schijfremmen

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Jorrit

schijfremmen

Bericht door Jorrit »

is er iemand die ervaring heeft met het ombouwen van trommelremmen naar schijfremmen op een salisburyachteras? Zo ja is dit een beetje te doen?

Groetjes Jorrit, LR 110" 200tdi Hardtop RHD "Annabel"
[members.home.nl]
Serious IIa

Re: schijfremmen

Bericht door Serious IIa »

ja hoor!

TIC bellen en setje bestellen ca 900 euro....

Cheers Bowy
Michiel

Bericht door Michiel »

Helaas niet, maar ik ben er wel in geinteresseerd.

Misschien de jongens van TI-console? Of Zeuss in Engeland?

Michiel
Disco

Bericht door Disco »

Domme vraag past een latere as niet deze hebben nu toch standaard schrijven

Groeten Theo kaufmann/disco
Jan Schober

geen domme vraag

Bericht door Jan Schober »

das zeker geen domme vraag, (domme vragen.......) Ik ben ook erg benieuwd naar het antwoord, en zo ja, dit lijkt mij goedkoper, is dit zo?
En hoe zit het met de voor as? kan je dan meteen eenvoudig(ger) stuurbekrachtiging aan leggen?

Jan Schober
Stijn Schober

Bericht door Stijn Schober »

ik weet niet of dit te verwezenlijke is voor de hobby sleutelaar. de as-mountings van een serries en een county of defender zijn niet helemaal het zelfde. om de assen te laten passen moet heel wat las en denkwerk verzet worden. bovendien zit je met het idee van spiraal en bladveren, ook zit je met stabilisator stangen en aandrijfassen. wordt heel moeilijk denk ik.

stijn
90 '84
(127 '85)
Jorrit

Bericht door Jorrit »

Ik heb een 110 dus die spiraalveren zitten er al onder, En ja dat is voor mij vrijenvoudig te realiseren. Echter moet er naar mijn idee wel een goedkopere oplossing zijn bv de remklauwen en schijven van een range met daar een adaptor tussen oid. Ik denk dat het ook niet mee valt om een salisbury achter as met schijven te vinden dez ligt alleen onder de Defenders 110 en deze zijn van na '89 dus echt veel van deze auto's staan er nog niet op de schroot. Een vooras is een heel ander verhaal, omdat deze onder de 90, 110, defenders Dicso's en Range allemaal het zelfde is en er hier dus al veel meer omderdelen voor zijn.

Groetjes Jorrit, LR 110" 200tdi Hardtop RHD "Annabel"
[members.home.nl]
huub

Bericht door huub »

Makkelijkste en goedkoopste oplossing is denk ik om een schijfgeremde achteras van een disco of range eronder te zetten. Die dingen zijn bij de V8 uitvoeringen voorzien van zwaardere steekassen dus daar hoef je geen zorgen over te hebben.
Wel moet er een tussenstukje gedraaid worden omdat de aandraafas anders het diff niet haalt, een langere (verlengde) aandrijfas kan ook.

Heb er nog wel eentje liggen, belangstelling?
foxhunters Anton

Bericht door foxhunters Anton »

Heb je meeteen meer bodemvrijheid (salisbury klok is veel groter.)

Anton :-)
Eric

Bericht door Eric »

Jorrit,

De oplossing is heel eenvoudig, ik heb dit in het verleden al een keer uitgezocht.
Een conversie set die bij enkelen bedrijven worden aangeboden zijn voor serie's gemaakt, en zelf iets "fabriceren" lijkt me met betrekking tot de "algemene veiligheid" niet verstandig.
Wat je wel kan doen is gewoon die onderdelen die je nodig heb nieuw bestellen, en die op je bestaande as zetten.

gr Eric Metselaar
Plaats reactie