Onze 88 2a uit 1963 heeft 7,5 x 16 banden. We hadden " nieuwe" 7,5 x 16 gevonden onder een 110 uit 1984 maar nu blijkt dat de banden ongeveer 8 cm hoger zijn. De oude banden hadden ongeveer 0,5 cm profiel de " nieuwe" 2 cm. Hoe zit dit?
Alvast bedankt joop
7,5 x 16
Re: 7,5 x 16
Niet alle 7.5x16 banden zijn even hoog, dit schilt nog wel behoorlijk per merk en type. Vaak kan je op internet bij de merken wel de exacte hoogte maten van die band vinden.
Probeer in ieder geval per as gelijke maten te monteren.......
Groet, Hendrik.
Probeer in ieder geval per as gelijke maten te monteren.......
Groet, Hendrik.
Re: 7,5 x 16
Ik zou ook even checken of het cross-ply of radiaal banden zijn. Die zou je eigenlijk ook niet door elkaar op de LR moeten zetten. Gr. Marco.
Bedankt allemaal + nieuwe vraag
Allemaal bedankt voor jullie reactie.
Ik zag gisteren opeens dat het waarschijnlijk cover(??) banden zijn, misschien dat dat ook van invloed is? Maar gelukkig heb ik er 4 dus problemen mbt ongelijkheid heb ik niet.
Ik heb denk ik nog 2 cm afstand over bij het voorwiel bij het sturen voordat de band tegen de veer komt, is dit ook normaal, het lijkt zo weinig?
Bedankt
Joop
Ik zag gisteren opeens dat het waarschijnlijk cover(??) banden zijn, misschien dat dat ook van invloed is? Maar gelukkig heb ik er 4 dus problemen mbt ongelijkheid heb ik niet.
Ik heb denk ik nog 2 cm afstand over bij het voorwiel bij het sturen voordat de band tegen de veer komt, is dit ook normaal, het lijkt zo weinig?
Bedankt
Joop
Re: Bedankt allemaal + nieuwe vraag
Ja dat is wel normaal. Eventueel kun je dit klein/groter maken door het stelschroefje bij de swivel housing (dat chrome ding waar de as doorheen gaat) stellen. Maar kans is redelijk groot dat het muur vast zit en dan afbreekt. Soms is ook het stukje (hoekje) waar de kop van het boutje tegenaan draait ingesleten en dan wordt de afstand tussen band en veer ook kleiner. Zo lang er niks aan loopt kun je het beter zo laten denk ik.Gr. Marco