Servo Unit

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
The_dude

Servo Unit

Bericht door The_dude »

Wie oh wie weet of de rem-servo van een lightweight anders is dan een civiele landrover?
Wie oh wie heeft ervaring met het vervangen van onderdeel AEU1046 de nippel om een slang op te doen.
Mijn remservo is gevallen en precies om het stukje voor de slang.
Kan ik het stukje er gewoon demonteren of gaat dat op een speciale manier?

Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Dennis101

Re: Servo Unit

Bericht door Dennis101 »

Martijn, het servo is hetzelfde (lucky you).
De nippel met terugslagklep gaat er zonder trucs uit, zit alleen behoorlijk vast door de constructie dus gepast geweld is gewenst.
Gebruik bij het monteren wel Girling of ATE vet.
Overweeg een servo revisieset, hier zit ook de afdichting+ filter aan de pedaalkant bij, en de afdichting aan de remcylinder zijde. Testen is ook gemakkelijk, als je aan de nippel met terugslagklep (of wat er nog van over is) zuigt moet je duidelijk lekvrij vacuum voelen.

Dennis B.
The_dude

Re: Servo Unit

Bericht door The_dude »

Hoi Dennis,

Bedankt voor je reactie.
Ik ga op zoek naar revisiesetje en het betreffende onderdeel.
Toen die kapot viel heb ik al geprobeerd om het deel eruit te krijgen maar dat lukte niet snel genoeg dus zal nog een poging moeten doen.
Weet jij of het een moeilijke klus het reviseren en het plaatsen van een nieuw onderdeel?

Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Dennis101

Re: Servo Unit

Bericht door Dennis101 »

Nee hoor, niet moeilijk.
De nippel/terugslagklep (zit ook in de revisieset) kun je met een waterpomptang vasthouden, dan wrik je hem redelijk gemakkelijk uit de montagering. De afdichtingsring (rubber) haal je er met de hand uit.
De rubber manchet aan de achterkant trek je er met de hand uit, evenals de plastic ring. Het filter (schuimrubber) is ook simpel te verwijderen met een schroevendraaier o.i.d. De afdichting aan de voorkant kun je er voorzichtig met een kleine schroevendraaier uit wippen.
Voor montage alles heel goed schoonmaken, geen benzine gebruiken.
Door de pen aan de voorkant met de hand wat heen en weer te draaien, waarbij je de klep in de servo in z'n zitting trekt kun je het eventuele vuil in de klepzitting wegkrijgen. De nieuwe onderdelen monteren met Girling of ATE vet, en de servo kan weer een tijd mee.

Suc6,

Dennis B.
Plaats reactie