Motorolie
Motorolie
M'n 88 LW 12 volt benzine draait met dit beginnende koude weer heel moeilijk rond.
Accu heb ik doorgemeten, deze = goed.
Startmotor doet 't normaal ook goed dus ook deze sluit ik uit.
Dus ik denk dat ik er een te dikke motorolie in zit.
Wie kan me vertellen wat een goede olie is in deze koude getijde.
Nu zit er van Q8 15W40 in.
Alvast bedankt.
Ed Laro 88"pick-up benzine '71.
Accu heb ik doorgemeten, deze = goed.
Startmotor doet 't normaal ook goed dus ook deze sluit ik uit.
Dus ik denk dat ik er een te dikke motorolie in zit.
Wie kan me vertellen wat een goede olie is in deze koude getijde.
Nu zit er van Q8 15W40 in.
Alvast bedankt.
Ed Laro 88"pick-up benzine '71.
Re: Motorolie
Ed,
15W40 is de goede olie voor een benzineblok.
Het landzamere draaien van de startmotor heeft te maken met een combinatie van factoren.
- De startmotoren van Land Rover`s draaien al minder snel al die van veel andere merken
- Door de koude leveren de accu minder snel stroom, zeker bij de hoeveelheden die een startmotor vraagt
- Door de loop van de tijd gaat een startmotor stukjes bij beetjes minder goed werken wat je bij extreme temperaturen het sterkst merkt.
Oplossingen hiervoor zijn:
- een zwaardere accu
- een startmotorrevisie
- alle contacten goed schoonmaken
- alle kabels nazien op breuk en zwakke plekken.
Succes,
Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up nog zonder naam
15W40 is de goede olie voor een benzineblok.
Het landzamere draaien van de startmotor heeft te maken met een combinatie van factoren.
- De startmotoren van Land Rover`s draaien al minder snel al die van veel andere merken
- Door de koude leveren de accu minder snel stroom, zeker bij de hoeveelheden die een startmotor vraagt
- Door de loop van de tijd gaat een startmotor stukjes bij beetjes minder goed werken wat je bij extreme temperaturen het sterkst merkt.
Oplossingen hiervoor zijn:
- een zwaardere accu
- een startmotorrevisie
- alle contacten goed schoonmaken
- alle kabels nazien op breuk en zwakke plekken.
Succes,
Aad Koene,
Welke oliesoort is het beste voor een 2.25 diesel. Ik heb al veel opties gelezen. De een zegt een half-synthetische olie en de andere zweert bij ouderwetse minerale olie. Wat mot er in?
Andre
Andre
Andre,
voor een 2,25 diesel is 20W50 de beste olie.
Oorspronkelijk zit er minerale olie in en het beste is om dat zo te houden.
Wil je toch overschakelen naar synthetische olie dan kan dat door dit gelijdelijk aan te doen; beginnen met een klein beetje te mengen en bij elke verversing het deel syntheet groter maken.
Synthetische olie lost de "smeerlaag" van minerale olie op dus bij overschakelen in één keer kunnen kanalen en de oliepomp verstoppen met alle gevolgen van dien.
Aad Koene,
voor een 2,25 diesel is 20W50 de beste olie.
Oorspronkelijk zit er minerale olie in en het beste is om dat zo te houden.
Wil je toch overschakelen naar synthetische olie dan kan dat door dit gelijdelijk aan te doen; beginnen met een klein beetje te mengen en bij elke verversing het deel syntheet groter maken.
Synthetische olie lost de "smeerlaag" van minerale olie op dus bij overschakelen in één keer kunnen kanalen en de oliepomp verstoppen met alle gevolgen van dien.
Aad Koene,
En als je synthetische olie in 1 keer vervangt voor minerale olie?
Groet, Paul K.
Groet, Paul K.
als ie altijd op syntheet gelopen heeft, waarom zou je dan overgaan op mineraal??
toch niet voor de kosten mag ik hopen? op den duur verdient syntheet zichzelf terug namelijk.
janzzen
toch niet voor de kosten mag ik hopen? op den duur verdient syntheet zichzelf terug namelijk.
janzzen
Paul,
Dan ook maar het antwoord.
Syntheten laten over het algemeen geen dikke smeerlaag achter, dus zou dat geen probleem hoeven zijn.
Zoals Janzzen al zei zou dat zonde zijn als jou blok altijd al op syntheet gelopen heeft.
Aad Koene,
Dan ook maar het antwoord.
Syntheten laten over het algemeen geen dikke smeerlaag achter, dus zou dat geen probleem hoeven zijn.
Zoals Janzzen al zei zou dat zonde zijn als jou blok altijd al op syntheet gelopen heeft.
Aad Koene,