Remprobleem

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Keesje

Remprobleem

Bericht door Keesje »

Ik heb een serie 3 109 uit 75, voordat mijn remmen aanspreken moet ik soms wel 4-5 keer pompen voordat er druk is. Hij remt dan goed zonder een kant op te trekken en gaat indien nodig in de slip. Op dat moment blijft alles op druk. Als ik het pedaal loslaat dan ben ik ook alle druk kwijt.
Heb alles bekeken, er is nergens een lek, remcylinders rondom zijn pas vernieuwd, rechtsachter zijn de remschoenen niet meer geweldig, je kunt ze met de stelschroef nog wel aanzetten totdat je het wiel blokkeert.
Ik heb alle remmen afgesteld en ben al tig keer aan het ontluchten geweest maar het wordt niet beter eerder slechter dan dat het voorheen was. Ik heb niets uitgebouwd.
Nu verdenk ik de hoofdremcylinder of de andere unit waarvan ik de naam niet weet. Volgens mij is het geen gescheiden systeem. Wie heeft er ideeen en kan mij uitleggen wat die andere unit is die er op zit.
KAn een hoofdremcylinder gereviseerd worden of is het beter een nieuwe te monteren. Hetzlefde geldt voor die andere unit. Wat kost een hoofdremcylinder ?
peter

Re: Remprobleem

Bericht door peter »

als je ontlucht moet je juist alle remschoenen terug stellen pas als alle lucht er uit is stel je de remmen zo dat ze net aanlopen. serie 3 heeft een gescheiden rem systeem het kan dus dat tijdens het ontluchten je te hard op de rem getrapt hebt en het cylindertje in je verdeelblok (dat andere unit ) verschoven is maar dan zou je remlampje moeten branden. waarom kopen zo weinig mensen het haynis landrover boek??????????????????? daar staan al dit soort dingen in en je hebt het met een reparatie terug verdiend!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
of een landrover stukgaat is alang geen vraag meer de vraag is WANEER en het komt nooit gelegen.
peter
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

Kees, een hoofdremcylinder kan gereviseerd worden maar is sterk af te raden.
Bij dergelijke veiligheids onderdelen kun je beter niet bezuinigen, dit betekent ook dat je het beste een Lucas-Girling cylinder kan monteren. wel duurder maar beter.
Het remprobleem bij jouw 109 wordt waarschijnlijk veroorzaakt door een lekkend klepje in de hoofdremcylinder, dit is een inwendige lekkage vandaar dat je geen vloeistof kwijtraakt maar toch geen remdruk hebt.
Als je met "de andere unit" die zwarte trommel bedoelt, is dat het remservo. Deze zorgt voor de rembekrachtiging, en heeft geen invloed op de remvertraging (remt alleen zwaarder).

Dennis B.
Sue

Bericht door Sue »

Grappig! Ik heb net het zelfde probleem gehad... Maar bij mij was er niets lek, bij mij waren de trommels zo ver uitgesleten dat het gewoon niet meer te stellen was. En als je aan het stellen bent denk je dat het wel zo is, maar als dan eenmaal de massa van de auto op de remmen staat heb je ineens geen remmen meer... Nieuwe trommels ernaast gehouden, diameter opgemeten en de oude waren zo'n drie millimeter ruimer. Nieuwe trommels erop en geen problemen meer...

Succes,

Sue en Leopold
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

Als de trommels te ver uitgesleten zijn kun je normaal gesproken de verstellers doordraaien, of je moet een stel oudere Allmakes remschoenen gehad hebben met de (te) lange verstelpinnen. Deze liepen vast op de ring bij de versteller.

Dennis B
Plaats reactie