waarschuwingslampje brandstof
waarschuwingslampje brandstof
Zo nu en dan gaat mijn oranje waarschuwingslampje van mijn 109 diesel (ex-kl) af te toe wat flikkeren en soms branden. Dat hoort-ie te doen als de tanks bijna leeg zijn, doch beide dieseltanks zitten meer dan voor de helft vol. Hij brandt vrij fel bij stationair draaien en bij het opschakelen wordt het wat minder. Als ik ongeveer 40/50 begin te rijden dan is het uit. De Land Rover rijdt verder hardstikke goed, is lekker vlot en houdt niet in. Heeft iemand ervaringen of ideeen wat er loos is? Of is het gewoon een veelkomend euvel.
Alvast bedankt voor de reacties.
Andre
109 station wagon 1973 "croc"
109 lwb 2.25 diesel ex-KL 1981, nog zonder naam.
Alvast bedankt voor de reacties.
Andre
109 station wagon 1973 "croc"
109 lwb 2.25 diesel ex-KL 1981, nog zonder naam.
Re: waarschuwingslampje brandstof
Andre,
waarschijnlijk wordt er ergens een schijncontact gemaakt door een draadbreuk, een beschadiging, een vuil kontakt of een kapotte schakelaar.
De enige manier om dit te vinden is de bedrading langs lopen.
succes,
Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up nog zonder naam
waarschijnlijk wordt er ergens een schijncontact gemaakt door een draadbreuk, een beschadiging, een vuil kontakt of een kapotte schakelaar.
De enige manier om dit te vinden is de bedrading langs lopen.
succes,
Aad Koene,
>
> Zo nu en dan gaat mijn oranje waarschuwingslampje van mijn
> 109 diesel (ex-kl) af te toe wat flikkeren en soms branden.
Oranje ??
Bij mij is het brandstoflampje blauw.
Is het niet je (bij mij rode) laadstroomcontrolelamp ?
> Zo nu en dan gaat mijn oranje waarschuwingslampje van mijn
> 109 diesel (ex-kl) af te toe wat flikkeren en soms branden.
Oranje ??
Bij mij is het brandstoflampje blauw.
Is het niet je (bij mij rode) laadstroomcontrolelamp ?
??,
er zijn ook ex-leger Land Rover`s die hiervoor een oranje glaasje hebben.
Aad Koene,
er zijn ook ex-leger Land Rover`s die hiervoor een oranje glaasje hebben.
Aad Koene,
Volgens het instructieboekje moet het de brandstofwaarschuwingslamp zijn.
Ja, het is nog een lompe bak, maar, zoals ze in Suidafrika zeggen "alles sal regt kom".
Bedankt voor de reacties.
Andre
Ja, het is nog een lompe bak, maar, zoals ze in Suidafrika zeggen "alles sal regt kom".
Bedankt voor de reacties.
Andre
Aad Koene schreef:
> er zijn ook ex-leger Land Rover`s die hiervoor een oranje
> glaasje hebben.
>
Ok, dat wist ik niet maar.....
> Hij brandt vrij fel bij stationair draaien en bij het opschakelen wordt het wat
> minder. Als ik ongeveer 40/50 begin te rijden dan is het uit.
.... dit klinkt bij mij nog steeds als een laadstroom probleem.
> er zijn ook ex-leger Land Rover`s die hiervoor een oranje
> glaasje hebben.
>
Ok, dat wist ik niet maar.....
> Hij brandt vrij fel bij stationair draaien en bij het opschakelen wordt het wat
> minder. Als ik ongeveer 40/50 begin te rijden dan is het uit.
.... dit klinkt bij mij nog steeds als een laadstroom probleem.
??,
Een laadstroomlampje brandt met een constant licht bij inschakelen van het contact, zal zwakker branden tijdens het starten (door het grote stroomverbruik van gloeispiralen en startmotor) en zal daarna bij stationair weer constant branden.
Het lampje gaat uit tussen de 1200 en 1300 toeren wanneer de dynamo meer stroom levert dan 24 vollt.
De lichtsterkte veranderd tussentijds niet tenzij er sprake is van losse of vuile contacten bij het lampje.
Aad Koene,
Een laadstroomlampje brandt met een constant licht bij inschakelen van het contact, zal zwakker branden tijdens het starten (door het grote stroomverbruik van gloeispiralen en startmotor) en zal daarna bij stationair weer constant branden.
Het lampje gaat uit tussen de 1200 en 1300 toeren wanneer de dynamo meer stroom levert dan 24 vollt.
De lichtsterkte veranderd tussentijds niet tenzij er sprake is van losse of vuile contacten bij het lampje.
Aad Koene,
Bij mijn ambulance (en bij de vorige) gaat het rode laadstroomlampje (linksonder naast de meters) aan als ik de auto op kontakt zet.
Na het starten gaat deze meteen uit, zelfs bij stationair toerental, de ex-militaire LaRo's hebben een wisselstroomgenerator, het voordeel hiervan is dat deze ook veel stroom levert bij lage toerentallen.
Het blauw/paarse tankbijnaleeg (2x woordwaarde) lampje (linksboven naast de meters)gaat knipperen als er nog ongeveer een kwart aangegeven wordt op de meter, dit begint tijdens bochten, afremmen en optrekken, en de periode dat hij uitgaat wordt steeds korter naarmate de tank leger wordt.
Groet, Victor
Na het starten gaat deze meteen uit, zelfs bij stationair toerental, de ex-militaire LaRo's hebben een wisselstroomgenerator, het voordeel hiervan is dat deze ook veel stroom levert bij lage toerentallen.
Het blauw/paarse tankbijnaleeg (2x woordwaarde) lampje (linksboven naast de meters)gaat knipperen als er nog ongeveer een kwart aangegeven wordt op de meter, dit begint tijdens bochten, afremmen en optrekken, en de periode dat hij uitgaat wordt steeds korter naarmate de tank leger wordt.
Groet, Victor