Nieuweling!!!!probleem 24->12 VOLT OPGELOST

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Sjantie

Nieuweling!!!!probleem 24->12 VOLT OPGELOST

Bericht door Sjantie »

Hellaro,

Een tijd terug heb ik bovenstaand probleem op de prikpagina gezet. Waarbij door de vorige eigenaar wat geknoeid is met de stroom bij het inbouwen van een 2.5 ltr diesel in een lightweight.

Ik hoorde diverse malen het geheel om te bouwen naar 12 Volt. Nu inmiddels een hele tijd later, zijn we tot de ontdekking gekomen dat:

-de gloeibougies geen 24 V zijn, maar de weerstand (die standaard voor de gloeibougies zit) niet goed was aangesloten (allebei aan de bovenste bevestiging)
-deze weerstand nog gewoon werkte en dus de gloeibougies nu 12 V krijgen
-alleen het brandstofklepje (fuel cut off) 12 volt mocht hebben
-het hele probleem is opgelost door een omvormer ertussen te zetten voor dat ene kleine brandstofklepje

En nu zijn wij dus weer gelukkig met onze 24 Volts lightweight, die nu (als het goed is) geen accuproblemen meer zal vertonen. EN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! we hebben tegenwoordig zelfs een radio!!!! En nu we dan toch een omvormer hebben die tot 10 A. gaat, gaan we nu ook maar een paar lampen erbij hangen.

TOT SLOT willen wij straks meer gaan terreinrijden, maar wilden we graag een rolbeugel bestellen, maar het blijkt dat ze die niet standaard hebben voor de series. Hebben jullie misschien een adresje als je ze niet zelf wil maken en dus de aansprakelijkheid ook bij de leverancier wil houden??? Heb al gezocht onder oude topics, maar zie nergens eventuele leveranciers.

Groetjes Sjantie
Victor Rutten

Re: Nieuweling!!!!probleem 24->12 VOLT OPGELOST

Bericht door Victor Rutten »

Sjantie schreef:
> En nu we dan toch een omvormer hebben die
> tot 10 A. gaat, gaan we nu ook maar een paar lampen erbij
> hangen.
>

Waarom ga je extra lampen achter een omvormer hangen.
Als je ze per 2 in serie aansluit kunnen ze rechtstreeks op 24V, nog eenvoudiger is om de lampjes te vervangen voor de 24V uitvoering. Gebruik wel een relais in de stroomvoerende leiding.

Groet, Victor Rutten

series III 109 ambulance "Dwarsligger"
Aad Koene

Bericht door Aad Koene »

Sjantie,

blij te horen dat de problemen opgelost zijn.
Wat betreft de rolgordels, die zijn er wel voor Series Land Rover`s en wordne gemaakt door Britpart.
Naar mijn idee worden ze door alle grote Engelse leveranciers geleverd en de kans is groot dat je ze zelfs bij Vis in Scheveningen kunt bestellen.
Je hebt echter één klein probleempje: Voor rolgordels heb je eigenlijk een hardtop nodig.
Deze is nodig om het bovenste punt van de gordel aan te kunnen bevestigen.
Een andere optie is een Rolbeugel in de LW waar de goldel aan bevestigd kan worden.

Succes,

Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up nog zonder naam
SirMartin

Bericht door SirMartin »

Ik heb gewoon 230V kan de schemerlamp van thuis zo in de lightweight zetten..... lekker romantisch. Zit nog te denken aan een kroonluchter.

Aad, ik heb vrijstelling van gordelplicht in mijn lightweight.... dus heb er ook geen gordels in. Heb er wel aan zitten denken maar nog niet echt de tijd gehad om daar serieus in te duiken. Rolbeugel lijkt me wel verstandig of je moet erg uitkijken met terreinrijden.

Groet,
Martin
Disco

Bericht door Disco »

Rood lampje gordeltje aan lijkt mij toch wat krap Martin in zo'n lightweight.

Groeten Theo Kaufmann/Disco(op weg naar de Koffie met k***
SIII88Ducktarie Hardam

Bericht door SIII88Ducktarie Hardam »

:_)
SIII88Ducktarie Hardam

:-) dus
SIII88Ducktarie Hardam

neus verkeerd eropgetokkeld
SIII88Ducktarie Hardam

krijg je op zo'n tijdstip.

:z :z :z

Arie
:Z
Serious IIa

Bericht door Serious IIa »

Hee Arie verveel je je??

Cheers Bowy
SirMartin

Bericht door SirMartin »

Haha .no comment :-)
SirMartin

Bericht door SirMartin »

Ik hou mijn buik in ..haha

Martin

ook opweg naar koffie en gebak :-)
SIII88Ducktarie Hardam

Hoi Bowy,

Ten eerste werk ik voor 90% 's nachts, ten tweede verveel ik me rot (je moet eens ELKE nacht gaan internetten, gaat gauw vervelen) en tenslotte komt iedere dag om geheid 06.15 mijn collega binnenstappen, en dan pleitheim ik 'm meestal gelijk, dus je was vanmorgen net telaat.

Grtz,
Arie
SIII88ducktarie Hardam
Serious IIa

Bericht door Serious IIa »

Aha, dacht al jij bent wel erg wakker..... Sterkte in de nachten, want ik ken dat verplicht surfen gaat gauw heel erg vervelen.....

Cheerrs BOwy
Plaats reactie