Achterdiff oliepeil
Achterdiff oliepeil
Ik heb geprobeerd om alle olieen bij te vullen, ging uitstekend maar alleen achter krijg ik hem met geen mogelijkheid los, wel lekt er elke dag een klein druppeltje of twee langs de as, is geen remolie ( smaakt anders ).
Mag ik aannemen dat in ieder geval de olie op peil is?
Mag ik aannemen dat in ieder geval de olie op peil is?
Re: Achterdiff oliepeil
Hoi kees wat voor vuldop heb je achter? een vierkant mannetje of vrouwtje?
Cheers Bowy
ps aannemen is altijd gevaarlijk bij landrovers
Cheers Bowy
ps aannemen is altijd gevaarlijk bij landrovers
kees,
als je nou probeerd dit soort vulopeningen open (diffs, versn bakken tussen bakken) te krijgen is het uitermate belangerijk dat je eerst de vulopening open maakt. doe je dit niet en kom je er later achter, als de met olie gevulde ruimte niet meer met olie gevuld is, dat de vulopening "muurvast" zit je diep in de penarie. dan kun je namelijk helemaal niets meer. met een diff zonder olie kun je niet lang doorrijden.
succes
stijn schober
90 '84
als je nou probeerd dit soort vulopeningen open (diffs, versn bakken tussen bakken) te krijgen is het uitermate belangerijk dat je eerst de vulopening open maakt. doe je dit niet en kom je er later achter, als de met olie gevulde ruimte niet meer met olie gevuld is, dat de vulopening "muurvast" zit je diep in de penarie. dan kun je namelijk helemaal niets meer. met een diff zonder olie kun je niet lang doorrijden.
succes
stijn schober
90 '84
ik bedoel dat je eerst de vulopening open moet maken en daarna pas de aflaatopening. dat was eigelijk het belangrijkste van mijn stukje.
stijn
stijn
Stijn dit heb ik al eens meegemaakt met de Suzuki SJ van mijn vrouw, deze heb ik bij kunnen vullen via de ontluchting.
Een vierkant ( nou ja vierkant ) maanetje wat erg geroest is.
als het een mannetjes plug is maak je toch gewoon een vrouwtje?
neem een 1/2duims m12(of andere maat) inbusdop plaats die op je ratel neem dan een dop m12 (of die andere maat)en sla die flink hard omgekeert op je plug om de roest te breken. vevolgens kan je de inbus in de dop plaatsen en draai je hem er uit. klaar is kees.
leuk toch die vrouwtjes??
neem een 1/2duims m12(of andere maat) inbusdop plaats die op je ratel neem dan een dop m12 (of die andere maat)en sla die flink hard omgekeert op je plug om de roest te breken. vevolgens kan je de inbus in de dop plaatsen en draai je hem er uit. klaar is kees.
leuk toch die vrouwtjes??
Kees,
als de olie die je proeft bitter smaakt is het remvloeistof en geen diff olie.
Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up nog zonder naam
als de olie die je proeft bitter smaakt is het remvloeistof en geen diff olie.
Aad Koene,
Hoi Kees,
hier zijn speciale sleutels voor die hier perfect omheen passen (een sleutel 13 wil nog wel eens losschieten waardoorhij alleen maar ronder wordt ) Heb zelf zo'n ding een keer gekocht (speciaal vierkant vrouwtjessleutel (tegenovergestelde van een ratel vierkant )speciaal voor een heel erg vastzittende vulplug..... Je mag hem eventueel wel lenen (groningen) dan kun je met een paal van 1 of 2 meter altijd de plug loskrijgen.....
Cheers Bowy
hier zijn speciale sleutels voor die hier perfect omheen passen (een sleutel 13 wil nog wel eens losschieten waardoorhij alleen maar ronder wordt ) Heb zelf zo'n ding een keer gekocht (speciaal vierkant vrouwtjessleutel (tegenovergestelde van een ratel vierkant )speciaal voor een heel erg vastzittende vulplug..... Je mag hem eventueel wel lenen (groningen) dan kun je met een paal van 1 of 2 meter altijd de plug loskrijgen.....
Cheers Bowy
Nee Bowy,
bijna alles, sommige dingen moet je niet willen proeven.
Verhuizing al klaar, wij staan in de startblokken.
Aad Koene,
bijna alles, sommige dingen moet je niet willen proeven.
Verhuizing al klaar, wij staan in de startblokken.
Aad Koene,
Ben druk doosjes aan het inpakken (moet dat nu eigenlijk ook doen...) morgenochtend opm 900 uur komen 2 vrienden helpen in laden hoop om 12.00 uur alles ingeladen te hebben en dan eind van de middag een biertje te drinken in mijn nieuwe "villa"
Ga proberen of ik er ergens rond 5 dec bij kan zijn om jou een handje te helpen.... Parket leggen vindt ik ook leuk maar is net even iets te ver
Cheers Bowy
Ga proberen of ik er ergens rond 5 dec bij kan zijn om jou een handje te helpen.... Parket leggen vindt ik ook leuk maar is net even iets te ver
Cheers Bowy
Bleegh remvloeistof smaakt erg vies.
En van bak-olie krijg je hoofdpijn.
Maar je word wel lekker schoon van binnen
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
En van bak-olie krijg je hoofdpijn.
Maar je word wel lekker schoon van binnen

Groet,
Martijn