Spiegels

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Jan

Spiegels

Bericht door Jan »

Ik heb een LaRo 88" SIII, bouwjaar 1974.
Mijn spiegels zijn gemonteerd op de voorspatborden.
Nu is dit niet zo gek maar hij moet RDW gekeurd worden en dan is de eis dat ze naar binnen kunnen klappen. Vanaf 1975 zijn ze verplicht aan de deuren.
Nu is mijn vraag wie heeft twee inklapbare steunen voor op de spatschermen?
johan - LaRo Graveyard

Re: Spiegels

Bericht door johan - LaRo Graveyard »

artikel 5.2.45.3. zegt:

De aan de zijde van de bestuurder bevestigde buitenspiegel moet vanuit de binnenzijde bij gesloten portier kunnen worden versteld. Deze eis geldt niet voor personenauto's die vóór 1 januari 1975 in gebruik zijn genomen. De spiegels van deze voertuigen moeten, na door een duw te zijn omgeklapt, zonder verstelling in de oorspronkelijke stand terug kunnen klappen.

Nu ben ik vorig jaar prima door de APK gekomen met spiegels op de spatborden welke met de hand verstelbaar waren (109 uit 1971). Het probleem ligt in de definities van 'zonder verstelling'. Bij de APK werd ditr uitgelegd als zijnde 'met de hand, zonder gereedschap' (dus terug kunnen duwen met de hand is voldoende), maar ik weet niet of de RDW als extra invulling van deze eis heeft dat er een 'klapmechanisme' aanwezig moet zijn. HEt lijkt mij overigens sterk want dergelijke mechanismen bestonden toen ngo helemaal niet voor spiegels aan de spatborden... Ik zou het eens bij je RDW station navragen voordat je hem laat keuren. Wellicht is het todch neit noodzakelijk iets anders te monteren, tenzij je dat natuurlijk wel wilt. Overigens hoeft er ook geen klapmechanisme op spiegels aan de deur te zitten. Heb ik ook niet gehad (inmiddels wel) maar mijn Kadett uit '80 en BMW uit '72 hebben dat ook niet...

groetjes Johan
jos

Bericht door jos »

ik ben een maand geleden naar de rdw geweest en daar hebben ze er niet naar gekeken.
ik heb wel inklapbare erop zitten.
die komen van jansenparts af en kosten iets van 11 euro incl spiegel
Jan

Bericht door Jan »

Jos, bedoel je spiegels op de deuren of op de spatschermen? Ik heb gebeld met Jansen parts en vertelde mij dat ze alleen voor op de deuren hadden.

Mvg, Jan
jos

Bericht door jos »

ik heb ze op de spatborden zitten rond model met een wegklapbaararmpje
zal nog wel even het nummer toemailen maar dat ligt thuisJan schreef:
>
> Jos, bedoel je spiegels op de deuren of op de spatschermen?
> Ik heb gebeld met Jansen parts en vertelde mij dat ze alleen
> voor op de deuren hadden.
>
> Mvg, Jan
jos

Bericht door jos »

spiegel britax BM No: 0997
Rov No: 562912
mirror complete with arm Qty:1 62887 24000.301.A

kosten in september nog 10,05 euro excl.btw
Jan

Bericht door Jan »

Jos ,
Ik heb nogmaals gebeld en nu blijkt het onderdelen te zijn voor een RaRo.
Maar weer helaas ze hebben ze niet meer en kunnen er ook niet meer aankomen.

Snif, Jan
Plaats reactie