gisteren nacht toen ik naar huis reed van werk begon mijn 2.25 diesel ambulance opeens in te houden en te stotteren dat deed hij even en reed dan weer normaal om metteen daarna weer te beginnen. op een gegeven moment stopte hij er helemaal mee ik langs de weg gekeken of er misschien diesellekkages waren maar alles leek droog(wat diesel betrefd dan) het was geen ideale plaats om verder te gaan zoeken dus ik probeerde nog een keer te starten en na enig aandringen sloeg hij weer aan zo ben ik met horten en stoten thuis gekomen. heeft er iemand een idee wat er aan de hand kan zijn. het dieselfilter is nog maar zo'n 2000 km oud dus die zal niet vol zitten misschien de opvoerpomp? ik hoop dat ik het snel kan vinden want ik kom er achter dat ik in mijn moeders cinque ciento niet veel overwicht heb in het verkeer (maar pas als ik uitstap).
laat de ideeen maar komen,alvast bedankt.
aart
kapotte ambulance 109 "landloper"
halve ambulance AZN
moeders fiat 500
inhouden en er zelfs mee op houden
Re: inhouden en er zelfs mee op houden
Aart,
Ik zou toch even je diesel filter en waterafscheider kontroleren, bij mij begon hij ook plotseling in te houden en bleek het filter verstopt.
Weet je of verontreinigde diesel hebt getankt de laatste tijd?
Kontroleer eventueel door de banjobout bovenop je dieselfilter los te draaien of de opvoerpomp handmatig werkt, eventueel deze reviseren of vervangen.
Groet, Victor
P.S. Weet je al meer over het ambulance weekend m.b.t. kolonnerijden etc.
Ik zou toch even je diesel filter en waterafscheider kontroleren, bij mij begon hij ook plotseling in te houden en bleek het filter verstopt.
Weet je of verontreinigde diesel hebt getankt de laatste tijd?
Kontroleer eventueel door de banjobout bovenop je dieselfilter los te draaien of de opvoerpomp handmatig werkt, eventueel deze reviseren of vervangen.
Groet, Victor
P.S. Weet je al meer over het ambulance weekend m.b.t. kolonnerijden etc.
Plak een grote sticker op die auto met de text: "Wacht maar tot ik uitstap!!" 

Het kan heel simpel zijn: draai de vuldop van tank eens los. Als het sist trekt je tank vacuum en zit dus de tankontluchting verstopt. Twee oplossingen: de ontluchting doorblazen of een klein gaatje in je dop boren.
Succes,
Danny.
Succes,
Danny.
Houdt er rekening dat in de aanvoerleiding op de (HD)brandstofpomp ook nog een filtertje in de leiding heeft. Deze wordt nogal eens vergeten......
Jan F.
Jan F.