raar bonkend geluid
raar bonkend geluid
Als ik langzaam rem in z'n vrij naar een stoplicht toe dan maakt mijn auto een bonkend geluid en dit is harder als ik bijna stil sta. Als ik afrem in een versnelling dan is dit beduidend minder. 's ochtends heeft hij er geen last van. ik heb net even onder de auto gelegen en als ik de as naar achter toe vastpak dan kan ik hem een beetje heen en weer draaien, de handremtrommel draait dan ook mee. Dus daar zal het geluid wel uitkomen. ik heb niet de indruk dat er op de kruiskoppelingen speling zit.
Is dit ernstig of normaal?
Wat kan ik hier aan doen?
Steven
www.hacfort.tk
Is dit ernstig of normaal?
Wat kan ik hier aan doen?
Steven
www.hacfort.tk
Re: raar bonkend geluid
Hoi Steven,
klinkt niet of je er vrolijker van gaat kijken. Mijn eerste spontane gedachte gaat uit naar overmatige slijtage op de spiebanen van de uitgaande as. Dat dat onder koude omstandigheden afwezig of veel minder lijkt kan volgens mij verklaarbaar zijn als er veel vet tussen zit dat dan nog dik en taai is en de klappen dempt.
Maar dit alles is een slag in de lucht en zal echt ter plaatse bekeken moeten worden.
In ieder geval veel sterkte! (en het kan inderdaad nooit kwaad te kijken of je schoonmama niet ergens onderaan het chassis is blijven haken; Theo schijnt er zo al een heel stel versleten te hebben; OK 't zijn maar geruchten.....)
Bob Nonnekens
('t Werkezeltje, SIII 88" Stawag)
klinkt niet of je er vrolijker van gaat kijken. Mijn eerste spontane gedachte gaat uit naar overmatige slijtage op de spiebanen van de uitgaande as. Dat dat onder koude omstandigheden afwezig of veel minder lijkt kan volgens mij verklaarbaar zijn als er veel vet tussen zit dat dan nog dik en taai is en de klappen dempt.
Maar dit alles is een slag in de lucht en zal echt ter plaatse bekeken moeten worden.
In ieder geval veel sterkte! (en het kan inderdaad nooit kwaad te kijken of je schoonmama niet ergens onderaan het chassis is blijven haken; Theo schijnt er zo al een heel stel versleten te hebben; OK 't zijn maar geruchten.....)
Bob Nonnekens
('t Werkezeltje, SIII 88" Stawag)
hmmmmm......
er zit geen radio in, misschien toch maar snel inbouwen.
m'n schoonmoeder was het niet want ik heb net nog onder m'n auto gekeken.
het koffie en koek niveau is weer behoorlijk hoog merk ik al.
er zit geen radio in, misschien toch maar snel inbouwen.
m'n schoonmoeder was het niet want ik heb net nog onder m'n auto gekeken.
het koffie en koek niveau is weer behoorlijk hoog merk ik al.
Ik ga denk ik de boel maar een uit elkaar slopen kijken hoe de spiebaantjes zijn.
Nu eerst maar eens lekker een 2de senseo kop koffie nemen.
geen koekje ik moet een beetje aan de lijn blijven denken
Nu eerst maar eens lekker een 2de senseo kop koffie nemen.
geen koekje ik moet een beetje aan de lijn blijven denken
Valt dat extra onsje er niet vanzelf door het angstzweet van wat je aan zult treffen?
Bob
Bob
kijk voor je alles uitelkaar haald de handrem eens na als deze net aanloopt zet deze uit tijdens het rijden.
kom je in de buurt van een stoplicht krijg je een stotend geluid /gevoel.
handrem iets lossen = te proberen ???
Ernst-jan & moose130"
kom je in de buurt van een stoplicht krijg je een stotend geluid /gevoel.
handrem iets lossen = te proberen ???
Ernst-jan & moose130"