TypeGoegKeuring nummer SIII 88

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Arie

TypeGoegKeuring nummer SIII 88

Bericht door Arie »

Ola , in deze barre tijden,

Heeft iemand voor mij het Type Goedkeurings Nummer van een Serie III 88 Hardtop van 1975 ??.

Bij voorbaat dank,

Arie
SIII88 enz Hardam
Harry Woker

Re: TypeGoegKeuring nummer SIII 88

Bericht door Harry Woker »

Arie, mischien heb je hier iets aan?
Mijn Engelse SWB Series 3 uit sept 1983 is een 2,25L benzine hardtop, verbouwd tot stationwagon (lees: ramen aan de zijkant en stoeltjes/bankjes achterin). Bij de RDW-keuring te Amsterdam in november '02 (t.g.v. invoer vanuit Engeland) kwam de keurmeester tot de conclusie dat het een typegoedkeuring 'LAND 0035' betrof (op mijn kentekenbewijs staat nu ook dat het een 88 inch STAWAG is). Ik heb met eigen ogen in de RDW computer mogen kijken en er stonden nogal wat types in, gegroepeerd op wielbasis, jaartallen en motorinhoud.
Betekent jouw vraag dat de betreffende keurmeester het niet kan vinden of is er onduidelijkheid over hoeveel jouw laro aan aanhangergewicht mag trekken? Ik weet, dat als er geen typegoedkeuring is je niet meer dan 750 kg mag trekken. Op mijn kentekenbewijs staat: 2000 kg geremd en 750 kg ongeremd.
Succes
Harry
'de RUS' (1983 SWB ex-British Telecom, met vml. Brits kenteken A780 RUS)
Reeg

Bericht door Reeg »

Arie,

Ik heb een 88" Safari Stationwagon, dit is de Land Rover benaming,
en op mijn kentekenbewijs staat:
88" METAL TOP

Ik hoop dat je er iets aan hebt.

REEGards
Laroma

Bericht door Laroma »

Moeten de stoelen nog gemaakt worden,of zijn ze al versleten?

Groetjes Maurits
Reeg

Bericht door Reeg »

Maurits,

Sorry, ik dacht dat ik je al een mail had gestuurd.
Ik heb nog een ander bod gehad en
de bandenafnemer wilde het verschil niet bijleggen, helaas ...........

Suc6 verder met je zoektocht
Steven

Bericht door Steven »

Arie doe ff een zoekopdracht op typegoedkeuring, ik heb het hele verhaal al een keer uitgelegd hoe je dit aan moet pakken.

succes
Steven
Steven

Bericht door Steven »

foutje
zoeken onder trekgegevens
Arie SIII88enz Hardam

Bericht door Arie SIII88enz Hardam »

Ola Steven,

Ja, zelfs met de gegevens van jou in mijn brief vermeld krijg ik dus deze weer met dezelfde vaart retour van de RDW.
Zelfs met begeleidend schrijven heeft het geen nut.!.
Denk dat ze daar hun inburgeringscurcus nog niet hebben afgerond op het Nederlandse vlak.
Ben inmiddels vriendelijk aan het emailen met ze.
Volgende stap is denk ik de Nationale Ombudsman, het is toch een Nederlandse Overheidsinstelling toch ??.
Heb inmiddels hun het TGK nummer verklapt nl. Land 0035.
Heb de tijd tot volgend voorjaar. Tot die tijd valt er weinig te trekken met de auto.

Groetjes,
Arie
SIII88enz Hardam.
Marchel Gerbers

Landrover nederland weet het vast??

Bericht door Marchel Gerbers »

Hallo Arie,

Via landrover Nederland kun je vast aan het nummer komen. Beetje stugge terughoudende maar tevens aardige mensen. Ik zou eens contact opnemen met Landrover Nederland.

Als Landrover Nederland voor jou een verklaring afgeeft is het waarscijnlijk bij de RDW zo geregeld. waarschijnlijk kost het wel iets maar het is de simpelste en betrouwbaarste weg. De RDW doet niet echt moeilijk meer als de importeur een verplaring af geeft.

Veel succes gewenst.

Groeten,

Marchel
(blauwe landrover lightweight)
Plaats reactie