Yes, 3500kg trekgewicht op kenteken

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Victor Rutten

Yes, 3500kg trekgewicht op kenteken

Bericht door Victor Rutten »

Vandaag lag er een envelop van de RDW in de bus met daarin mijn nieuwe kentekenbewijs deel 1.

De trekgewichten zijn ingevuld, geremd 3500kg

Het was het bekende verhaal, bij de keuring in A'dam wist de keurmeester geen max. trekgewicht te vinden in de computer, het gevolg was een kenteken zonder trekgewichten.

Een email naar de RDW gaf het verwachte antwoord, meneer deze gegevens staan niet in ons systeem, neem maar kontakt op met de importeur voor een verklaring.

Een email terug geschreven met de vraag hoe het mogelijk is dat van een auto die zolang vrijwel ongewijzigd in produktie is geweest en voornamelijk verkocht is om zijn trekcapaciteiten geen trek gegevens bekend zijn.
Tevens gevraagd of ze dit willen navragen bij het kenniscentrum in Zoetermeer.

In het daarop volgende antwoord, stond dat de gegevens bekend zijn en het verzoek om het kenteken bewijs deel 1 op te sturen.

Dit de 28e gedaan en vandaag het nieuwe kentekenbewijs in huis.

Groeten, Victor Rutten
series III 109 ambulance "Dwarsligger"
foxhunters Anton

Re: Yes, 3500kg trekgewicht op kenteken

Bericht door foxhunters Anton »

Goed nieuws victor. Ben net bezig met een lijst van trekhaak bezitters.
(Mocht ik ooit op een aanhanger naar huis moeten.)

Ben wel benieuwd hoe je trekhak onder de achterkant uitkomt, Je ambulancebak loopt wat verder door naar achter.
Ik vraag dit omdat ik op dit moment mijn 110 aan het slopen ben om er een ambu bak op te bouwen.
Moet passen, maar ik zal nog wel wat tegen komen.
Mocht je trekhaakfoto hebben, mail hem dan even.

mocht je meer tijd hebben maak dan ook een fototje van die extra chassis steun die een ambulance uitvoering heeft bij het achterwiel.

Groetjes Anton
Victor Rutten

Er zit nog geen trekhaak onder, ik ben echter van plan een in hoogte verstelbare balk te maken en hierop een 5 tons kogel te monteren.

Ik maak wel wat foto's voor je, als je de 16e ook naar Spaarnwoude komt kun je eventueel zelf kijken.

Groet, Victor

series III 109 ambulance "Dwarsligger"
aart

Bericht door aart »

he anton ik heb een kaal chassis van een ambulance staan ik kan eventueel foto's voor je maken die doordat het chassis kaal i wat duidelijker zullen zijn laat maar weten ik ben benieuwd hoe het gaat worden
aart
SIII88Ducktarie Hardam

Bericht door SIII88Ducktarie Hardam »

Hoi Victor,

Gefeliciteerd man !.,
Ik ben dus al weer zo'n 3 weken bezig met de RDW hé, zelfde lulverhaa)l.
Tot 2 x toe mijn papiere retour gestuurd, niets mocht helpen. Ik denk dat de lezers aldaar hun inburgeringscursus nog niet af hebben.
Al met al kost het nu toch weer mij een importeurs-verklaring!!!!!.
Bij de RDW zegt men doodleuk dat mijn TGK nr. LAND 001 is en dat daarover geen gegevens (ook niet bij kenniscentrum) bekend zijn. Volgens mij is dit zo'n soort kapstok Land nummer. Who knows ??.

Zit nu dus maar weer eens af te wachten op bericht van LR nederland.

Suck6 en hou alles heel,

Grtz,
Arie
SIII88 Ducktarie Hardam
foxhunters Anton

Bericht door foxhunters Anton »

Graag, volgende week is de bedoeling om 110 chassis en 109 bak met elkaar te verenigen.
Wat ik belangrijk vind is te weten of die extra steunen echt iets toevoegen aan stevigheid. Oftewel, heb ik ze nodig.
Maak ook een foto van bak bevestiging aan de voorkant (bij zitbak) vraag me af of de dubbelen bevestiging (twee keer twee plaatjes links en rechts.

O, en de lengte bevestiging tussen voor en achter.
Als ik niet te veel vraag.

Dank, Anton
Victor Rutten

Mhhhm, ik heb inderdaad een ander TGK nummer: LANV-01010 "109 Hardtop"

een kennis van mij heeft als TGK: LANV-01015 "109 Pickup"

Beiden hebben we nu 3500kg als maximaal trekgewicht op kenteken staan.

Tijdens de keuring van mijn ambulance wist de keurmeester ook niet wat hij er mee aan moest, "109 hardtop" kwam het meest overeen met mijn auto, hij moest alleen de breedte en het gewicht veranderen.

Groeten en veel succes, Victor Rutten

series III 109 Ambulance "Dwarsligger"
SIII88Ducktarie Hardam

Bericht door SIII88Ducktarie Hardam »

Ja Victor,

Ik had al eens zitten denken om 'm gewoon opnieuw te laten keuren bij de RDW,
Op kenteken staat nu immers 88"Metall top, er zitten achterbankjes in , grotere zijramen en een tropendak met arctic lights, dus volgens mij is het nu een stawag.

Grtz,
Arie
Harry Woker

Bericht door Harry Woker »

Arie,
op mijn kentekenbewijs staat 'basis TGK: LAND-00035' wat resulteert in een geremd trekgewicht van 2000 kg.
Het betreft een 2,25 liter benzine 88-inch. Zij is gebouwd als hardtop, maar verbouwd tot stawag (edoch zonder tropendak, maar met ramen en stoeltjes achterin). Op mijn kenteken staat dan nu ook '88-inch stawag'.
Ik besef mij nu dat ik redelijk geluk had: samen met de RDW keurmeester hebben we in z'n computer gekeken en de best matchende Land Rover beschrijving uitgekozen.
Een woord van advies: toen ik mijn laro invoerde vroeg ik per (nette) brief aan Land Rover Nederland het typegoedkeuring en de originele verkoopprijs (t.b.v. BPM-restbepaling t.g.v. invoer). Resultaat: nada, niks. Na enige weken heb ik ze opgebeld, maar het antwoord was 'druk, druk, druk' en ik moet nog antwoord krijgen! Kortom, don't hold your breath!
Suc6 (je hebt het nodig)

Harry 'de RUS'
1983 ex-British Telecom SWB (telephone district Scotland-West)
motto: 'don't get mad, get even'
m.sosef le cameleon

Bericht door m.sosef le cameleon »

Mijn kenteken bewijs is ook retour gekomen met de mededeling dat ik de gegevens maar moest opvragen bij de RDW.
Weet iemand misschien de juiste weg ?? ik weet dat ik in de brief moet melden dat het TGK-nr bekend moet zijn bij het kenniscentrum, maar hier hebben ze dus blijkbaar niets aan gedaan.
Het is trouwens een ex- Belgischmilitair ( maak dat nog iets uit??)
Plaats reactie