te maken op het moment dat dat gepast is ( van wie dan ook) zegt mij wie er groot is. Ik wil uit het stuk blijven om partij voor wie dan ook te kiezen en hoop dat wijsheid gaat voor boosheid.

groet
janzzen
Disco

Bericht door Disco »

Nee eigenlijk niet,misschien iets in de vorm zoals er voor Aad bedacht is.
Ik zit alleen tot over m'n oren in het werk,het punt is willen we iets regelen moet dit toch wel met enige haast gebeuren.
Is er iemand uit de direkte omgeving die zich in wil zetten?
Ik denk aan een giro/banknummer een regelaar die dit op de rails wil zetten.
Misschien is het mogelijk om een afvaardiging te sturen.
Ik wil/vind/zou graag willen, dat we iets kunnen betekenen bij dit afscheid.

Groet Theo Kaufmann
jan van besouw

yuri misschien? die zit schijnbaar dichtbij en kent de overledene persoonlijk. lijkt me geen verkeerde gedachte als hij het zelf ziet zitten.
janzzen
Aad Koene

Mailtje

Bericht door Aad Koene »

Ik heb Yuri al een mailtje gestuurd of wij iets, van enige betekenis dan ook, kunnen betekenen (lees: doen).

Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up nog zonder naam
The_Dude

Bericht door The_Dude »

Om op het prikbord te komen ondanks dat je gebanned bent is niet zo lastig denk ik. Maar verdere uitleg is niet nodig.

Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Disco

Bericht door Disco »

Is ook niet moeilijk, maar willen we niet allemaal dat deze situatie naar ieders tevredenheid wordt opgelost?
Zou het niet zo zijn dat op het moment dat Marco via een omweg toch weer op het prikbord verschijnt de hele zaak op de spits wordt gedreven?
Zou het ook niet zo zijn dat op het moment dat mijn"'verzoek ingewilgt wordt er in ieder geval een toenadering is geweest?

Groeten Theo Kaufmann/Disco &RR6X4Carmichael
hulk

Bericht door hulk »

Is er een eind datum genoemd? zodat marco weer gewoor mee kan doen! als die er niet is heb ik als voorstel het als verjaardagskado te doen.

30 november dus.

Vico ( 110)
Plaats reactie