Roest!!!
Roest!!!
Hoi alemaal,
Ik heb mijn bumper er voor het eerst afgehaald omdat ik even wast maten nodig had omdat ik bezig ben met mijn eigen lierbumper te ontwerpen (als hier nog tip voor zijn zijn ze ook van harte welkom). Maar achter die bumper (de huidige) kwam ik een helehoop wit zand tegen (geen idee wet de vorige eigenaar er mee heeft gedaan) en na het verwijderen van dit zand was mijn chassis redelijk geroest, nu leek het mij geen strak plan om hier gewoon over heen te tectileren dus nu mijn vraag; Waarmee haal ik die roest weg of ga ik het tegen (staalborstel oid is geen optie je komt er niet bij) een primer of een vloeistof of id.
Alvast bedankt.
Groetjes Jorrit, LR 110" 2,5D Hardtop RHD "Annabel"
[members.home.nl]
Ik heb mijn bumper er voor het eerst afgehaald omdat ik even wast maten nodig had omdat ik bezig ben met mijn eigen lierbumper te ontwerpen (als hier nog tip voor zijn zijn ze ook van harte welkom). Maar achter die bumper (de huidige) kwam ik een helehoop wit zand tegen (geen idee wet de vorige eigenaar er mee heeft gedaan) en na het verwijderen van dit zand was mijn chassis redelijk geroest, nu leek het mij geen strak plan om hier gewoon over heen te tectileren dus nu mijn vraag; Waarmee haal ik die roest weg of ga ik het tegen (staalborstel oid is geen optie je komt er niet bij) een primer of een vloeistof of id.
Alvast bedankt.
Groetjes Jorrit, LR 110" 2,5D Hardtop RHD "Annabel"
[members.home.nl]
Re: Roest!!!
- ) gritstraal (tje) erop loslaten???.
Vroeger (2CVtydperk) zelf eens gemaakt / compressor/verbouwde verfspuit/fijnzand.
Ging toen perfect.
- Setje breinaalden (of laselectrodes) roest lospeuteren , wegblazen en daarna inspuiten met plantenspuit met Owatrol. (ja, daar heb je het weer) -Is ook een optie.
Suck6,
Arie
SIII88enz Hardam
Vroeger (2CVtydperk) zelf eens gemaakt / compressor/verbouwde verfspuit/fijnzand.
Ging toen perfect.
- Setje breinaalden (of laselectrodes) roest lospeuteren , wegblazen en daarna inspuiten met plantenspuit met Owatrol. (ja, daar heb je het weer) -Is ook een optie.
Suck6,
Arie
SIII88enz Hardam
Misschien een dremel handboortje met een flexiebel boorsnoertje en een roterende
staalborstel. Of een roestomvormer? Ik moet zeggen dat ik er zelf ook geen ervaring mee heb.
Groet,
Martin
staalborstel. Of een roestomvormer? Ik moet zeggen dat ik er zelf ook geen ervaring mee heb.
Groet,
Martin
Ik heb ook zoiets geknutseld voor Owatrol inspuiting; een simpel metalen of plastic oliespuit met over het einde van het buisje (eventueel met verloopslangetje) dat slangetje met zo'n sproeiertje van een Tectyl-ML spuitbus geschoven.
Je krijgt dan een "Owatrol-knijpkat", kan je heel precies alle hoekjes bereiken.
Als je klaar bent even schoonsproeien met wasbenzine.
Herman SIII88
Je krijgt dan een "Owatrol-knijpkat", kan je heel precies alle hoekjes bereiken.
Als je klaar bent even schoonsproeien met wasbenzine.
Herman SIII88
Jorrit, Owatrol is perfect.
Je kan het ook krijgen in menievorm.
De binnenkant volspuiten met gewone Owatrol en de buitenkant met Owatrol menie doen. Daarna overschilderen.
Je kan het ook krijgen in menievorm.
De binnenkant volspuiten met gewone Owatrol en de buitenkant met Owatrol menie doen. Daarna overschilderen.
Hee Jorrit, alles wat ik net lees is vooral preventief of een lapmiddel..... Volgens mij is de enige afdoende oplossing eruit slijpen en nieuwe stukken erin lassen!!! (Meest permanente degelijke oplossing) Ik ken wel iemand die dit voor je wil doen maar dan moet hij nog wel een tweede deuk in je auto mogen rijden
Cheers BOwy
ps pakken we gewoon even door tijdens het lassen van je lierbumper!
Cheers BOwy
ps pakken we gewoon even door tijdens het lassen van je lierbumper!
Ik heb goede ervaringen met roestomvormer van HG, onroesten met en staalborstel op een haakse slijper, insmeren, dag later afwassen, overschilderen met hammerite, tectiel etc.
Is o.a. te koop bij formido voor 7 euro per halve liter.
Groet, Victor
Is o.a. te koop bij formido voor 7 euro per halve liter.
Groet, Victor
Idem!
Dit spul vreet de laatste roest weg.
Hier ook te koop bij de Enorm.
Martin Merts
Dit spul vreet de laatste roest weg.
Hier ook te koop bij de Enorm.
Martin Merts
Als het metaal nog goed genog is, eerst behandelen met Fertan, wat de roest verwijderd en een beschermlaagje op het metaal achterlaat. Vervolgens Owatrol aanbrengen wat het oppervlak afsluit van de buitenlucht.
Michiel
Michiel