Ik kom niet vooruit!
Ik kom niet vooruit!
Het viel me al een tijdje op, maar echt hard rijden doet mijn ninty niet. nu doen veel landrovers dat niet en daar zijn ze eigenlijk ook niet voor gemaakt.
Maar nu rij ik zondagavond naar huis met Eric en jorrit. we hebben allen een 200 tdi, (home made) waarvan die van mij een paar pktjes minder, maar dat mag toch niet uitmaken.
op de 100meter sprint ben ik door beide niet bij te hoden, maar bij mijn tot van 110 kilometer gaan ze me flink voorbij.
Motor is goed, en maakt ook genoeg toeren. kopelings plaat is nieuw en slipt niet.
Wat opvalt met schakelen is dat je redelijk snel moet doorschakelen. Versnellingen zitten dicht op elkaar.
Nu zijn we is wat tandwiel verhoudingen aan het vergelijken geweest en nu schijn ik een 1.40:1 tussenbak te hebben (zelfde als Jorrit) Eric heeft zelfs een tragere bak (1.6:1)
Mijn banden zijn groter dan beide. (5% verschil in omloop)
Het enige wat ik me kan voorstellen is dat ik andere differencieels heb (series 4,7:1), maar hoe controleer ik dat?
tandjes tellen, of zijn er nummers op de buitenkant.
Anton
auto doet het trouwens prima, en hard rijden hoef ik niet. Maar als die broeders me uitdagen.
Maar nu rij ik zondagavond naar huis met Eric en jorrit. we hebben allen een 200 tdi, (home made) waarvan die van mij een paar pktjes minder, maar dat mag toch niet uitmaken.
op de 100meter sprint ben ik door beide niet bij te hoden, maar bij mijn tot van 110 kilometer gaan ze me flink voorbij.
Motor is goed, en maakt ook genoeg toeren. kopelings plaat is nieuw en slipt niet.
Wat opvalt met schakelen is dat je redelijk snel moet doorschakelen. Versnellingen zitten dicht op elkaar.
Nu zijn we is wat tandwiel verhoudingen aan het vergelijken geweest en nu schijn ik een 1.40:1 tussenbak te hebben (zelfde als Jorrit) Eric heeft zelfs een tragere bak (1.6:1)
Mijn banden zijn groter dan beide. (5% verschil in omloop)
Het enige wat ik me kan voorstellen is dat ik andere differencieels heb (series 4,7:1), maar hoe controleer ik dat?
tandjes tellen, of zijn er nummers op de buitenkant.
Anton
auto doet het trouwens prima, en hard rijden hoef ik niet. Maar als die broeders me uitdagen.
Re: Ik kom niet vooruit!
Het probleem zit em in je bandenmaat. Goed voor lage toeren (=veel kracht) maar boven de honderd gaat je vermogen verloren aan je grotere banden maat.
Accepteren of verwisselen
Succes
Gert
Accepteren of verwisselen
Succes
Gert
Re: Ik kom niet vooruit!
Dacht ik eerst ook, maar dan te kleine banden.
Want vorige week reed ik nog met 7,5X16, zelfde verhaal. Slecht 100 op de teller. (minus 5% werkelijke snelheid.)
Ik denk zelf dat ik met een aanhanger ook nog die snelheid haal (ga ik morgen proberen.)
Anton
Want vorige week reed ik nog met 7,5X16, zelfde verhaal. Slecht 100 op de teller. (minus 5% werkelijke snelheid.)
Ik denk zelf dat ik met een aanhanger ook nog die snelheid haal (ga ik morgen proberen.)
Anton
Re: Ik kom niet vooruit!
oeps, vergeet ik nog te vertellen. Ik heb de 200tdi bocht aan de uitlaat van de 2,5 diesel gelast, het minime verschil in diameter lijkt me niet van dat crusiale belang
diameter 5 tegen 5,5.
mischien toch stagnatie in het toerenbereik?
diameter 5 tegen 5,5.
mischien toch stagnatie in het toerenbereik?
Illegaal straatracen??
Hee heren,
Mag ik even vermelden dat het verboden is illegaal te straatracen!! (heb julli al gesignaleerd horen worden via Nieuws.nl !!!! Zij hadden een stel auto's met de aerodynamica van een stacaravan zien straatracen.......... Wat de redactie hoogst verbaasde en nodigden jullie dan ook uit om langs te komen bij Hart van Nederland!
Cheers Bowy
Mag ik even vermelden dat het verboden is illegaal te straatracen!! (heb julli al gesignaleerd horen worden via Nieuws.nl !!!! Zij hadden een stel auto's met de aerodynamica van een stacaravan zien straatracen.......... Wat de redactie hoogst verbaasde en nodigden jullie dan ook uit om langs te komen bij Hart van Nederland!
Cheers Bowy
Re: Ik kom niet vooruit!
he die Anton,
Je vergeet wel een paar details, bij het op trekken van 0 naar 100 vergeet je te melden dat je minimaal 400 kg lichter bent dan ons, daarnaast rijden wij (Eric en ondergetekende) met een disco blok, en het verschil tussen 5 en 5,5 is een slordige 10%. En met betrekking tot de tussenbak van Eric, bij hem hebben ze met het vervangen van de as nog wat aan de overbrenging gedaan (maar vraag me niet wat). maar je heb acceleratie genoeg dus probeer eens een disco tussenbak (ratio 1,2).
Groetjes en succes Jorrit, LR 110" 2,5D Hardtop RHD "Annabel"
[members.home.nl]
Je vergeet wel een paar details, bij het op trekken van 0 naar 100 vergeet je te melden dat je minimaal 400 kg lichter bent dan ons, daarnaast rijden wij (Eric en ondergetekende) met een disco blok, en het verschil tussen 5 en 5,5 is een slordige 10%. En met betrekking tot de tussenbak van Eric, bij hem hebben ze met het vervangen van de as nog wat aan de overbrenging gedaan (maar vraag me niet wat). maar je heb acceleratie genoeg dus probeer eens een disco tussenbak (ratio 1,2).
Groetjes en succes Jorrit, LR 110" 2,5D Hardtop RHD "Annabel"
[members.home.nl]
Re: Ik kom niet vooruit!
kijk volgens mij is het gewoon simpel, je bent altijd aan het sleutelen zelfs als het heel is hoop je volgens mij dat er iets kapot gaat om maar te sleutelen en in een van die onnodige sleutel avonden heb je er per abuis een begrenzer ingebouwd, o en als je echt van die jongens wil winnen mag je de 110V8 uit zeewolde wel even lenen.
Peter ex 88
Peter ex 88
Re: Diff check:
Touwtje om aandrijfas, een wiel optillen, wiel 20x ronddraaien, kijken hoeveel windingen je op je aandrijfas hebt. dit gedeeld door 10 is je overbrengverhouding van je diff.
Groeten Frank110
Groeten Frank110
Re: Diff check:
Frank110 schreef:
Touwtje om aandrijfas, een wiel optillen, wiel 20x ronddraaien, kijken hoeveel windingen je op je aandrijfas hebt. dit gedeeld door 10 is je overbrengverhouding van je diff.
-Dit gaat natuurlijk het beste bij volle maan, en met een Plastic beker op je hoofd.
gr Eric
Touwtje om aandrijfas, een wiel optillen, wiel 20x ronddraaien, kijken hoeveel windingen je op je aandrijfas hebt. dit gedeeld door 10 is je overbrengverhouding van je diff.
-Dit gaat natuurlijk het beste bij volle maan, en met een Plastic beker op je hoofd.
gr Eric
Re: Ik kom niet vooruit!
Frank110,........ eindelijk iemand met visie!!!
Ga ik morgen proberen.
PS vandaag dus met een aanhanger vol zand aan het sjouwen geweest. En tot de conclusie gekomen dat de huidige topsnelheid van 115 nog haalbaar is. (niet verstandig, maar wel haalbaar)
Ga toch maar is aan het wiel draaien. ...........En wacht niet op vole maan.
Anton
Ga ik morgen proberen.
PS vandaag dus met een aanhanger vol zand aan het sjouwen geweest. En tot de conclusie gekomen dat de huidige topsnelheid van 115 nog haalbaar is. (niet verstandig, maar wel haalbaar)
Ga toch maar is aan het wiel draaien. ...........En wacht niet op vole maan.
Anton
Re: Illegaal straatracen??
uuhh bowy,
ben jij het nu wie het over iliigaal staatracen heeft???
Wie was er ook al weer aangehouden wegens driften op de openbare weg met een landy???
grt tijn,
ben jij het nu wie het over iliigaal staatracen heeft???
Wie was er ook al weer aangehouden wegens driften op de openbare weg met een landy???
grt tijn,