Inlaat manifoldpakking V8

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
RonaldS

Inlaat manifoldpakking V8

Bericht door RonaldS »

Momenteel ben ik bezig met een revisie (nokkenas) van de V8 van mijn Range Rover. Na al het demonteren inmiddels gelukkig weer aan het monteren.

Nu heb ik het volgende probleem;
Ik heb wat problemen met het monteren van de inlaat manifoldpakking. Aan de voor en achter zijde bevindt zich een klem op het motorblok die de pakking op zijn plaats houdt. Bij het vast draaien van deze klem draait deze steeds van de pakking af. Nu probeerde ik met alle beschikbare vingers deze klem op zijn plaats te houden en gelijktijdig vast te draaien. #@$%@$ wat is deze pakking scherp.

Wie kan mij een (veilge) manier vertellen hoe ik deze pakking en klemmen moet monteren.

Het valt trouwens nog niet mee om te typen met al die pleisters op mijn vingers.

Groet,

RonaldS
Dennis101

Re: Inlaat manifoldpakking V8

Bericht door Dennis101 »

Eerst de pakkingklemmen vastzetten tot hij net aanligt, dan het spruitstuk monteren en vastzetten, daarna pas de pakkingklemmen aandraaien (18 nm niet te vast dus).
Kijk eerst even of de veerringen geen kerven in de boutkoppen, of de klemmen hebben gemaakt, anders dit eerst vlak maken.

Dennis B.
RonaldS

Re: Inlaat manifoldpakking V8

Bericht door RonaldS »

Dennis,

Bedankt voor de tip.
Hopelijk zijn mijn vingers aanstaande zaterdag voldoende hersteld om verder te gaan met monteren.

Groet,

Ronald
Plaats reactie