Help, ik wil naar Rhederlaag, maar...

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Maarten B

Help, ik wil naar Rhederlaag, maar...

Bericht door Maarten B »

Het volgende is aan de hand. Onlangs heb ik in mijn serie3 een 2,5l benzinemotor geplaatst en afgelopen week weer aan de praat gekregen. Bij het plaatsen van deze motor heb ik de koppelingsplaat en drukgroep(diafragma) laten zitten.
In de tijd dat de auto toch stilstond terwijl ik op onderdelen wachtte heb ik de hoofdkoppelingscilinder vervangen aangezien deze lekte.

Wat mij meteen opviel toen ik weer met de auto ging rijden was dat de koppeling zwaarder ging dan met mijn oude motor (en drukgroep). De koppeling zat ook erg hoog, 'pakte' pas bij de laatste paar centimeter.
Ik was al van plan eens te gaan informeren naar eventuele oorzaken toen vanavond mijn grootste angst uitkwam en de koppeling slipte bij het wegrijden.

De koppelingsplaat zag er nog goed uit toen ik de motor verving, daarom heb ik hem laten zitten. Weet iemand wat de oorzaak van het slippen kan zijn? Kan een koppeling te 'strak'staan en valt dit af te stellen?
Gaat de drukgroep van de 2,5l motor uit een ninety eigenlijk wel samen met het koppelingssysteem van een serie3?

Greetz, Maarten
Aad

Re: Help, ik wil naar Rhederlaag, maar...

Bericht door Aad »

Je kan hem toch bijstellen bij de hoofdremcilinder ?
Plaatje bovenop eraf en daar zitten twee moeren
Plaats reactie