Ter info voor de geïnteresseerden: 2 dagen geleden heb ik mijn probleem m.b.t. tot die grote zwarte kast onder de motorkap van mijn Lightweight voorgelegd. Ik ben er intussen uit. Letterlijk vertaald betekent shunt box verdeelkast. Het is dus heel simpel een kast die binnenkomende stroom verdeelt naar verschillende plaatsen. Dit systeem is bedacht om vanuit één 24-volt dynamo zowel de auto als de radio-installatie van stroom te voorzien. Er komen dus beslist GEEN massadraden uit !! Aangezien bij mijn auto het hele radio-gebeuren is verwijderd, hield ik een draad over. Deze gaat nu aangeloten worden op een 24-12 volt omvormer, doet-ie tenminste toch nog wat nuttigs
Groeten,
Danny.
(P.S.: Han, bedankt voor de info)
Shunt box deel II
Re: Shunt box deel II
Danny,
blij te horen dat jou probleem opgelost is.
In de praktijk blijkt maar weer al te vaak dat er niets "standaard" is een een Land Rover, zelfs niet aan een ex-leger.
Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up nog zonder naam
blij te horen dat jou probleem opgelost is.
In de praktijk blijkt maar weer al te vaak dat er niets "standaard" is een een Land Rover, zelfs niet aan een ex-leger.
Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up nog zonder naam
Re: Shunt box deel II
stel maar gerust "net niet aan een militaire auto" zijn voor veel doelen gebruikt en als zodanig aangepast/ vern**kt/ gemodificeerd. doorhalen wat wel en niet van toepassing is.......