Vandaag naar de RDW geweest voor de importkeuring van Fango, mijn SIII 109 pickup uit '78. Helaas.... afgekeurd, maar op gelukkig niet te ernstige punten. Dus binnenkort beter, hoop ik.
Maar goed dat roetmeting niet hoefde want Fango rookt een beetje boel.
Even het verhaal : motor is gereviseerd, brandstofpomp lijkt goed te staan, even gloeien starten, en hij draait. Echter : stationair draaiend wordt een plaatselijk rookgordijn gecreeerd, blauw/grijs. Rijdend lijkt het mee te vallen, maar harder dan ong. 85 km/u komt'ie niet.
Graag jullie mening over de meest waarschijnlijke oorzaken: timing tandje verkeerd?, toch de pomp? ....?
Jurjen
Helaas... en een vraag
Re: Helaas... en een vraag
kleprubbers, tijds instelling pomp, kleppen en zo meer kijk een onder zoeken (boven aan) en zoek op waar het aan kan liggen.
jo fo
jo fo
Re: Helaas... en een vraag
Dat heb ik gedaan, maar wat het meest waarschijnlijk is haal ik daar eigenlijk niet uit...
Jurjen
Jurjen
Re: Helaas... en een vraag
Timing een beetje laat of verstuivernaald die blijft kleven door te lang stil staan?
Suc6 Jan F.
Suc6 Jan F.
Re: Helaas... en een vraag
ja, slechte verstuivers door het lange staan is een goede kandidaat.
FF (laten) testen kan geen kwaad.
Groet, Wilberth
FF (laten) testen kan geen kwaad.
Groet, Wilberth