is de keerring van het achterdiff van mijn serie III 109" gaan lekken.
Terwijl ik niets anders gedaan heb dan gereden.
Hij lekt ook best aardig.
Is dit normaal (veroudering). Daar heeft hij namelijk nog nooit gelekt.
Groeten,
Dave Frencken.
Zomaar ineens...
Re: Zomaar ineens...
Ja,
dat is normaal (slijtage/ouderdom), en die keerring is gelukkig makkelijk zelf te vervangen.
Succes
dat is normaal (slijtage/ouderdom), en die keerring is gelukkig makkelijk zelf te vervangen.
Succes
Re: Zomaar ineens...
maardan ook de schroef van het lager vastzetten de speling is meestal de oorzaak van de oliekeeringlekkage.
jo fo
jo fo
Re: Zomaar ineens...
jo. schreef:
>
> maardan ook de schroef van het lager vastzetten de speling is
> meestal de oorzaak van de oliekeeringlekkage.
>
Let op: Bij een Salisbury as is de flensbout via een vervormbare bus tevens de instelling voor de lager voorspanning, dus bij montage moet deze weer in exact dezelfde positie vast worden gezet. Als hij te vast wordt gedraaid, is een nieuwe bus nodig, en moet de voorspanning opnieuw bepaald, en afgesteld worden.
Bij een Rover as wordt de voorspanning bepaald door vulringen, deze flensbout heeft dan ook gewoon een aantrekkoppel.
Dennis B.
>
> maardan ook de schroef van het lager vastzetten de speling is
> meestal de oorzaak van de oliekeeringlekkage.
>
Let op: Bij een Salisbury as is de flensbout via een vervormbare bus tevens de instelling voor de lager voorspanning, dus bij montage moet deze weer in exact dezelfde positie vast worden gezet. Als hij te vast wordt gedraaid, is een nieuwe bus nodig, en moet de voorspanning opnieuw bepaald, en afgesteld worden.
Bij een Rover as wordt de voorspanning bepaald door vulringen, deze flensbout heeft dan ook gewoon een aantrekkoppel.
Dennis B.