Paar vragen..........
Paar vragen..........
Mijn koppelings vloeistof is grijs, koppelt wel goed, moet ik deze vervangen door Remolie Dot 3 of zo laten. Kom je eventueel veel ontluchtingsproblemen tegen bij de koppeling ?
Wat is het verschil tussen gloeistiften en spiraal gloeiers en hoe kan ik het verschil zien ? Nu moet ik bijna 2 mnuten gloeien, start dan wel onmiddelijk.
Kun je de zgn. waterafscheider gewoon aftappen of moet je dan het brandstof syteem ontluchten ?
Waarme kun jet het beste het stuurhuis mee bijvullen?
Wat is het verschil tussen gloeistiften en spiraal gloeiers en hoe kan ik het verschil zien ? Nu moet ik bijna 2 mnuten gloeien, start dan wel onmiddelijk.
Kun je de zgn. waterafscheider gewoon aftappen of moet je dan het brandstof syteem ontluchten ?
Waarme kun jet het beste het stuurhuis mee bijvullen?
Re: Paar vragen..........
Stuurhuis bijvullen met dezelfde vloeistof als je diffs (EP 90 oid)
Koppelingsvloeistof vervangen is niet zo moeilijk. Kwestive van slangetjes op de onluchtingsnippel bij de hulpcilinder en dan pompen en blijven bijvullen totdat alles ververst is (kan er ook geen lucht inkomen .... ) wel slangetje goed laten zitten anders wel lucht. Eventueel eerst reservoir even met een medicijnspuit (zo'n ding van een euro bij de apotheek) even eegzuigen en daar alvast verse in doen (dot 3 of 4 maakt niets zoveel uit zou zelf voor 4 gaan....) tijdens dit verversen van het reservoir natuurlijk niet de koppeling aanraken anders pomp je lucht in het systeem.....
Succes ermee!
Groetjes Bowy
ps van diesel heb ik helaas voor jou niet zoveel verstand maar daar meld zich zo zeker iemand voor
www.seriousIIa.tk
Koppelingsvloeistof vervangen is niet zo moeilijk. Kwestive van slangetjes op de onluchtingsnippel bij de hulpcilinder en dan pompen en blijven bijvullen totdat alles ververst is (kan er ook geen lucht inkomen .... ) wel slangetje goed laten zitten anders wel lucht. Eventueel eerst reservoir even met een medicijnspuit (zo'n ding van een euro bij de apotheek) even eegzuigen en daar alvast verse in doen (dot 3 of 4 maakt niets zoveel uit zou zelf voor 4 gaan....) tijdens dit verversen van het reservoir natuurlijk niet de koppeling aanraken anders pomp je lucht in het systeem.....
Succes ermee!
Groetjes Bowy
ps van diesel heb ik helaas voor jou niet zoveel verstand maar daar meld zich zo zeker iemand voor
www.seriousIIa.tk
Waar zit de hulp cylinder precies...........
grijs koppelingsvloeistof betekent dat er water in zit dus vervangen omdat je gegarandeert roest in je cil. komt. dus alles uit elkaar ander bijven er resten achter.
bij het monteren blauwe remmenvet gebruiken
koop een werkplaatsboek!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
bij het monteren blauwe remmenvet gebruiken
koop een werkplaatsboek!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
Als je onder de wagen staat en je kijkt van voor naar achter zit'ie aan de rechterkant ter hoogte van de balk achter het feitelijke motorblok, onder de rand van de voetenbak naar de vloerplaat. De cilinder zit als een uitstekende bus op het koppelingshuis en voor de herkenbaarheid (en bruikbaarheid) loopt er een hydraulisch leidinkje naar toe. Zit met 2 boutjes vast en kan makkelijk losgehaald worden voor controle en reiniging.. Het nippeltje boven de aansluiting van de leiding is de ontluchting en moet derhalve naar boven gemonteerd zitten (dus niet de leiding op de bovenste aansluiting).
Succes!
Bob Nonnekens
('t Werkezeltje, SIII 88" Stawag)
Succes!
Bob Nonnekens
('t Werkezeltje, SIII 88" Stawag)
Bezie eens pagina:
[members.chello.nl]
en dan de afdeling "downloads"
Of koop de "Prikkers CD Roms"
Succes