Range versus Disco

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Steven

Range versus Disco

Bericht door Steven »

We zijn ons aan het orienteren voor een andere 1ste auto. We rijden op dit moment een D**h*ts* F*r*z* maar deze is een beetje klein aan het worden voor twee honden.

Nu zaten we zelf te denken aan een Disco of een Range uit ongeveer begin 90er jaren.
Wat zijn de voors en tegens van deze auto's, om terreinwaardigheid gaat het mij niet want ik ga er toch niet verschrikkelijk mee offroaden. Ik heb gehoord dat de Range een verschrikkelijke roestbak is waar je compleet op failliet gaat. Een 90 of 110 is niet echt een optie want die zijn veel te duur voor mij.
Wat is beter een 200/300TDi of een V8 op gas?
Ik hoor graag van jullie.

Steven
Disco

Re: Range versus Disco

Bericht door Disco »

Tja wat wil je een benzine motor moet je als eerste auto eigenlijk rijden met gas,
en dan zijn er uiteraard de200 en 300TDI diesel motoren (trouwens beide met een slagvolume van 2,5 liter).
Range Rovers roestbakken dat kan,maar een disco kan ook afgetrapt/uitgeleefd zijn.
Bijde hebben trouwens een carrosserie van alluminuim.
Benzine en Diesel hebben alle zo hun schare aan liefhebbers,Landrovermotoren zijn alle gedetuned, betekend dat de motoren veel minder aan stres onderhevig zijn.
Wat is belangrijk?
Grijs of Geel kenteken?
Tja en wat voor model nemen we?
Kijk op de website van Jurjen hier staan een aantal Landrover bedrijven op(men heeft hier een waarde ordeel aangegeven die voor een beginnende larofreak belangrijk kunnen zijn).
Ga dus niet naar een garage op de hoek men heeft vaak niet de expertiese van deze auto's
Kijk een op een Laromeeting(bv www.lrch.nl)wat er voor modellen staan(misschien nog 90/110 ook)

Ik wens je veel sterkte met de aanschaf van je Laro op dit prikbord is een grote kennis met betrekking tot deze wagens aanwezig, vragen kun je altijd stellen en indien je hulp nodig heb zal er ongetwijfeld iemand bij jouw uit de buurt te vinden zijn

Groeten Theo Kaufmann/Disco
Steven

Bericht door Steven »

Theo,

Bedankt voor je reactie
Ik heb zelf al een S2a 109 StaWag maar die is als eerste auto niet comfortabel genoeg. Geheel onbekend ben ik dus niet met Land Rover. Ik hoopte hier alleen even een opsomming te kunnen krijgen van sterke en zwakke punten van zowel de disco als de range. Van een 109 weet ik ze wel te vinden.
De uitvoering moet trouwens grijs kenteken zijn.

Steven
www.hacfort.tk
Johan van Leeuwen

Bericht door Johan van Leeuwen »

Onderstel is gelijk. Motoren ook tot '93. 200 TDI is een trage motor.
Persoonlijk vind ik de 2.5 VM nog de beste oplossing zeker m.b.t. trekkracht.
Bij de RR zijn de achterwiel bakken roestig, bij de disco de hele achtervloer.
Ieder model heeft dus zijn voor en tegen.
Johan
Plaats reactie